Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

5års garanti, ikke værst

Startet av Warlock, tirsdag 20. desember 2022, klokken 19:19

« forrige - neste »

Warlock

Ikke så ofte man får kjøpt Classic med 5 års garanti om dagen ;)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284018101
(jada jada jeg vet, er reklamasjonsrett, men syntes det var morsomt med Classic fra forhandler)

arthur

Og i annonsen står det:

Selges som den står grunnet bilens alder.

Så da så?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Warlock

Må ikke lese det med liten skrift daaa-aaaa :P

elektrolux

Uansett et flott eksemplar.

Disse er bygget for å vare, og tar ny eier en generaloverhaling av batteriet og luker ut dårlige blokker og sjekker tilstand på ladeinntak og kabling til laderen bør hen få en ekte bruksklassiker for en hyggelig pris.

Lurer likevel selv på hvordan forbrukerrådet ville stillt seg om f.eks laderen ryker i 2027? Ville de krevd heving av kjøpet og rentegodtgjørelse på innbetalt beløp. I praksis gratis eller betalt leiebil for kjøperen?

Det er jo egentlig ikke lov å selge som den er, og selv teksten jeg bruker ved salg av kjøretøy, nemlig at kjøretøyet selges som kjørbar delebil er ikke garantert å unndra selgeren fra de Norske forbrukerrettighetene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

worry

Think lithium

Warlock

Nettopp, skjulte feil og mangler kan ikke kontres med "selges som den er".
Det kan ikke forventes at en kunde kan like mye om en (gitt) bil som en bilselger :)

Om noen kjøper den og det oppstår problemer løses det seg nok med dialog og forhandlinger, men hadde ikke forundret meg om dialogen hadde vært hard å få igang dessverre....

Bilen ser fantastisk ut for å være mer enn 20 år gammel da!

arthur

I en avtale hvor bilen selges "som den er":

Men, selgeren er ikke fritatt for ethvert ansvar. Du kan likevel klage hvis:

Selger har gitt feil opplysninger og disse kan antas å ha virket inn på kjøpet

Selger har tilbakeholdt opplysninger og disse opplysningene ville ha hatt betydning for deg

Bilen er i vesentlig dårligere stand enn du kan forvente bla. ut fra kjøpesummens størrelse, alder og kjørte kilometer.


https://nye.naf.no/kjop-og-salg/kjope-bruktbil/slik-klager-du-pa-bilkjopet

Med andre ord er det ikke noe problem å selge en bil "som den er" så lenge man er ærlig og prisen reflekterer verdien.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Warlock

 :+1:
Tror vi sier ca det samme her. Men din variant var bedre forklart da :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA