Sitat fra: dfa på I går kl. 21:46Tusen takk for anbefalingenNei, finnes ingen Soul med 81 kWh batteri. Tror du forvirres av effekten på max 80 kW (uten t=time/h=hour) ved hurtig/lynlading.Sitat fra: RJK på I går kl. 21:40Ville sett etter en Kia e-Soul med 40 eller 64 kWt batteri. De tidligere (Soul EV med 24 eller 30 kWh batteri, har ChaDeMo som Leaf).Finner mange med 81kWt batterier, er disse ChaDeMo også?
Har alle e-Soulsene varmepumper?
Sitat fra: daktari på I går kl. 18:26Salget gikk dårlig, inntekten halvert, pengene forsvinner-> aksjen opp 10%. Si meg at det er noe rart med aksjemarkedet i USA uten å si det...
Sitat fra: dundun på I går kl. 14:54Sitat fra: emurof på tirsdag 23. april 2024, klokken 17:43Bare så synd at de har syltynne marginer og ikke er teknologiselskaper som Tesla er. Tesla er et energi-og programvareselskap i bunn. Bilene er bare en variant av et produkt som brukes for å bære Teslas programvare og tjenester.
Litt som Apple ikke bare er en mobilprodusent, mens Nokia var det, selv om Nokia jo også hadde andre produkter. Men de hadde ikke programvare- og teknologifokuset i bunn som Apple (og nå Tesla) hadde.
Tja. Hvor stor del av Teslas inntekter kommer fra andre inntektsstrømmer enn bilsalg?
Sitat fra: daktari på I går kl. 08:40Noterte meg halvert overskudd (e.skatt) fra Q1 året før, profitten totalt er nå ca 5% av omsetningen. Tjener fortsatt penger, men kontantbeholdning sank med doble av netto-profitten.
SitatSå skriver de at de har installert produksjonskapasitet på 125.000 cybertrucks, men vi vet se har levert ca 4000 på 1,5 kvartal, og de skryter av 1000 produserte CT i én uke j april. Er det 125.000 eller 52.000? Kan man egentlig stole på det de skriver?
SitatFor "Model 2" skriver de at de nå endrer strategi og ikke utvikler nye plattform fra bunn. Den skal baseres på eksisterende plattform (3/Y?) med tilpasninger og produseres på samme linje. Det kan funke. Blir som MEB og BMW CLAR. Men antagelig kompromisser og de varsler selv lavere profitt.
SitatMen, det betyr at Reuter sine kilder hadde rett: de kuttet ut en helt ny plattform og endret strategi. Det som var utydelig var det nye at de allikevel skal komme med nye modeller. Om de lykkes med det på så kort tid hvis de endret plan i fjor høst, (1 år utvikling, ingen testing?) gjenstår å se.
Sitat fra: RJK på I går kl. 21:40Ville sett etter en Kia e-Soul med 40 eller 64 kWt batteri. De tidligere (Soul EV med 24 eller 30 kWh batteri, har ChaDeMo som Leaf).Finner mange med 81kWt batterier, er disse ChaDeMo også?
Sitat fra: Hjortefot på I går kl. 10:37Sitat fra: elbilist i Bergen på søndag 21. april 2024, klokken 18:49Kjørte forbi Vøringsfoss i Eidfjord i dag. Talte 14 supercharger fundament i betong med rød trekkkabler stikkende opp. (...)Er det "bare" turistattraksjonen i gangavstand der? Sikkert mange på gjennomreise som stopper der 15-30 minutter for å ta en selfie og gjerne benytte seg av eventuelle fasiliteter. Smart sted å ha hurtigladere. (Og kiosk/kafe og toalett.)
Bra med byggeaktivitet i Vestland i det siste, men det er jo plenty av steder som godt kunne hatt lading, Skjolden, Matre, Håland, Knarvik, Bergen (sentrum og Flesland), Sogndal etc. etc., så det er bare å "stao pao"!