Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Euniq 6

Startet av Daniel_0007, mandag 15. november 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: kaiat på mandag 17. januar 2022, klokken 10:04
Ser helst at min neste bil har en nyttelast på 5-600 kg, men har funnet ut at utvalget i elbiler er marginalt med et slikt kriterie.
Model Y + MEB bilene (avhengig av utstyr) er vel der.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

edyrli

Sitat fra: turfsurf på mandag 17. januar 2022, klokken 15:09
Sitat fra: kaiat på mandag 17. januar 2022, klokken 10:04
Ser helst at min neste bil har en nyttelast på 5-600 kg, men har funnet ut at utvalget i elbiler er marginalt med et slikt kriterie.
Model Y + MEB bilene (avhengig av utstyr) er vel der.
Modell Y har så langt jeg kan se 315 kg nyttelast i tillegg til fører.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Øyvind.h

Etter diskusjoner rundt Y er det flere som har sjekket andre biler på vekt. Ofte er bilens vekt langt høyere enn oppgitt i vognkort og dermed kan stor forskjell på papiret være liten i praksis.

Y har vel fått oppjustert maks vekt nå?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: edyrli på mandag 17. januar 2022, klokken 16:20

Modell Y har så langt jeg kan se 315 kg nyttelast i tillegg til fører.
Den har blitt endret til nærmere 500 på de som kommer nå (+fører)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

vinterdekk

Sitat fra: turfsurf på mandag 17. januar 2022, klokken 16:35
Sitat fra: edyrli på mandag 17. januar 2022, klokken 16:20

Modell Y har så langt jeg kan se 315 kg nyttelast i tillegg til fører.
Den har blitt endret til nærmere 500 på de som kommer nå (+fører)

Det er god nyhet.

En kan jo håpe at Euniq 6 får maks last som matcher laste volumet en dag. Stellantis MPV'ene har forsåvidt også god maks last, eller nyttelass, men batteriet på 50 kWh mange av disse kommer gjør det riktig å vente til Stellantis kommer med ett modellutvalg med bedre kapasitet.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

Tek.no har fått en prøvetur også. https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/pW59KR/denne-store-el-suv-en-kan-du-faa-paa-billigsalg

Sukk, veldig interessant bil men klarer ikke å lese om den uten å ta fram kalkulatoren å regne på tillatt totalvekt (igjen).
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

hELgenen

De kikket nok Tesla i kortene når de skulle WLTP sertifisere bilen og skrudde ned nyttelasten for nettopp å få høyest mulig WLTP...

Litt dustete da å prøve å selge på volum last. Mulig den er perfekt for å transportere mange helium ballonger,men en familie på vei til påskefjellet må jo velge mellom overlast eller by påske...


Moas

Ingen som har kjøpt/testet denne? Har sett den ute på veiene så noen må ha kjørt denne..
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Jak

#24
Hei,
har akkurat hatt 1 t i denne bilen. Merk at eg brukar bil som nytteredskap og bryr meg lite om komfort og har lite erfaring med dyre kvalitetsbiler.
Her er mine inntrykk: Stor romsleg bil som er ok å kjøre. Fin innvendig og gode sete. Minus: sete kan kun flyttast att og fram og rygg opp og ned, og ratt kan kun flyttast opp og ned, så dersom sete og ratt passer så er det bra men manglar tilpassing dersom det ikkje passer, for meg gjorde det at deler av rattet ligg framfor display. Ut over det så har skjerm kun touch på en del ting og det er for mykje grafikk i display som eg kunne vore foruten. Bilen er ikkje tight i kjøringa, dvs fjøring og slik flyt litt men eg synes det var heilt greit. Prøvde på litt ujamn veg og det går greit. Ser elbil sin test klagar på merkeleg regenerering. Denne kjem med 3 ulike innstillinger, der den som er nr 3 er nesten full bremse medan den "svakaste" nr 1 fungerar tilnærma normalt, sjølv om det går eit par sekund før den slår inn. Kjørte litt motorveg og litt landeveg, hadde att 188 km og 55% på batt, forbruk 21.5 kw, så rundt 400 km med 12 grader og regn.
Oppsummert så er dette ein stor bil men ikkje optimale kjøreegenskaper men det kjem kanskje av at det er stor akselavstand og stor bil vs e-niro og MG, største minuset for meg er få justeringsmoglegheiter sete og ratt.

Electric cars in Norway

Fin bil som jeg syntes var god å kjøre  de. He utstyr (til den lave prisen). Men lite batteri og bare tohjulstrekk.... Det trekker ned.

Men alle må jo ikke ha SUV heller. Da passer denne fint.

Har noen sett ladekurven vinterstid på denne bilen? Legg den ut her isf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA