Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EQS Suv

Startet av daktari, onsdag 28. juli 2021, klokken 12:09

« forrige - neste »

daktari

Flere nyheter og fine bilder. 1800 kg hengervekt. 650 km rekkevidde med 108 kWh batteriet. 90 kWh batteri også. Sikkert samme interiør som EQS siden de deler plattform. Kommer neste år men vises i høst.

https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/neuer-mercedes-eqs-suv-2022-daten-fotos-technik/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Starter vel over en million denne også

bmw2002

Da er vel EQE SUV mer interessant. Media rapporter startpris på rundt 700 000.

turfsurf

Sitat fra: bmw2002 på fredag 30. juli 2021, klokken 00:40
Da er vel EQE SUV mer interessant. Media rapporter startpris på rundt 700 000.
EQE SUV er spennende ja. Men kommer vel fort opp i millionen den og, gitt at de olje SP og avgifts AP får vilja si.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Huskestue



Carboy

Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Huskestue

Ser bedre ut en EQS "sedan"....


daktari

AutoGefühl på youtube måler ca 112 cm dybde på bagasjerommet ca 19 min uti videoen, men baksetene kan slides frem. Nedlagte bakseter gir ca 2 meter dybde.
https://www.youtube.com/watch?v=t9o1iICSDUg
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

#10
Her ble det mere gjesp enn wow faktor ! Er det bare meg det er noe feil med, eller var designet på denne en skuffelse for flere ?  Ser jo nesten bare ut som en veldig stor EQC. Hvis prisen blir som EQS med et SUV tillegg, så kan vel de fleste stryke den fra ønskelisten. Med mva så passerer man vel 1,5 mill med god margin ?
Hengervekt blir jo også interessant. MB lanserte EQB uten hengerfeste, og 750 kg på EQS.
Jeg vet mange synes iX er dritstygg, men det er i det minste et design som ingen er likegyldig til.

turfsurf

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 19. april 2022, klokken 16:23
Her ble det mere gjesp enn wow faktor ! Er det bare meg det er noe feil med, eller var designet på denne en skuffelse for flere ?  Ser jo nesten bare ut som en veldig stor EQC.
....
Jeg vet mange synes iX er dritstygg, men det er i det minste et design som ingen er likegyldig til.
Ganske kjedelig utvendig ja, men mye bedre enn EQC innvendig. Og så har den vel dobbelt så mye bagasjeplass.

Men jeg synes iX ser mye bedre ut enn EQS. Synd iX har relativt dårlig med bagasjeplass.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Likte den godt. Den er litt anonym og slikt setter jeg pris på.

Øyvind.h

Dette er virkelig drømmebilen for oss. Blir for dyr pga nåværende prioriteringer, men etter ett år med EQC ser jeg at EQS SUV ville vært helt nydelig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Jeg liker EQC sitt utseende, og EQSSUV gjør det enda litt mer moderne. Men prisen... hvis EQS 580 4matic med 1.3 mill som basis så blir det jo en helt koko pris.
112 cm bagasjerom og bakseter som kan flyttes 13 cm i tillegg hadde vært digg.

Men, vi snakker jo en bil på utvendig størrelse med en ID.buzz som er vesentlig mer praktisk. Klarer ikke å betale 7 ekstra sydenferier for en bil tror jeg.

Ellers kommer det en 450+ og en 450 4matic også ifølge Bilnorge. https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=56342

Sedan 450+ koster ca 950k, så kanskje en 450 4matic er akseptabelt utstyrt og også har det store batteriet? EQE starter vel 300k under EQS så det blir jo en opsjon til slutt.

450+ har wltp forbruk 10% under 4wd med 1,8-2.2 kWh/mil. Det er med ladetap vel?

Ellers ser 7-seteren veldig trang ut når AutoGefühl prøvesitter 3.rad. Neppe verdt  pengene, vekten eller tapet av 100 l bagasjeplass.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA