Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyeste innlegg

#31
Tesla SW og AP / Sv: Retningsstyrt Wifi!?
Siste innlegg av Motorwatt - I dag kl. 18:41
Er routeren i 3dje etasje i en boligblokk med flere routere, og hvor bilen er på en parkeringsplass med flere andre biler tett innpå, så tror jeg sjansen er liten. Som nevnt over mister jeg av og til signaler hvis jeg parkerer feil vei. Min mesh-enhet står i vindu 4 meter fra bilen på samme nivå.

Her ser du antenne-plaseringen i høyre speil. Fungerer nok best i horisontalplanet.



#32
Motta kreditter ved bruk av henvisningskoden under. Kjøper du ferdigbygd bil og tar levering innen 31. mars 2023 så får du 5000km med gratis Supercharging med på bilen:

https://www.tesla.com/no_no/referral/marius894
#33
Tesla SW og AP / Sv: 2023.6.x
Siste innlegg av moby666 - I dag kl. 18:31
Fikk min oppdatering i går kveld. Så langt funker det veldig bra, kanskje litt bedre enn USS jeg har på min tm3 RWD. Håper den bilen får denne oppdateringen. Spesielt kjekt med "sensor" på sidene ved lukeparkering
#34
Tesla SW og AP / Sv: 2023.6.x
Siste innlegg av hugin - I dag kl. 18:18
Sitat fra: storole på I dag kl. 07:57Fikk 2023.6.9 i dag på min MYP... :+1:


Jeg fikk også i dag på min 2023 MYP, fungerer bra så langt som jeg har testa. Noen overraskelser når jeg både var nære på side og foran, kanskje litt tolkningsfeil fra min side.
#35
Elbiler i media / Sv: Kun én av fire er fornøyde...
Siste innlegg av filtvet - I dag kl. 18:16
Kan ikke si jeg lar meg plage av "bensinlukt". Elbiler flytter kun forurensning. Nå blir fattige arbeidere drept i Afrika for at du skal kjøre uten foruresning her.

#36
Tesla SW og AP / Sv: Løsning for sensorløse bil...
Siste innlegg av daktari - I dag kl. 18:11
Sitat fra: Torpedo Ted på I dag kl. 15:38Synes det er fiffig at alle som mener Tesla Vision ikke kommer til å fungere, snakker som om at vanlige sensorer fungerer perfekt.
Vanlige sensorer har jo også massevis av svakheter, og flere situasjoner de overhode ikke fungerer i.

Det finnes mange situasjoner hvor Tesla Vision vil fungere bedre enn sensorer. Vanlige sensorer ser jo ikke kanter når du er nærmt (ser over de), og ser heller ikke gjenstander som stikker ut høyt oppe (jeg knuste bakruten i varebil pga sensorene pep mot veggen, men de så naturligvis ikke at en stole stakk ut 1,5m over bakken).
Dette er eksempler på ting Tesla Vision enkelt vil klare å se.

Alt i alt tror jeg Tesla Vision med litt tid kommer til å fungere omtrent like godt som sensorer, men forskjellen er at det er helt andre situasjoner de ikke vil fungere riktig i,  i forhold til sensorene, så vi må på en måte lære oss på nytt hvilke situasjoner vi ikke kan stole på systemet.
Dette er jo en hypotese du har. Det gjenstår å se. Uferdig er stikkordet etter under 1 uke ute hos kundene.

Utfra det over og mange andre eksempler på reddit funker det dårlig.

Det interessante er hvorfor Tesla velger å selge noe uferdig.
Enda mer interessant er at mange av kundene iherdig forsvarer slik praksis.
#37
Tesla SW og AP / Sv: Løsning for sensorløse bil...
Siste innlegg av filtvet - I dag kl. 18:07
Sitat fra: Kim- på I dag kl. 17:06En som har laget Reddit post for å sette Tesla kritikerene i fyr. Kunne like godt stått bilen sa 100 meter. Morsomt at alle går på

Ja, for det kan vel ikke være feil i utgangpunktet vel? At et bilde ikke kan beregne avstand? Eller at det ikke kommer til å fungere i tåke/snø/regn og møkk.
#38
Volkswagen VW / Sv: Når setter VAG ned prisen ...
Siste innlegg av vinterdekk - I dag kl. 18:06
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I dag kl. 10:56Tenker uansett det er greit å bruke merkeverksted de første 5 år på en ny bil og en relativt ny modell, sånn at de får gjort nødvendige "bulletins" og firmware-oppdateringer som måtte komme.

Støtter den.  :+1:
#39
Sitat fra: hELgenen på I går kl. 19:58
Sitat fra: Counterpointer på I går kl. 18:17Overskudd eller underskudd må virke inn ett eller annet sted.


Ja - så fremt selskapet er offentlig eid så går jo pengene rett til det offentlige ved overskudd - og ved underskudd så må de jo tære av egenkapitalen samt redusere egne kostnader...

Men uansett pluss eller minus - det har null betydning for prisen som settes på varen - altså strømprisen.





Hva er dette for tull? Tradere kjøper strømmen billig og selger den dyrt. Tenk om det var kunden som kjøpte direkte den billige strømmen. Da ville jo kunden tjene/spare det voldsomme beløpet som traderen ellers tjener inn for seg selv og firmaet.

At et dansk firma har avtaler med en (to) av sine tradere som fører til at vedkommende kunne tjene ca 350 millioner over et år, sier det meste om galskapen i denne traderbransjen. Hvorfor hadde man ikke tak for hvor mye traderen kunne tjene per år (sjefen er også trader) og hva med symmetri, må trader betale (sin del i det minste) om vedkommende taper? Fra Statkraft ser vi jo at at tapene kan være i milliarder det ene året og gevinsten enda større et år (i begge tifeller er det elhandler, selv om de ikke er identiske).

Bak denne vanvittige pengegaloppen ligger strømbørsenes vanvittige algoritmer som fører til ditto høye priser åog voldsomme variasjoner over kort tid. Det er variasjonene som er drivstoffet i traderenes enorme gevinster (og tap). Om en hadde en annen regel enn den som sier at marginalt dyreste tilbud skal gjelde for alle tilbud, så hadde prisene vært en tredjedel i fjor og samme forsyningssikkerhet i alle strømområder og tradergevinstene redusert med 95%. Så markedsfundamentalistene som har makten i Europa vil for all del ikke gi opp dette markedssystemet som gir dem tusener av milliarder i ren profitt. Det er merkelig at alle vi andre (gjennom våre politikere) ikke setter stopp for dette vanvittige systemet!
#40
Uten vinterdekk, riktignok..
© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA