Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verktøy for å skifte dekk - noen som vet om norsk nettbutikk?

Startet av model3pw, mandag 22. november 2021, klokken 19:05

« forrige - neste »

Tom

Sitat fra: BE på tirsdag 30. november 2021, klokken 08:49
Er det ikke mye enklere å bare sette hjulet inn på boltene?
Hvilken fordel oppnår man med denne løsningen hvis man har to normalt fungerende armer?
Med bilen på en løftebukk så er det nok like enkelt men ikke når du jobber på gulvet..Fordelen er at det er mye lettere, selv med 2 normalt fungerende armer.

trykkertor

Sitat fra: Tom på tirsdag 30. november 2021, klokken 17:17
Sitat fra: BE på tirsdag 30. november 2021, klokken 08:49
Er det ikke mye enklere å bare sette hjulet inn på boltene?
Hvilken fordel oppnår man med denne løsningen hvis man har to normalt fungerende armer?
Med bilen på en løftebukk så er det nok like enkelt men ikke når du jobber på gulvet..Fordelen er at det er mye lettere, selv med 2 normalt fungerende armer.
Tja....hvis en sliter med å løfte inn hjulet med 5cm klaring mot bakken, så er det vel på tide å sette bort hjulskiftjobben til noen andre.
Ellers hadde disse hjulsikte-stagene blitt solgt på hjelpemiddelsentralen.  :D

Handyman

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 30. november 2021, klokken 18:57
Sitat fra: Tom på tirsdag 30. november 2021, klokken 17:17
Sitat fra: BE på tirsdag 30. november 2021, klokken 08:49
Er det ikke mye enklere å bare sette hjulet inn på boltene?
Hvilken fordel oppnår man med denne løsningen hvis man har to normalt fungerende armer?
Med bilen på en løftebukk så er det nok like enkelt men ikke når du jobber på gulvet..Fordelen er at det er mye lettere, selv med 2 normalt fungerende armer.
Tja....hvis en sliter med å løfte inn hjulet med 5cm klaring mot bakken, så er det vel på tide å sette bort hjulskiftjobben til noen andre.
Ellers hadde disse hjulsikte-stagene blitt solgt på hjelpemiddelsentralen.  :D
Og med riktig teknikk trenger man ikke løfte verken med rygg eller armer. Med underarmene hvilende på knærne "går man hjulet" rett inn på boltene. Omtrent like slitsomt som å knyte skolissene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tom

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 30. november 2021, klokken 18:57
Sitat fra: Tom på tirsdag 30. november 2021, klokken 17:17
Sitat fra: BE på tirsdag 30. november 2021, klokken 08:49
Er det ikke mye enklere å bare sette hjulet inn på boltene?
Hvilken fordel oppnår man med denne løsningen hvis man har to normalt fungerende armer?
Med bilen på en løftebukk så er det nok like enkelt men ikke når du jobber på gulvet..Fordelen er at det er mye lettere, selv med 2 normalt fungerende armer.
Tja....hvis en sliter med å løfte inn hjulet med 5cm klaring mot bakken, så er det vel på tide å sette bort hjulskiftjobben til noen andre.
Ellers hadde disse hjulsikte-stagene blitt solgt på hjelpemiddelsentralen.  :D
Så vist du sliter med noe så skal du gi opp? fornuftig tankegang..

Tom

Sitat fra: Handyman på tirsdag 30. november 2021, klokken 19:05
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 30. november 2021, klokken 18:57
Sitat fra: Tom på tirsdag 30. november 2021, klokken 17:17
Sitat fra: BE på tirsdag 30. november 2021, klokken 08:49
Er det ikke mye enklere å bare sette hjulet inn på boltene?
Hvilken fordel oppnår man med denne løsningen hvis man har to normalt fungerende armer?
Med bilen på en løftebukk så er det nok like enkelt men ikke når du jobber på gulvet..Fordelen er at det er mye lettere, selv med 2 normalt fungerende armer.
Tja....hvis en sliter med å løfte inn hjulet med 5cm klaring mot bakken, så er det vel på tide å sette bort hjulskiftjobben til noen andre.
Ellers hadde disse hjulsikte-stagene blitt solgt på hjelpemiddelsentralen.  :D
Og med riktig teknikk trenger man ikke løfte verken med rygg eller armer. Med underarmene hvilende på knærne "går man hjulet" rett inn på boltene. Omtrent like slitsomt som å knyte skolissene.
Men nå har det seg sånn at "bare gjør sånn" ikke funker.. for noen..

Men nok om det..

Hideyowife

Må man ha 4 stk av disse "puckene" om man velger å bruke dekkverksted for skifte dekk?
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Handyman

Sitat fra: Hideyowife på onsdag 01. desember 2021, klokken 21:07
Må man ha 4 stk av disse "puckene" om man velger å bruke dekkverksted for skifte dekk?
Det er jo fire løftepunkter. Men å treffe på et dekkverksted som ikke kan skifte hjul på en av de vanligste bilene i Norge skal vel godt gjøres. Når det er sagt er det nok ikke alle som bruker slike pucker.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Hideyowife

Sitat fra: Handyman på onsdag 01. desember 2021, klokken 21:19
Sitat fra: Hideyowife på onsdag 01. desember 2021, klokken 21:07
Må man ha 4 stk av disse "puckene" om man velger å bruke dekkverksted for skifte dekk?
Det er jo fire løftepunkter. Men å treffe på et dekkverksted som ikke kan skifte hjul på en av de vanligste bilene i Norge skal vel godt gjøres. Når det er sagt er det nok ikke alle som bruker slike pucker.

Jeg kjøpte fra Begood og det kom idag. Jeg trodde jeg hadde kjøpt 4stk i en pakke jeg. Men det kom 1... Så den åker i retur. Tenkte at det kanskje var en god ide å medbringe. Jeg får heller følge med når skiftet utføres. Brukt samme karen noen år nå, men leser jo at noen har ødelagt disse løftepunktene fordi man ikke bruker puck. Merkelig patent
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Atle3


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA