Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP

Startet av Pitmairen, tirsdag 26. oktober 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

heiho

Sitat fra: tornaldo på fredag 29. oktober 2021, klokken 11:58
Det blir minimum venting til vinter/våren 2022, siden de nå er utsolgt i Europa, jf oppdatering på nettsidene ved bestilling nå.

Ja, ble forespeilet februar når jeg utsatte min. Har bil, så klarer å vente. Får nytt batteri til gammel pris.

Otkristo

#16
Offisielt; 491 km rekkevidde, samt nå kalles den ikke standard range pluss lenger. Kun bakhjulsdrift, Model 3

Pitmairen

Ser ut som de nye også får premium interiør.

ELTesla

Spørs om de legger inn muligheten for en acceleration boost oppgradering her også.
Ca. 9% høyere 0-100 er jo rimelig merkbart, selv om den ikke var noe rakett i utgangspunket.

tornaldo

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 02. november 2021, klokken 09:38
Spørs om de legger inn muligheten for en acceleration boost oppgradering her også.
Ca. 9% høyere 0-100 er jo rimelig merkbart, selv om den ikke var noe rakett i utgangspunket.

Ja det er vel en strategi for å tjene mer penger. De tror de vil tjene mer på at mange oppgraderer akselerasjonen, enn potensielt tapt nybilsalg pga "treg" bil som standard.

Man kjøper jo gjerne ikke Standard Range, hvis man er veldig opptatt av disse egnskapene, selv om det absolutt er et stort pluss at den er(var) relativt kjapp som standard.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

ELTesla

Sitat fra: Pitmairen på tirsdag 02. november 2021, klokken 08:01
Ser ut som de nye også får premium interiør.

Tvilsomt, ser at det fortsatt er to forskjellige vinduer med spesifikasjoner på hjemmesiden.
Når du går videre til bestilling står det også fortsatt delvis premium interior.

filtvet

Var innom, og det eneste som er nytt er lengre rekkevidde iflg selger.

Men godt nok for meg. Håper på februar da.

Pitmairen

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 02. november 2021, klokken 10:33
Sitat fra: Pitmairen på tirsdag 02. november 2021, klokken 08:01
Ser ut som de nye også får premium interiør.

Tvilsomt, ser at det fortsatt er to forskjellige vinduer med spesifikasjoner på hjemmesiden.
Når du går videre til bestilling står det også fortsatt delvis premium interior.

Men på design-siden så viser "Se spesifikasjoner" under interiør det samme for alle modellene. På betalingssiden har de kanskje bare noe de har glemt å oppdatere? 

Pitmairen

Sitat fra: filtvet på tirsdag 02. november 2021, klokken 11:04
Var innom, og det eneste som er nytt er lengre rekkevidde iflg selger.

Men godt nok for meg. Håper på februar da.
Håper det stemmer.

Jeg henter min "gamle" bil i dag. Hvis det bare er litt mindre batteri så bryr det meg ikke så mye, men hvis jeg i tillegg kan få fullt premium interiør med bedre lyd, varme i ratt, tåkelys osv for 20k ekstra så frister det veldig.

ViktorS

Vil den "nye" SR+, eller RWD som den kanskje heter nå, ha varme i ratt, premium lydanlegg, tåkelys (og annet?) som LongRange har? I tillegg til litt økt rekkevidde på disse LFP batteriene som for meg virker meget god (uten at jeg kan noe som helst om bilbatterier hehe)

Så forskjellen mellom SR og LR er da firhjulsdrift, rekkevidde og batteritype?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

filtvet

Er litt i tvil om hvor gode disse nye "Iron"-batteriene er, men det er jo garanti de første 8 årene da...

OT: Er det ikke gått inflasjon i ordet "premium" :)

Pitmairen

Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 02. november 2021, klokken 13:02
Vet ikke hvorfor noen påstår den nå har premium interiør.. ser fortsatt bare delvis premium interiør der man sammenligner spesifikasjoner.
Ser også fortsatt at den mangler tåkelys på illustrasjonene.

Så jeg antar forskjellene er de samme som de alltid har vært.

Her: https://www.tesla.com/no_no/model3/design hvis jeg velger "Model 3" og sjekker interiør "Se spesifikasjoner" så er det dette som vises:


Prøve ctrl+shift+r i tilfelle gamle verdier er cachet.

ViktorS

Sitat fra: Pitmairen på tirsdag 02. november 2021, klokken 13:15
Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 02. november 2021, klokken 13:02
Vet ikke hvorfor noen påstår den nå har premium interiør.. ser fortsatt bare delvis premium interiør der man sammenligner spesifikasjoner.
Ser også fortsatt at den mangler tåkelys på illustrasjonene.

Så jeg antar forskjellene er de samme som de alltid har vært.

Her: https://www.tesla.com/no_no/model3/design hvis jeg velger "Model 3" og sjekker interiør "Se spesifikasjoner" så er det dette som vises:


Prøve ctrl+shift+r i tilfelle gamle verdier er cachet.

Ser da vitterlig ut som at RWD og AWD har samme utstyret nå.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

DagfinnN

Sitat fra: filtvet på tirsdag 02. november 2021, klokken 13:03
Er litt i tvil om hvor gode disse nye "Iron"-batteriene er, men det er jo garanti de første 8 årene da...
Tja - tåler dobbelt antall ladesykluser blant annet.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

filtvet

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 02. november 2021, klokken 14:30
Sitat fra: filtvet på tirsdag 02. november 2021, klokken 13:03
Er litt i tvil om hvor gode disse nye "Iron"-batteriene er, men det er jo garanti de første 8 årene da...
Tja - tåler dobbelt antall ladesykluser blant annet.

Tid vil vise, jeg venter ihvertfall på den nye modellen. Trenger det lille ekstra om vinteren for å slippe 1 ladestopp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA