Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Peraves starter opp igjen med produksjon av Monotracer

Startet av elektrolux, torsdag 04. mars 2021, klokken 20:25

« forrige - neste »

elektrolux

Importerte den like før Jul i håp om at det skulle forhindre vektavgift og mva.

Dessverre er det registreringsdato som gjelder, og det er ikke aktuelt før jeg får batteriet montert. Imens pryder den garasjen med sitt nærvær. ::)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Counterpointer


elektrolux

Veier noe over 600 kg så litt blir det.

Verre er det med MVA. Litt usikker der da en vanligvis betaler momsen ved import og deretter er omsettningen mva fri. Denne slapp mva grunnet full nullsats i 2022. Noen som vet detaljer om dette?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Counterpointer

Har dessverre ikke peil på mva regler.

600 kg   Trodde veteran sidevognsykkelen jeg hadde var tung med 450kg. Batterier er åpenbart tungt.

RJK

Sitat fra: elektrolux på mandag 20. februar 2023, klokken 20:12
Veier noe over 600 kg så litt blir det.

Verre er det med MVA. Litt usikker der da en vanligvis betaler momsen ved import og deretter er omsettningen mva fri. Denne slapp mva grunnet full nullsats i 2022. Noen som vet detaljer om dette?
Min spekulasjon:

Du tok den inn mens den ennå var mva-fri, så da slipper du mva på selve kjøretøyet. Men siden batteriet ikke er levert og ikke lengre mva-fritatt, så må du betale mva for verdien av batteriet. Det kan da bli interessant hva leverandøren angir som verdi på batteriet inkludert fraktkostnader, og som du da må momse for..

Ved registrering så betaler du 12,50 NOK for hvert kilo som går over 500 kg, så 100 kg utgjør 1250,- NOK. Hvor mange kg over 600 kg angir du ikke, så det blir ikke mer nøyaktig overslag herifra, men det regner jeg du klarer selv. ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektrolux

For de som ønsker å se Sølvpilen "live" anbefaler jeg en tur til https://autopiaexpo.no/ i Stavanger. Vi stiller med egen stand med gode messetilbud på både den geniale Topdon TB6000PRO 12/6V batteri tester/lade og strømforsyner og Saltoadaptoren vår.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Og da er sykkelen tilbake i Tyskland for montering av batteri. 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA