Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problembil solgt på nytt av forhandler

Startet av Bigdrago, mandag 07. februar 2022, klokken 11:23

« forrige - neste »

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

1000kwh


Bigdrago

De påfølgende ukene opplevde han gjentatte feil på kjøreassistentsystemene. Han hadde også problemer med betjeningsskjermen og med å få løst ut tilhengerfestet.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

ReneM

Sitat fra: Bigdrago på mandag 07. februar 2022, klokken 11:33
De påfølgende ukene opplevde han gjentatte feil på kjøreassistentsystemene. Han hadde også problemer med betjeningsskjermen og med å få løst ut tilhengerfestet.

Så 3 forholdsvis små saker? Uten å ha videre innsikt i saken er det en forhandler som ikke orket evig krangel med en kverulant og valgte heller å tjene litt ekstra.

Skjønner uansett ikke at slik augurknytt er benevningsverdig. Hadde alle med 3 feil krevd heving hadde samtlige lager vært overfylt av bilen. Prøv å heve kjøpet etter 3 småfeil på en 4 år gammel dieselbil, da havner man sikkert minimalt opp hos forbrukerrådet/utvalg.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

VoltWay

#4
Så lenge problemene er løst så er det vel greit? Når du selger en bruktbil er du vel ikke pålagt å liste opp alle feil og mangler som bilen tidligere har hatt og som er utbedret?

At bilen legges ut til høyere pris er greit det òg. Markedet bestemmer prisen og pga. produksjonsutfordringer og lange leveringstider så legges biler ut til en høyere pris enn nypris. Har du bestilt bilen da den ble lansert og vil selge den, så kan du fort tjene en fin sum. Synest folk at bruktbilprisene er for høye så lar du være å kjøpe. Så enkelt er det.

Bilen er ikke fylt året enda, så det er lenge igjen med både garanti og reklamasjon.

Hvorfor det var så enkelt å reparere bilen etter at de hadde kjøpt den tilbake er ikke godt å vite, men det var jo litt rart at det skulle gå så fort når de ikke fikk løst problemene mens forrige eier hadde den. Akkurat i desse tider er det kanskje ikke like lett for forhandler eller fabrikk å si nøyaktig hvor lang tid ting tar. Mangler du deler med mikrobrikker så kan det ta tid å få tak i.

Daniel_0007

Sitat fra: ReneM på mandag 07. februar 2022, klokken 12:15
Sitat fra: Bigdrago på mandag 07. februar 2022, klokken 11:33
De påfølgende ukene opplevde han gjentatte feil på kjøreassistentsystemene. Han hadde også problemer med betjeningsskjermen og med å få løst ut tilhengerfestet.

Så 3 forholdsvis små saker? Uten å ha videre innsikt i saken er det en forhandler som ikke orket evig krangel med en kverulant og valgte heller å tjene litt ekstra.

Skjønner uansett ikke at slik augurknytt er benevningsverdig. Hadde alle med 3 feil krevd heving hadde samtlige lager vært overfylt av bilen. Prøv å heve kjøpet etter 3 småfeil på en 4 år gammel dieselbil, da havner man sikkert minimalt opp hos forbrukerrådet/utvalg.

Vel litt av problemet hvis han hadde prøvd dette på en ny kodiaq eller octavia så hadde nok forhandler satt seg på bakbena og nekta heving, forhandler vet at enyaq er populær og da så de muligheten til å tjene penger på det. Syns er litt dårlig gjort å si til første eier at de får ikke fikset problemet før 2022 engang så ordner de problemet innen en måned og selger bilen videre.
Model 3 2019 LR Rwd

Bigdrago

#6
Enig. Dette blir for useriøst. De har nok ikke byttet en verdens ting men satser bare på at problemene løste seg selv. Hat en volvo fra 1985 det enda ikke har vært feil med unntatt slitedeler. En ny bil skal være problemfri. Håper folk noterer seg dette bilfirmaet.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

aageaasved

her hva det mye bileksperter skjønner faktisk ikke problemet

hELgenen

Sitat fra: aageaasved på mandag 07. februar 2022, klokken 21:19
her hva det mye bileksperter skjønner faktisk ikke problemet
Sitat
Merkeforhandleren sa til meg at forrige eier ønsket å bytte inn denne til en modell med firehjulstrekk, forteller Murberg til Motor.

Mao..løgn..løgn er et problem her.

Personlig holder jeg meg langt unna mennesker som lyver..Mange tar dessverre alt for lett på dette og ruller av seg den ene løgnen etter den andre.




arthur

Sitat fra: VoltWay på mandag 07. februar 2022, klokken 13:57
Så lenge problemene er løst så er det vel greit? Når du selger en bruktbil er du vel ikke pålagt å liste opp alle feil og mangler som bilen tidligere har hatt og som er utbedret?

Jeg vil heller si at man så absolutt er (ikke minst bør) forpliktet til å opplyse om dette, ikke minst når dette åpenbart vil være relevant i forhold til riktig pris. Når en profesjonell forhandler unnlater dette så har denne mistet enhver troverdighet hos meg.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på mandag 07. februar 2022, klokken 21:32
Personlig holder jeg meg langt unna mennesker som lyver..Mange tar dessverre alt for lett på dette og ruller av seg den ene løgnen etter den andre.
Enig, dette hadde ført til at jeg aldri hadde hatt kontakt med den selgeren igjen. Sannsynligvis ikke firmaet heller, siden det reflekterer dårlige føringer og en ukultur som tillater at slikt skjer.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bigdrago

Er jo profesjonalitet og åpenhet som skal skille mellom forhandler og private selgere. Er jo derfor man tillater seg å betale en god del ekstra hos forhandler enn privat.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

teslanor

#12
Dette er vel langt fra eneste misfornøyde kunde som har opplevd så mye trøbbel (for enkelte at bilen bare stoppet) med Skoda Enyaq at de har fått hevet kjøpet hos forhandler. Ikke noe nytt i dette.

arthur

Sitat fra: Bigdrago på tirsdag 08. februar 2022, klokken 11:05
Er jo profesjonalitet og åpenhet som skal skille mellom forhandler og private selgere.

Hvorfor det? I mine øyne er begge like forpliktet til å opptre ærlig og redelig, og ikke minst opplyse om sider ved en handel som er vesentlige. Tror loven også er klar på det punktet, eller?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA