Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvekjøring- Erfaringer, tanker og meninger.

Startet av anorway, torsdag 20. januar 2022, klokken 14:45

« forrige - neste »

anorway

Denne uken åpnet de for prøvekjøring. Noen som har vært å testet Cupra Born enda? Erfaringer?

Inntil videre tilbyr Cupra hjemlevering av prøvekjøring i Oslo, Kristiansand, Stavanger, Bergen og Trondheim. Vi leverer innenfor bygrensen og bor du utenfor denne, kan du avtale et passende oppmøtested.

Super enkelt å booke, de kommer hjem til deg med bilen hvis du bor i noen av de byene. Eller du kan dra til Showroomet.

Skal selv få booket denne uken.

Booking:
https://outlook.office365.com/owa/calendar/HaraldAMllerAS1@moller.onmicrosoft.com/bookings/


moby666

Testet på mandag. Veldig bra første inntrykk. Bedre enn id.3/4 på det aller meste. Morsom å kjøre. Lite veistøy, gode kjøreegenskaper og flott design. Synes grå std. farge var desidert kulest. Vannvittig mye bil for pengene og lurer på hvorfor noen velger id.3 over denne.

bmw2002

Har eid bilen en stund og er veldig fornøyd.

Må si meg enig om at den er god å kjøre, passe kombinasjon mellom sportslig og komfort. Lite veistøy, overraskende lite faktisk.

Infotainment fungerer svært bra, det er faktisk lynraskt, så at noen klager på dette forstår jeg ikke.

Skulle jeg foreslå noen endringer så måtte det være:
- Fysisk volumknapp, synes alltid jeg ender om med å skru opp litt for mye eller lite
- Skjult ryggekamera, blir fort skittent i sørpeføre
- Kunne gjerne hatt 4WD og 100HK mer

Har First Born, synes den er greit utstyrt, hadde gått for Beats audio hvis jeg skulle bestilt tilpasset bil, men da hadde jeg måtte ventet minst 6 måneder ekstra.

Duke Nukem 3D

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 22. januar 2022, klokken 12:46
Har eid bilen en stund og er veldig fornøyd.

Må si meg enig om at den er god å kjøre, passe kombinasjon mellom sportslig og komfort. Lite veistøy, overraskende lite faktisk.

Infotainment fungerer svært bra, det er faktisk lynraskt, så at noen klager på dette forstår jeg ikke.

Skulle jeg foreslå noen endringer så måtte det være:
- Fysisk volumknapp, synes alltid jeg ender om med å skru opp litt for mye eller lite
- Skjult ryggekamera, blir fort skittent i sørpeføre
- Kunne gjerne hatt 4WD og 100HK mer

Har First Born, synes den er greit utstyrt, hadde gått for Beats audio hvis jeg skulle bestilt tilpasset bil, men da hadde jeg måtte ventet minst 6 måneder ekstra.

Når fikk du din? Ser jeg får min først midten av februar og bestilte samme dag vi fikk lov for de som hadde registrert seg for pole position ble nummer 186 eller noe.

Har og prøvekjørt bilen nå i helgen (First Born edition 58), inntrykket er meget bra sportsunderstell, litt skuffet over 0 til 100 7 sekunder var ikke nok for meg men det er subjektivt. Setet er for mindre rygg en min så er du en stor gutt eller jente velg noe annet. Meget bra bil for pengene vil jeg uansett si, og infotainment var ikke treig som jeg fryktet ref ID3 videoer jeg har sett.  Opplevd kvalitet inni bilen var bra, litt synd det er ekstra stolpe i siden på frontruten og sidespeil er veldig små. Kamera var bra kvalitet men blir fort skittent, bra med plass i baksete selv for store folk når du først får foten forbi framsete. Savner knapper på rattet og blinklyslyden er alt for høg og gammeldags, ender opp som en bmw sjåfør som aldri kommer til å blinke.
Kia Soul EV Exclusive 2018 - 2022
Cupra First Born 2022 - 2022
Tesla Model 3 Performance 2022 -

jman76

Er det skiluke på bilene som leveres i første omgang?

moby666

Nei, for å få skiluke må du ha oppgraderte seter, som koster ca 15K

Sitat fra: jman76 på søndag 23. januar 2022, klokken 20:48
Er det skiluke på bilene som leveres i første omgang?

bmw2002

Sitat fra: Duke Nukem 3D på søndag 23. januar 2022, klokken 17:46

Når fikk du din? Ser jeg får min først midten av februar og bestilte samme dag vi fikk lov for de som hadde registrert seg for pole position ble nummer 186 eller noe.

Fikk bilen før jul

Vix

Fikk min Cupra Born i forrige uke. Veldig fornøyd så langt.
Infotainmentsystemet virker raskt og snappy for meg, har ikke merket noe lag så langt slik som en del sier på internett.
Liker designet veldig godt og setene er veldig gode for meg.
Synes også den er fantastisk å kjøre og har en veldig god svingradius.

Liker ikke touch-knappene på rattet, hender jeg kommer borti volum-kontrollen med hånda. Hadde foretrukket fysiske knapper slik som eGolf-en.
Hadde også foretrukket ryggekamera bak Cupra-logoen, slik man har gjort på ID.3... men den har i hverfall spylerdyse (spyler kameraet når man spyler bakruten), så det er ikke noe stort problem for meg.
Blinklyslyden er altfor høy, håper det blir løst med en programvareoppdatering da mange har klaget på dette.



Roma

Oi oi oi.... nå er det 45 ukers leveringstid på bilen  ???

Restart

Elsket den under prøvekjøring. Satt klar til å bestille, men stoppet på 45 ukers leveringstid. Satt utrolig godt på veien. Kunne ha masse gass i svingene uten under/overstyring. Litt lite akselerasjon. Skulle gjerne hatt 0-100 på 5-6. Det hadde matchet utseendet og understellet bedre. De har en e-boost model, men følte den var litt gimmick. Du får ekstra hk men kun under ideelle forhold. Er ikke sikkert forhold og batterifyllgrad er optimal når bobilen åpenbarer seg i horisonten på en smal vei.

nosi1202

Prøvekjørte denne nå. Enig med mye av det som er skrevet tidligere. Etter mitt skjønn et vesentlig kulere utseende enn ID3. Veldig bra seter (de oppgraderte). Ganske stivt satt og ganske underholdene å kjøre, uten at det blir helt håpløst over trikkeskinner o.l. Kunne med fordel hatt mer effekt, men i akselerasjon under 100 holder det i massevis. Komisk høy lyd på blinklyset. Ellers var det et par tilfeller av kollisjonsvarsling uten noen særlig grunn på den bilen jeg prøvekjørte. Dette skjedde en gang i et skyggeparti på vei inn i en tunnel og en gang på en relativt smal vei med litt overhengende vegetasjon på siden. Det var ikke bremsing, men varsel om kollisjon.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA