Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisene er endelig ute

Startet av Daniel_0007, fredag 18. februar 2022, klokken 12:51

« forrige - neste »

Daniel_0007

Starter på 310k,bra pris spør du meg

https://www.tv2.no/broom/14585246/
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

Det er ikke verst. Nettsidene til mgmotors er ikke oppdatert ennå, men vi kan vel anta at MG5 Luxury starter rett under prisen for ZS Luxury i området 330-340K? 
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

ReneM

#3
Sitat fra: vinterdekk på fredag 18. februar 2022, klokken 17:36
SitatLuxury-varianten starter på 324.990 kroner i Norge.

Iflg.
https://elbil.no/verdens-forste-elektriske-stasjonsvogn/

Men det er uten levering og vinterdekk. Da blir det fort 30.000 til.

Altså dyrere enn en ferdig levert Polestar 2 med vinterdekk. 1500kg hengerfest, 3 års serviceavtale og 120kW hurtiglading. (Med en del mindre utstyr vel å merke). Jeg hadde heller kjøpt en standard P2 fremfor den bilen her.

Tror neppe at det blir en storselger i salgslister.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Moas

Så får 350k så får du en elbil med 7 års garanti, større bagasjerom enn konkurrentene og brukbar rekkevidde. Synd bare at nordmenn er så merkesnobber.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

vinterdekk

Sitat fra: ReneM på fredag 18. februar 2022, klokken 21:59
Sitat fra: vinterdekk på fredag 18. februar 2022, klokken 17:36
SitatLuxury-varianten starter på 324.990 kroner i Norge.

Iflg.
https://elbil.no/verdens-forste-elektriske-stasjonsvogn/

Men det er uten levering og vinterdekk. Da blir det fort 30.000 til.

Altså dyrere enn en ferdig levert Polestar 2 med vinterdekk. 1500kg hengerfest, 3 års serviceavtale og 120kW hurtiglading. (Med en del mindre utstyr vel å merke). Jeg hadde heller kjøpt en standard P2 fremfor den bilen her.

Tror neppe at det blir en storselger i salgslister.

Men da må Polestar først selge mange Polestar 2 Standard Range uten Plus og Pilot, med eller uten hengerfeste. Ville vært interessant om de gjør det, for de sikter seg vel mot ett mer premium segment av markedet enn MG.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

ReneM

Sitat fra: vinterdekk på fredag 18. februar 2022, klokken 23:20
Sitat fra: ReneM på fredag 18. februar 2022, klokken 21:59
Sitat fra: vinterdekk på fredag 18. februar 2022, klokken 17:36
SitatLuxury-varianten starter på 324.990 kroner i Norge.

Iflg.
https://elbil.no/verdens-forste-elektriske-stasjonsvogn/

Men det er uten levering og vinterdekk. Da blir det fort 30.000 til.

Altså dyrere enn en ferdig levert Polestar 2 med vinterdekk. 1500kg hengerfest, 3 års serviceavtale og 120kW hurtiglading. (Med en del mindre utstyr vel å merke). Jeg hadde heller kjøpt en standard P2 fremfor den bilen her.

Tror neppe at det blir en storselger i salgslister.

Men da må Polestar først selge mange Polestar 2 Standard Range uten Plus og Pilot, med eller uten hengerfeste. Ville vært interessant om de gjør det, for de sikter seg vel mot ett mer premium segment av markedet enn MG.

Det er et godt spørsmål. De selger i det minste en god del biler. Men det gjør også Tesla med sin M3. born, nye Megane og ID3 konkurrerer også i samme farvann. Ikke minst MG sin egen ZS.

Jeg synes personlig at bilen har ingen egne særpreg og ser meget kjedelig ut. Da er spørsmål hvem som kjøper det? Hva er det unike sellingpoint når pris faller vekk? Litt ekstra plass i bagasjerom og kanskje litt ekstra utstyr?

Jeg hadde da heller valgt ZS, som i det minste har litt høyere bakkeklaring.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Blitz

#7
For å opprettholde garantien på 7 år må du følge serviceintervallene, og hvis prisen er den de samme som på ZS, så vil dette medføre utgifter på minst 34 000  (basert på tre års service kostnad på 14300, som Birger N Haug opererer med) i tillegg til at du må kaste bort 7 halve dager på å levere og hente bilen.
Veldig mye av den såkalte servicen er bare noe forhandleren har funnet på får å få en ekstra inntekt, Tesla har feks ingen krav til service de første 6 årene. På kontroll skjema til Hyundai var det pålagt sjekk av om kupelyset virket. Hva blir det neste? påkrevd å bytte luft i hjulene hver 10 000 km på et merkeverksted  for å beholde garantien?.
Aiways U5 og U6 som snart kommer til Norge, har første pålagte service etter 100 000 km.

peby

At jeg fortsatt kan kjøre stasjonsvogn er i grunn det eneste salgspunktet jeg trenger. Med 7 års garanti på toppen er dette foreløpig den mest passende elbilen på markedet, frem til Peugeot kommer med sin 308 og Opel med Astra i 2023.
22' Volvo XC40 Recharge Twin Pro
1 bensindranker

1000kwh

MG sine biler bør være priset veldig mye lavere enn det meste annet. Det er veldig enkle biler med en masse rariteter.

Synes alle MGer nå er overpriset. Det var kun første MG ZS som virkelig var verdt prisen.

vinterdekk

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 19. februar 2022, klokken 09:42
MG sine biler bør være priset veldig mye lavere enn det meste annet. Det er veldig enkle biler med en masse rariteter.

Synes alle MGer nå er overpriset. Det var kun første MG ZS som virkelig var verdt prisen.

Både MG5 og ZS EV vil komme i standard range varianter. Ikke helt usannsynlig at dette blir med LFP batterier da det ser ut til at vekten forblir omtrent den samme som long range modellene som vi kjenner prisen på i dag.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Radial

Enig i utsagnet om at MG har litt vel stive priser. Blir artig å se prisene når det lille batteriet kommer.
Igjen skyter MG her ZS rett i foten og blander seg dypt inn i samme prisklasse som ZS.

Mangler strategi dette her.... Legg også merke til at MG5 Comfort igjen mangler klimaanlegg, noe Luxury har😜
Setene ser dog gode ut, selv om de har funnet frem det grelleste 80'talls gardin-stoffet til Comfort setene igjen 🤣
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

vinterdekk

Comfort-setene du tenker på finner jeg ikke igjen nå. Men veit hva du mener. Skal ikke se bort fra at det er mange Roewe Ei5 taxier med samme setetrekk som putrer å går akkurat i dette øyeblikket i Kina.

Prisen er vel grei for praktiske og allround egenskaper, og når man senere antagelig kan velge standard/long range ut fra egne behov og budsjett.

En detalj som er mer alvorlig er at MG5 ikke har ncap ratings ennå. Det bør vel komme snart.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

Pris inkl. levering Moss oppdatert på hjemmesiden: https://www.mgmotor.eu/nn-NO/model/mg5
Comfort 319.890 kr.
Luxury 334.890 kr.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA