Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nå blir disse 15 Tesla-stasjonene tilgjengelig for alle

Startet av elbil.no, mandag 31. januar 2022, klokken 16:30

« forrige - neste »

elbil.no

Nå blir disse 15 Tesla-stasjonene tilgjengelig for alle

20. juli i fjor tvitret Elon Musk at Tesla ville åpne sine drøyt 25.000 superchargere på verdensbasis for andre bilmerker i løpet av 2021. I november åpnet ti ladestasjoner i Nederland. Nå følger Norge og Frankrike etter som de to neste landene. Det vil si at Teslas nettverk av hurtigladere, såkalte «superchargere», blir tilgjengelig også […]
The post Nå blir disse 15 Tesla-stasjonene tilgjengelig for alle appeared first on Norsk elbilforening.

Source: Nå blir disse 15 Tesla-stasjonene tilgjengelig for alle
Dette er en automatisk nyhetsfeed fra elbil.no Hjemmesiden til Norsk elbilforening

Carkub

Interessant å se at tesla tilbyr ulik pris på de ulike loakasjonene. Ganske stor variasjon også!
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Øystein Hermansen

Sitat fra: Carkub på mandag 31. januar 2022, klokken 18:44
Interessant å se at tesla tilbyr ulik pris på de ulike loakasjonene. Ganske stor variasjon også!

Vennligst forklar. Trodde Tesla sin prismodell var ganske klar. En pris per kWh for de uten avtale og en for de med avtale. I tillegg tilkommer det en heftig minuttpris hvis en fortsetter å være tilkoblet etter bilen er ladet fullt ut.  Denne prisen er avhengig og varierer med utnyttelsesgrad på anlegget.  Er det denne du mener?  Jeg synes dette er en grei metode for «å straffe» de som fortsetter å la bilen stå parkert på ladestasjonen selv etter bilen har passert 100%.  De burde i grunnen startet denne minuttprisingen ved 90% oppladet.

Amatøren

Sitat fra: Øystein Hermansen på mandag 31. januar 2022, klokken 21:31
Sitat fra: Carkub på mandag 31. januar 2022, klokken 18:44
Interessant å se at tesla tilbyr ulik pris på de ulike loakasjonene. Ganske stor variasjon også!

Vennligst forklar. Trodde Tesla sin prismodell var ganske klar. En pris per kWh for de uten avtale og en for de med avtale.

Vel ikke 'bare' en pris for kWh. Prisen varierer med belastningen stasjonen har. Hvis jeg husker rett så har Tesla også justert prisen på enkelte stasjoner i løpet av helger etter belastningen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Øystein Hermansen

Sitat fra: Amatøren på mandag 31. januar 2022, klokken 22:22
Sitat fra: Øystein Hermansen på mandag 31. januar 2022, klokken 21:31
Sitat fra: Carkub på mandag 31. januar 2022, klokken 18:44
Interessant å se at tesla tilbyr ulik pris på de ulike loakasjonene. Ganske stor variasjon også!

Vennligst forklar. Trodde Tesla sin prismodell var ganske klar. En pris per kWh for de uten avtale og en for de med avtale.

Vel ikke 'bare' en pris for kWh. Prisen varierer med belastningen stasjonen har. Hvis jeg husker rett så har Tesla også justert prisen på enkelte stasjoner i løpet av helger etter belastningen.


Takk for oppdateringen. Det var jeg faktisk ikke klar over.

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA