Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er ikke denne kun for det kinesiske markedet!?

Startet av Lepet65, mandag 02. mai 2022, klokken 10:38

« forrige - neste »

RJK

Det står jo i artikkelen.

Står og at den vil hete i3, i likhet med en annen elektrisk BMW vi kjenner så godt til.  Denne får riktignok det fulle navnet BMW i3 eDrive35L, men er vel et eksempel på at BMW tabbet seg litt ut ved navngivningen på den originale i3, med tanke på navnestandarden som er valgt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

LMOR

Eller så viser det at den veien i3 og i8 pekte mot ikke ble videreført.
I stedet ble det en lang pause før de bestemte seg for litt mer konservative modeller basert på tradisjonell tilnærming til design fra tidligere serier.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Daniel_0007

Sitat fra: LMOR på mandag 02. mai 2022, klokken 15:38
Eller så viser det at den veien i3 og i8 pekte mot ikke ble videreført.
I stedet ble det en lang pause før de bestemte seg for litt mer konservative modeller basert på tradisjonell tilnærming til design fra tidligere serier.

Tipper har med kostnad å gjøre, i3 var en dyr bil å lage med karbonfiber.
Rimeligere å gjøre som bla stellantis og ta en fosil model og putte inn elmotor og batterier. Og ja det går som regel på bekostning av effektivitet og plass men utenom de som er medlem her bryr ikke folk seg noe særlig om det.
Model 3 2019 LR Rwd

1317142119

Nå har jeg ikke tatt frem målebåndet, men kan den hete i3 fordi den har den innvendige lengden som datidens 3-serie? For du har neimen ikke god benplass i baksetet på en BMW 3-serie fra den tiden (ei heller nåtiden).

RJK

Den opprinnelige i3 bryter egentlig med navnestandarden. Den er så alt for langt unna noen av de andre modellene, at den burde fått et helt annet navn.

Det mest naturlige navnevalget for de elektriske, ville jo vært E i tilknytning til navnene, men de brukte de jo opp på hybrid-modellene sine.

I skulle altså bety "intelligent", for å fortelle at elektriske BMW er et intelligent valg. Men de skapte seg altså litt ekstra hodebry ved å først navngi i3 og i8, uten å følge standard BMW modellbetegnelser.

Jeg tipper vi må få et gap mellom dagens i3 og det som vil bli i3 fremover, før vi ser en i3 i sedanutgave. Inntil så skjer, så vil de bakes inn i i4-serien, eller vente til det blir riktigere timing.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

LMOR

Kanskje, men de hadde tegninger av en i5 som lignet på i3 og ikke den i5 som kommer. Noen vet sikkert svaret for sikkert.
Men nå har de lært, så iX, som også er et eksperiment, har ikke noe nummer. Den erstattes nok av en iX6 en gang, etter iX3, iX1 og så kanskje iX5.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Autowinder

Om du tenker på denne, er det vel ikke en BMW tegning, mer en freelancedesigners våte drøm fra 2019 😄
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA