Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BYD Atto 3

Startet av vinterdekk, torsdag 14. juli 2022, klokken 22:52

« forrige - neste »

vinterdekk

Kompakt-SUV (4,455 mm x 1,875 mm x 1,615 mm) med blade-teknologi, no-frills, snusfornuft og lang garanti. Tiltenkt internasjonalt marked: Tilgjengelig i Australia, Singapore og Hong Kong. Hva med Norge?

https://youtu.be/-pKRFCf93Xs

https://topelectricsuv.com/news/byd/byd-yuan-plus/
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

goggo

Jeg spurte BYD forhandler i Kristiansand for en stund siden om både denne og BYD Dolfin, de sa at de ikke kjente til noen planer om å ta inn disse.

Det virker som BYD og alle andre elbil produsenter mener at vi nordmenn har så mye penger at her vil de ikke ødelegge markedet for dyrere elbiler ved å begynne å selge slike "fornufts biler"...

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Daniel_0007

Sitat fra: goggo på fredag 15. juli 2022, klokken 12:14
Jeg spurte BYD forhandler i Kristiansand for en stund siden om både denne og BYD Dolfin, de sa at de ikke kjente til noen planer om å ta inn disse.

Det virker som BYD og alle andre elbil produsenter mener at vi nordmenn har så mye penger at her vil de ikke ødelegge markedet for dyrere elbiler ved å begynne å selge slike "fornufts biler"...

Mvh
Hugo

Ja dyrere biler=mer penger, samme grunn som at tesla startet med Roadster->S->X så 3/y.
Neste byd bil er vel Han som og blir ganske dyr.
Ser ut som eneste rimelige kina elbil blir mg noen år fremover, litt spent å se hva den nye geely Geometry C vil koste og, kan ikke se for meg de ta volvo pris for den så blir nok under 500k.
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

#3
Fellesnevner for de markedene denne modellen er introdusert i utenfor Kina er: 1. CCS port på høyre forskjerm. 2. Ratt på høyre side. Så det er forståelig at de første markedene får Atto 3 omtrent samtidig. BYD Norge er antagelig kjent med norske preferanser med takboks (økt tillatt totalvekt) og mulighet til å trekke henger, og det kan vel ta noe tid å få godkjent?
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Daniel_0007

Skal komme til Norge, prisene kommer trolig til Oktober.
https://www.elbil24.no/nyheter/byd-atto-3-er-blant-arets-mest-spennende-nyheter/76994979

Får bare håpe at Lysene på denne ikke er like dårlig som Tang.
Model 3 2019 LR Rwd

OleBrum2


Spent på prisnivået. Bør vel ligge nær MG ZS da det nok blir ivrigste konkurrent.

Interiøret er vel litt elsk eller hat. Synd de ikke kunne klemte ut 30-40 km lengre rekkevidde.

vinterdekk

Visstnok ikke henger og 4x4. Men BYD ser på det første, og 4x4 er teknisk mulig på plattformen bilen er bygget på slik at BYD kan vurdere det dersom det er stor etterspørsel. Det var i alle fall svaret en journalist fikk fra BYD representanter i Haag.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

Sitat fra: OleBrum2 på fredag 26. august 2022, klokken 20:19

Spent på prisnivået. Bør vel ligge nær MG ZS da det nok blir ivrigste konkurrent.

Interiøret er vel litt elsk eller hat. Synd de ikke kunne klemte ut 30-40 km lengre rekkevidde.

Jeg tenker det er ett hull i markedet mellom MG ZS EV og Kia Niro EV, gjetter på at de vil forsøke å plassere seg der. :)
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

torlie

€38000, altså en god del over MG ZS.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Daniel_0007

Sitat fra: torlie på onsdag 28. september 2022, klokken 11:37
€38000, altså en god del over MG ZS.

ja men jeg tipper interiøret er bedre i Byd, bør vel komme på rundt 399 000 her, spørs litt om de ikke priser seg litt ut. Kort vei til ribbet aryia 63 med bedre plass for evt 30 000 mer.
Model 3 2019 LR Rwd

anorway


vinterdekk

Fin pris. Tror nok noen vil savne mer nyttelast, taklast og hengervekt som er tilgjengelig på Kia Niro EV og dermed betale det Kia forlanger. Eventuelt vurdere MG ZS av lignende årsaker. Men det er ikke alle som bruker bilen sin som muldyr. :)

https://viewer.ipaper.io/rsa-no/byd/byd-atto-teknsike-spesifikasjoner/
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Panduck

#13
Sitat fra: vinterdekk på torsdag 29. september 2022, klokken 07:36
Fin pris. Tror nok noen vil savne mer nyttelast.

Det er jo umulig å vite hva faktisk nyttelast er bare ved å lese dette, fordi noen oppgir egenvekt uten fører, andre med fører. Egenvekt skal inkludere fører på 75kg. Men om det gjøres her, er jo umulig å gjøre. Hyundai oppgir nyttelast uten fører, Suzuki oppgir med fører... Er det 410kg - 75kg for fører, er det lite. Er det 410kg inkludert fører på 75kg, er det "ok".

Dette vil være avgjørende for om bilen er et alternativ for oss... 

EDIT: Ser det er oppgitt 1750kg som "curb weight", som er uten fører. Da blir det altså 410 til fører, passasjerer og bagasje. Det er lattelig lite :(

vinterdekk

#14
Sitat fra: Panduck på torsdag 29. september 2022, klokken 20:58
Sitat fra: vinterdekk på torsdag 29. september 2022, klokken 07:36
Fin pris. Tror nok noen vil savne mer nyttelast.

Det er jo umulig å vite hva faktisk nyttelast er bare ved å lese dette, fordi noen oppgir egenvekt uten fører, andre med fører. Egenvekt skal inkludere fører på 75kg. Men om det gjøres her, er jo umulig å gjøre. Hyundai oppgir nyttelast uten fører, Suzuki oppgir med fører... Er det 410kg - 75kg for fører, er det lite. Er det 410kg inkludert fører på 75kg, er det "ok".

Dette vil være avgjørende for om bilen er et alternativ for oss... 

EDIT: Ser det er oppgitt 1750kg som "curb weight", som er uten fører. Da blir det altså 410 til fører, passasjerer og bagasje. Det er lattelig lite :(

Fra spesifikasjonsarket kommer jeg fram til:

Totalvekt 2160 - sjåfør 75 - egenvekt 1750 = nyttelast 335 kg.

Mange journalister trekker ikke ifra sjåføren fra totalvekt når de opplyser om nyttelast, men nyttelast i vognkortet trekker fra sjåfør på 75 kilo fra totalvekt.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA