Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BYD Atto 3

Startet av vinterdekk, torsdag 14. juli 2022, klokken 22:52

« forrige - neste »

piman

Sitat fra: Håkon77 på mandag 09. januar 2023, klokken 17:12
Sitat fra: Svk på torsdag 05. januar 2023, klokken 11:13
har bestilt ATTO. ingen flere her inne?
Nei, men er veldig fristet. Mangler bare hengerfeste så hadde den vært 100% aktuell.
Får min om en måned.

Svk


Håkon77

Får håpe disse er bra og at Dolphin/Atto 2 kommer til Norge. Men forhandlere her skal vel ha så stor avanse at den ikke blir salgbar. Toyota skal ha 260K for Aygo og da trenger man ikke være smart for å skjønne at det er for mye. Burde ikke kostet mer enn 150K. En Dolphin til rundt 200K hadde skapt tilstander hos forhandlere tenker jeg.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Daniel_0007

#48
Sitat fra: Håkon77 på tirsdag 07. februar 2023, klokken 14:46
Får håpe disse er bra og at Dolphin/Atto 2 kommer til Norge. Men forhandlere her skal vel ha så stor avanse at den ikke blir salgbar. Toyota skal ha 260K for Aygo og da trenger man ikke være smart for å skjønne at det er for mye. Burde ikke kostet mer enn 150K. En Dolphin til rundt 200K hadde skapt tilstander hos forhandlere tenker jeg.

Forskjellen er at på aygo betaler man flere avgifter på bla co2 mens dolphin blir bare vekt avgiften. Ulempen er at kinesere ser på nordmen som et rikt folkeslag som villig betaler overpris på elbil, f.eks er tang vesentlig rimeligere i kina spesielt før de nye avgiftene som kom i år.
https://www.toyota.se/bilar/aygo-x

Aygo er nesten 100 000 billigere hos søta bror pga avgiftene
Model 3 2019 LR Rwd

Håkon77

Atto3 med store batteriet ligger på 222500nkr i Kina så det er klart noen tjener på dette.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Svk

men er dyrere i australia? sikker på den har samme utstyr?

Håkon77

Jeg vet ikke hvor mange versjoner eller valg de kan gjøre. Så bare fraprisen på begge batteriene. Det er jo aldri lett å vite frapris selv her. Det drar fort på seg med klargjøring, leveringskostnader, ulike avgifter og ikke minst vinterdekk. Det siste slipper de vel i Australia.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Svk

#52
ser ut som den ligger rett under 400.000 NOK i australia og europa... hva er det med billigversjonen i china? selger det til niceprice til sitt eget folk? eller er den kjipere på noe vis? dårligere garantier?

edit: om en får dette i tillegg så hjelper jo også dette.
All-electric plug-in cars with a range over 400 km are now eligible for subsidies of RMB 25,000

Ser ut som Tesla også er mye billigere i kina. vi får pakke sekken å flytte til china :-)

Håkon77

Vi skal ikke skryte på oss garanti i Norge heller. Hyundai droppet jo sin ned fra 8år/200K km ned til 8/160K. Jeg har sett BYD ha 7år/unlimited i Australia og 8år/500K i ett annet asiatisk land. Skulle tro det var ett sammarbeid mellom de ulike leverandørene i Norge ettersom alle nå har lik garanti. Toyota utvider vel sin til 10år/200K mot årlig service, men har igjen 15000km mellom servicer. Burde holdt med en i året eller 30000km. For de fleste spiller vel kilometer liten rolle ettersom mange kjører lite. Men om man langpendler så blir det plutselig veldig attraktivt med god garanti.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Svk

Hadde 5år garanti på toyotaen. Brukte den aldri.kjøpte den når den var 3år.ikke savnet den noe særlig etter at den gikk ut i 2017

Håkon77

Hadde 3år på Leafen (kjøpt i Sverige) og brukte den kun til å få tatt bobler i lakken på innsiden av førerdøra og har ikke trengt Nissan verksted siden. Nå ruller den sitt 9ende år uten tull. Hyundaien ble solgt fordi jeg så for meg ett veldig ustabilt bilhold etter 5år. Sikkert en mandagsbil, men man forholder seg jo til det man har. En ny bil skal beholdes og brukes opp, noe jeg vil si er minimum 10år/300K km uten bytte av noe mer enn slitedeler.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Svk

Toyotaen er 10år.263.000km
Skiftet et hjullager foran.1000kr hos skruvat.ellers småplukk.håper BYD er like bra

Atto3 Oslo

Har kjørt vår Atto 3 siden første uka i desember. Har ingen erfaring fra andre el-biler. Synes bilen er helt grei og komfortabel. Men ac/klimaanlegg har vært en mindre god opplevelse. Mye dugg og ising på innsiden av alle ruter. Særlig frontruta. Slike problemer burde man strengt tatt ikke ha på ny bil. Uavhengig av merke og modell. Andre med samme opplevelse ?

Svk

Synes det dugger lett,dugget ikke litt en gang i gamlebilen.men sjekk omluft. Min sto på feil.er bedre nå.men ikke 100%

Svk

Savner litt større bagasjerom,hadde over 500L før.solgte gamlebilen denne uka.
Et hengerfeste kunne løst noe av savnet.vurderer faktisk litt å selge. Tesla Y koster litt mer. De satte jo ned prisen etter jeg hadde bestilt.
Da hadde jeg fått større bagasjerom,hengerfeste,større baksete,større motor/batteri. Kunne jeg fått 400000? Org 18tomms BYD vinterhjul. Kjørt under 1000km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA