Sitat fra: Vaduz på I dag kl. 07:49Det er jo ikke noe rart det? Markedet forventet tydeligvis enda dårligere resultat. Alle visste at det var et elendig kvartal for tesla, det blir priset inn fortløpende. Denne gangen med en overkorreksjon.
Det er jo sånn tankegang som gjør at Reddit spekulantene river seg i håret, fordi de tror at kvartalsrapporten blir dårlig, så da skal aksjen ned, da kjøper de 10x puts.
Sitat fra: daktari på I går kl. 18:26Salget gikk dårlig, inntekten halvert, pengene forsvinner-> aksjen opp 10%. Si meg at det er noe rart med aksjemarkedet i USA uten å si det...
Sitat fra: JRF på I dag kl. 00:05Sitat fra: Handyman på I går kl. 18:52Skadeutgifter er en del av driftskostnadene til et utleiefiram, men det er ikke det samme som vedlikeholdskostnader. Man må kunne skille snørr og bart.Er det? Leiebil firmaer har vel forsikret bilene akkurat som alle andre, og hele egenandelen belaster de jo kunden for når de skader bilen. Så det skal vel være ca 0 kr i driftskostnader til skader for leiebilfirmaet? Eller faktisk så går vel mange leiebil firma til og med i pluss på dette da de ofte belaster kunden for egenandel for skader uten å utbedre skaden etterpå, eller belaster mange kunder etter hverandre for samme skaden...
Sitat fra: dundun på I går kl. 18:11(Noen nevner Apple over her, de har P/E på 25ish de siste åra såvidt jeg husker)
Sitat fra: Marzo på I dag kl. 00:22Den er kun gyldig når man betaler selv for leiebilen. Ikke ved lån.Marzo spot on
Sitat fra: filtvet på I går kl. 18:42Mulig det kan hjelpe med en helårs leiebilforsikring (egenandel). Hadde en slik før men fikk heldigvis aldri testet den.
Sitat fra: Electric cars in Norway på I går kl. 19:44Enig. Noen burde faktisk prøve denne praksisen for retten (og ikke godta en "goodwill" avtale med Tesla for å droppe rettssaken slik at ingen andre kunder skal kunne nyte av presedensen som settes). Det er jo helt latterlig at en skal få en betydelig større risiko for store økonomiske tap ved å benytte seg av den lovpålagte retten til lånebil mens egen bil er inne til utbedringer etter garantien / forbrukerkjøpsloven. Loven sier jo at man skal få en tilsvarende vare til lån mens din egen vare er inne til reparasjon, og med tilsvarende vare så må det jo også bety tilsvarende forsikringsvilkår som på bilen som er inne til reparasjon? Og loven sier også at man ikke skal ha en vesentlig ulempe ved at forhandleren reparerer tingen innenfor reklamasjonstiden, og en risiko for betydelige økonomiske tap siden lånebilen ikke er forsikret er da så absolutt en vesentlig ulempe?Sitat fra: JRF på I går kl. 15:29Tesla har valgt å ikke forsikre lånebilene sine så de lesser hele risikoen over på kundene sine.Det der synes jeg er uhørt. Ingen andre merkebil nybilbutikker jeg vet om har tilsvarende som Tesla. Tesla Norge burde skamme seg.
Sitat fra: Handyman på I går kl. 18:52Skadeutgifter er en del av driftskostnadene til et utleiefiram, men det er ikke det samme som vedlikeholdskostnader. Man må kunne skille snørr og bart.Er det? Leiebil firmaer har vel forsikret bilene akkurat som alle andre, og hele egenandelen belaster de jo kunden for når de skader bilen. Så det skal vel være ca 0 kr i driftskostnader til skader for leiebilfirmaet? Eller faktisk så går vel mange leiebil firma til og med i pluss på dette da de ofte belaster kunden for egenandel for skader uten å utbedre skaden etterpå, eller belaster mange kunder etter hverandre for samme skaden...