Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ariya

Startet av Rusalka, onsdag 10. juni 2020, klokken 14:00

« forrige - neste »

Trond.m

#105
Sitat fra: batterimannen på torsdag 09. september 2021, klokken 17:48
Synes den er for høyt priset i forhold til Ioniq 5, EV6, Model Y, ID.4 og Enyaq.
Overraskende dyr. Selv med storkunderabatt ble prisen for en e-4ORCE Evolve  (ikke performance utgaven) nesten på nivå med bmw i4 M50 Fully Charged. Men det skyldes kanskje at i4 M50 var overraskende prisgunstig fram til 1.11. Nå er bilene kanskje ikke i samme klasse, men med 1600 kg hengervekt, feste for taklast og 470 l bagasjerom så kan jo i4 gjøre jobben for mange.

KjellO

Enig. Vurderte bla. Nissan Ariya, BYD Tang, Model Y, m.fl., men det blir i4 på meg.

THE

Teknisk ukeblad har prøvekjørt Ariya. Komfortabel og stillegående, men fremdeles veldig mye Nissan Norge ikke vet om bilen. https://www.tu.no/artikler/nissan-ariya-er-i-norge-vi-har-provekjort/517357
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Løytnanten

Var og så på den og prøvesatt i dag. Flott bil som jeg ser frem til å overta i september. Det blir interessant å se hvordan den vil prestere i forhold til feks. VW ID.4 GTX i tester så snart importøren får demobiler også av AWD-utgaven.

Mindre bagasjeplass, manglende takrails og ski-lomme er åpenbare punkter som vil bli påpekt, men jeg forventer at Ariya tar godt igjen når det gjelder utstyrsnivå, rekkevidde (også vinterstid), infotainment og sw-løsninger generelt, støynivå og generelt kvalitetsnivå. Detter jo en japanskprodusert modell, noe Nissan ikke har levert til Europa i særlig grad på mange år. Made in Japan borger for høyere kvalitet enn made in England - i alle fall i mitt hode.

El-inor

- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA