Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bakhjulsdrift og vinterføre?

Startet av power59, onsdag 22. januar 2020, klokken 11:12

« forrige - neste »

ladov

Sitat fra: Lapskaus på mandag 27. januar 2020, klokken 10:42
Som sagt, med mindre det er ekstremt glatt. Noen dager er det helt jævlig og da er det ingen biler som er 100% uansett med mindre du kjører ett eller annet med belter.
Du får ikke godt grep på glatta med belter med mindre de har ispigger eller no..

Kjørte BV206 under førstegangstjenesten og selv om den hadde en helt fantastisk fremkommelighet så likte den dårlig blank is. Da var det bare en ting å gjøre og det var å forlate veien og se om de var mindre is i terrenget. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Thomas Parsli

Sitat fra: ladov på tirsdag 28. januar 2020, klokken 22:17
Du får ikke godt grep på glatta med belter med mindre de har ispigger eller no..

Kjørte BV206 under førstegangstjenesten og selv om den hadde en helt fantastisk fremkommelighet så likte den dårlig blank is. Da var det bare en ting å gjøre og det var å forlate veien og se om de var mindre is i terrenget. ;)

I tillegg ønsker man høyest mulig marktrykk -beltekjøretøy prøver jo å oppnå det motsatte :)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

JPM

Har hatt min SR+ i en ukes tid, og nå de siste dagene har det kommet en del snø i Trondheim. For ordens skyld, kan jeg si at jeg kommer fra en Jaguar I-Pace, som er helt suveren på vinterføre, har aldri opplevd en bedre vinterbil.

Kjørte t/r Trondheim - Stjørdal i går, og det lå et par cm snø på E6, og mye mer på sideveier/boligfelt.
Det største problemet, er at effekten avtar en del når bilen glipper, så du mister en del fart i motbakker hvor du trenger litt momentum for å komme opp. Mulig jeg må endre litt kjørestil ift hvordan jeg kjørte Jaguaren, for med den var det bare å peke nesa dit du vil, og gønne på.

Føler ikke bilen slipper nevneverdig på snøføre når du kjører på veier som E6 e.l, så det går helt fint. AWD er selvfølgelig bedre på vinterføre, men tror at dersom du har kjørt RWD før, er SR+ en av de bedre på vinterføre.

Jeg har tidligere hatt Volvo 240, og Mercedes 300 (89`modell), som slapp rumpa for et godt ord. Skal sies at det var leeeenge siden da jeg var 19-20 år.

Går fint dette folkens, men en må være lett på foten i motbakker når det er glatt, og du skal rundt en sving.

Ingeniøren

#33
Sitat fra: JPM på søndag 03. april 2022, klokken 08:52
Har hatt min SR+ i en ukes tid, og nå de siste dagene har det kommet en del snø i Trondheim. For ordens skyld, kan jeg si at jeg kommer fra en Jaguar I-Pace, som er helt suveren på vinterføre, har aldri opplevd en bedre vinterbil.

Underlaget er ikke så viktig så lenge du kjører Jag.... :+1: :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

turfsurf

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 03. april 2022, klokken 09:32
Sitat fra: JPM på søndag 03. april 2022, klokken 08:52
For ordens skyld, kan jeg si at jeg kommer fra en Jaguar I-Pace, som er helt suveren på vinterføre, har aldri opplevd en bedre vinterbil.

:+1: :+1:
Må si meg enig her, savner AdSR allerede.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA