Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2015 zoe, kjørt 150.000km. Hvor mye tåler de, hva går i stykker?

Startet av Rogeren, tirsdag 15. februar 2022, klokken 20:26

« forrige - neste »

Rogeren

Må oppgradere i-mieven min, men trenger ikke stor bil, ei heller lang rekkevidde. Kjører i-mieven 5000km i året.
Jeg er i utgangspunktet ikke redd for biler med høy km, om prisen er rett, og har hatt 3 mercedes varebiler hvor minste km har vært 311000 ved kjøp. Høyeste 480000 og still going strong.

Men så dukket det opp en Zoe, som har bikket 150.000km, og jeg kjenner de ikke godt nok til å si om det er gode greier, eller om det er et evig havari som bare venter på å skje...

Hva mener menigheten her inne?
Hva er erfaringene med høy-km Zoe, evt hva har gått i stykker som har hindret høy km, og når har det gått i stykker?
Evt hva bør være byttet?

Speeder

Forstilling er en svakhet. Bærebruer osv byttet 2 ganger på vår i løpet av drøye 100k.
Vær også obs på sær lading på IT nett.

Ellers en problemfri bil for oss i 6-7 år.
Er prisen god, løp ig kjlo:)
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

HCO

Vi har hatt 3 Zoe'r av "forrige variant", dvs før 2020. Den siste av disse, en titangrå 2017 toppmodell, ligger nå på finn.no.

Forutsatt at man setter seg inn i ladeløsningen er disse bilene trivelige å leve med. Lite feil, billige servicer og billige deler. Artige å kjøre også.

Foringene i forstillingen er som nevnt her en svakhet. De er åpenbart hentet fra en lettere bilmodell, blir dermed raskt slitt og må skiftes med jevne mellomrom. Dersom du gjør jobben selv, er det snakk om noen hundrelapper i deler. Vet ikke hva det koster å la verkstedet gjøre jobben, men jeg gjetter på et par tusenlapper.

Av særheter ellers kan nevnes:
- Svake hovedlys
- Dårlige spylerdyser (bedre variant på Ebay for 30-40 kroner)
- Sær dekktrykksensor-løsning (må ha klone-sensorer eller programmering ved hvert skift)
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

aronesen

Har kjørt snart 250 000 km.
Byttet bærekuler og endeledd selv for 4 år siden og har kjørt 150.000 km uten ulyd.
Bærekulene er ikke underdimensjonert. Problemet er at det nesten ikke finnes fett i mansjettene, slik at det trenger inn fuktighet med påfølgende korrosjon. Og da kommer slitasjen raskt.

Jeg åpnet opp de nye bæekulene og fyllte opp mansjettene med Mobilgrease 28 før jeg monterte dem.
Etter dette har bilen bare gått og gått.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA