Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP

Startet av Pitmairen, tirsdag 26. oktober 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: filtvet på tirsdag 02. november 2021, klokken 14:53
Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 02. november 2021, klokken 14:30
Sitat fra: filtvet på tirsdag 02. november 2021, klokken 13:03
Er litt i tvil om hvor gode disse nye "Iron"-batteriene er, men det er jo garanti de første 8 årene da...
Tja - tåler dobbelt antall ladesykluser blant annet.

Tid vil vise, jeg venter ihvertfall på den nye modellen. Trenger det lille ekstra om vinteren for å slippe 1 ladestopp.

Jeg har trua på disse nye Iron"-batteriene".

ViktorS

Sitat fra: filtvet på tirsdag 02. november 2021, klokken 14:53
Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 02. november 2021, klokken 14:30
Sitat fra: filtvet på tirsdag 02. november 2021, klokken 13:03
Er litt i tvil om hvor gode disse nye "Iron"-batteriene er, men det er jo garanti de første 8 årene da...
Tja - tåler dobbelt antall ladesykluser blant annet.

Tid vil vise, jeg venter ihvertfall på den nye modellen. Trenger det lille ekstra om vinteren for å slippe 1 ladestopp.

Kommer SR med nytt batteri snart? Hva er annerledes fra LFP?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

tornaldo

Samme batteri som leveres i dag, bare med litt høyere kapasitet.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Burger

Valger å hente ut bila. Rekkevidden er ok, og manglende rattvarme kompanseres at jeg slipper å kjøre iskald leaf :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

ViktorS

Noen med formening om hvorfor de har r dusert akselerasjonen? For å øke rekkevidde? For å differensiere mere opp til LR? Sikkerhet?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

paalsen

Ikke noe med SR å gjøre, men ser at 3P har fått redusert rekkevidde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daniel_0007

Sr+ har fått nytt navn, heter nå bare model 3 rwd.
Virker som den har alt long range har bare mindre rekkevidde.
Model 3 2019 LR Rwd

knut3448

Jeg ville ikke konkludert med at nye 3 RWD får premium interiør. I konfiguratoren ligger begge deler inne under "se spesifikasjoner". Men man kan ikke velge mellom dem. Og fortsetter man til betaling så står det altså delvis premium interiør.

El Rolfo

Sitat fra: paalsen på tirsdag 02. november 2021, klokken 22:17
Ikke noe med SR å gjøre, men ser at 3P har fått redusert rekkevidde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg stusset også litt på dette, men ble usikker på hva det sto der tidligere.

paalsen

567 tidligere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stikkkontakt

Sitat fra: ViktorS på tirsdag 02. november 2021, klokken 21:38
Noen med formening om hvorfor de har r dusert akselerasjonen? For å øke rekkevidde? For å differensiere mere opp til LR? Sikkerhet?

Tyngre batteri?

ViktorS

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 03. november 2021, klokken 08:09
Sitat fra: ViktorS på tirsdag 02. november 2021, klokken 21:38
Noen med formening om hvorfor de har r dusert akselerasjonen? For å øke rekkevidde? For å differensiere mere opp til LR? Sikkerhet?

Tyngre batteri?
Det er vel samme LFP-batteriet som har vært levert fra kina siste tiden. Eller tar jeg feil? Har de byttet til annen type LFP?

Dog er jo aksellerasjonen helt ok fortsatt. Sjeldent jeg har behov for vannvittig aksellerasjon i de 30-50 sonene jeg normalt kjører i  :police:
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Lassen

I følge TU:
"Tregere
Billigste Model 3 har også blitt tregere. Mens den før gjorde 0 til 100 kilometer i timen på 5,6 sekunder, må man belage seg på å bruke et halvt sekund mer, da den nå bruker 6,1 sekunder.

Dette handler blant annet om at Tesla har kuttet ut produksjon av en egen motorvariant til denne bilen, og nå bruker samme motor som Long Range-varianten bak. Det gir lavere energiforbruk, og noe tregere akselerasjon.

I tillegg har batteripakken høyere energiinnhold, men vi vet ikke hvor mye mer energi den har, og om økningen skyldes flere celler eller en mer effektiv plassutnyttelse, eller om batteripakken har blitt tyngre.

– Vi er glade for å kunne lansere en oppdatert Model 3 Rear Wheel Drive. Alle Model 3 RWD-biler som bygges fremover, får en forbedret WLTP-rekkevidde på 491 kilometer. Akselerasjonen er litt redusert, og bilen gjør nå 0-100 km/t på 6,1 sekunder.

Kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland i Tesla Norge sier at alle Model 3 med bakhjulstrekk som bygges nå, får rekkevidde på 491 kilometer og redusert akselerasjon.

– Vi mener at disse endringene gir bilen en riktig balanse mellom rekkevidde, ytelse og moro. Endringen kommer som et resultat av Teslas ustanselige jakt etter muligheter for å forbedre effektiviteten, sier Roland."

https://www.tu.no/artikler/tesla-oker-rekkevidden-pa-sin-billigste-bil/514727
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

filtvet

Bryr meg ikke om akselerasjons men om rekkevidde.

Autopilot er nå også inkludert.


ViktorS

Sitat fra: filtvet på onsdag 03. november 2021, klokken 09:03
Bryr meg ikke om akselerasjons men om rekkevidde.

Autopilot er nå også inkludert.

Har den ikke hatt autopilot hele tiden?
Synes Faktisk at RWD framstår som en fornuftig bil nå!
God rekkevidde og lavt forbruk, normal men fortsatt god akselerasjon som ikke får deg til å miste lappen i ALLE situasjoner. Topp stereoanlegg, varme i forseter og ratt. Tåkelys, led-matrix.

Kan man få henger-feste til denne?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA