Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For oss som har betalt for full selvkjøring, men har MCU1

Startet av cstromme, tirsdag 28. desember 2021, klokken 16:07

« forrige - neste »

cstromme

Skal vi bare akseptere at vi sluttet å få softwareoppdateringer for et år siden? Og med tanke på alderen på MCU1 bilene har bikket 5 år, hvor lenge skal vi stå stille og uten AP-oppdateringer før man kan gå til Tesla og kreve pengene tilbake for full selvkjøring?

Hadde gjort ventingen betydelig lettere om de bare hadde fortsatt å gi oss softwareoppdateringer, men det ser jo ut til at de har stoppet helt med.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Muffinman

Jeg hadde kjørt selger til veggs med alle midler tilgjengelig. Lett tatt risikoen på en rettssak om det ikke ordnet seg på lavere nivå. Makan til svindel.

tibber73

Jeg hadde AP2.5 med fungerende Sentrymode. Dvs jeg kunne se videoklipp som var smooth og tydelige.
Etter HW3 ble alt rævva. Fikk lagra video av et vogntog som glei over gulstripa i en sving i en 40-sone, men videoklippet hakker så mye at hele vogntoget forsvant fra videoen.
Nå er bilen 4 år og de klarte endelig å få montert soltaket riktig etter utallige besøk hos SC..
De på SC er så utrivelige når en har en god sak, så jeg trenger nok litt mer tid med å nyte bilen før jeg starter med å klage.
Det er bare trist at vi ikke blir prioritert lengre. Jeg tror Tesla selv vet at vi må ha MCU2 for at vi skal få være med på veien mot full selvkjøring (har jo betalt for det).
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

daktari

De har vel lovet nyere kameraer til kunder med fsd i USA. Men de fleste av dem har bladd opp for mcu2 allerede.

Jeg mener det var ganske tydelig skrevet på nettsiden den gangen jeg kjøpte fsd i 2017 at "bilen skulle ha all nødvendig hardware" for dette. Så etter forbrukerkjøpsloven burde Tesla oppdatere hardware etthvert som de ser at eldre biler behøver oppgraderinger.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: daktari på tirsdag 28. desember 2021, klokken 22:09
De har vel lovet nyere kameraer til kunder med fsd i USA. Men de fleste av dem har bladd opp for mcu2 allerede.

Jeg mener det var ganske tydelig skrevet på nettsiden den gangen jeg kjøpte fsd i 2017 at "bilen skulle ha all nødvendig hardware" for dette. Så etter forbrukerkjøpsloven burde Tesla oppdatere hardware etthvert som de ser at eldre biler behøver oppgraderinger.

HW3 fikk vi, men dårlig med MCU2 og nye kameraer foreløpig ja. Jeg har selv Model X med FSD men den blir 5 år i mars og jeg regner vel egentlig ikke med at det kommer noen nye gratis oppgraderinger av hardware etter at garantiperioden har gått ut...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

geear

Hadde det vært for noen år siden, så hadde jeg kjørt det så langt det går iallfall uten å havne i retten, men nå i senere tid har jeg innsett at livet er for kort og nattesøvnen for dyrebar til å orke. Solgte heller bilen (det var en av flere grunner), og fikk faktisk igjen en del for at den hadde FSD. Opplevdes iallfall slik. Ok pris og raskt salg. Og kjøpte definitivt ikke verken EAP eller FSD i andre runde. Aller helst burde jeg nok prøvd å få de til å overføre FSD til ny bil. Det burde være mulig å få til for de som orker.

daktari

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 28. desember 2021, klokken 23:21
Sitat fra: daktari på tirsdag 28. desember 2021, klokken 22:09
De har vel lovet nyere kameraer til kunder med fsd i USA. Men de fleste av dem har bladd opp for mcu2 allerede.

Jeg mener det var ganske tydelig skrevet på nettsiden den gangen jeg kjøpte fsd i 2017 at "bilen skulle ha all nødvendig hardware" for dette. Så etter forbrukerkjøpsloven burde Tesla oppdatere hardware etthvert som de ser at eldre biler behøver oppgraderinger.

HW3 fikk vi, men dårlig med MCU2 og nye kameraer foreløpig ja. Jeg har selv Model X med FSD men den blir 5 år i mars og jeg regner vel egentlig ikke med at det kommer noen nye gratis oppgraderinger av hardware etter at garantiperioden har gått ut...
Det er jo avklart at både hw3/computer, mcu2 og kameraer er nødvendig hardware man trenger for å ha fsd-beta. Når de har innrømmet at de skal bytte hw3 så har de implisitt sagt at de må bytte alt - for fsd funker ikke uten alt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

Nå kommer MCU3 med AMD Ryzen. Oppgradering for eldre biler i slutten av 2022.

Yes, we anticipate a paid upgrade for $1,500 to $2,000 will be available towards the end of next year (2022) or early 2023.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

AlexØ

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 29. desember 2021, klokken 20:57
Nå kommer MCU3 med AMD Ryzen. Oppgradering for eldre biler i slutten av 2022.

Yes, we anticipate a paid upgrade for $1,500 to $2,000 will be available towards the end of next year (2022) or early 2023.
Lurer på om det også gjelder 2021 biler :P

turfsurf

Sitat fra: AlexØ på torsdag 30. desember 2021, klokken 02:11
Lurer på om det også gjelder 2021 biler :P
Kan ikke tenke meg noe annet. Vil tro alle som er levert med MCU2 i det minste.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 29. desember 2021, klokken 20:57
Nå kommer MCU3 med AMD Ryzen. Oppgradering for eldre biler i slutten av 2022.
Hva får man med denne oppgraderingen egentlig. Jeg kan skjønne behovet i nye S/X med alle skjermene, men den ene lille skjermen på 3/Y?

Det eneste jeg kan merke er tregt er underholdningsappene og nettleser. Kjekt med mere fart, er ikke det, men er definitivt ikke løp og kjøp for min del.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Muffinman


Burger

Lurer på om det er samme plattformen som xbox og ps5, dvs amd ryzon + rdna2. Det vil da være en heftig forbedring til MCU. For meg så virker MCU-en greit, men har mistanke om treg lagringsløsning. Tar ekstremt lang tid å laste youtube, spill etc. Litt dumt når man ser prisen på helt ok m.2 ssd-er.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Autowinder

Er i tvil om FSD programmet til Tesla er verdt noe overhodet uten kostnadsfri oppgradering når raskere prosessorer er nødvendig over tid. Ingen får produktet vi betaler for når det går år før utviklingen når noe med virkelig verdi. Det blir rein sponsing av utvikling.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA