Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Flott at det løste seg.
Ellers er det en kunst å holde fukt ute av bilen. For biler med AC, kan det være lurt å bruke det. Ellers kan man la vinduene stå åpne eller litt på gløtt i garasjen. Kattesand i sokker, er et middel jeg har hørt om.

Ellers finnes det lurium-midler for rense AC. Noe er skumbasert som CRC Airco-cleaner, og Thansen har noe rimeligere middel.  Folk har ulike framgangsmåter å bruke det på. Jeg endte med å ta ut kupefilter, og spraye inn der, på en Leaf.
 
Avfukter i garasjen er et godt alternativ.. med kontinuerlig tømming av oppsamlet vann.
2
Model 3 / Chrome Delete - Oslo
« Nyeste innlegg av Khaho I dag kl. 22:20 »
Hei,

Har nettopp mottatt min Tesla 3 og ønsker Chrome Delete.
Noen som vet om et bra sted i Oslo som gjør dette til en fornuftig pris?
Gjerne uten lange ventelister:)

På forhånd takk!
3
Hyundai KONA / Sv: Power-knappen og lading
« Nyeste innlegg av TorT I dag kl. 22:20 »
Ett trykk på power knapp, og du får radio. 2 trykk og du får i tillegg klima. 3 trykk, og du skrur av igjen. Ikke trykk på bremsen.
4
Så langt bygger de ut på Circle K-stasjoner der det allerede finnes hurtigladere. Savner jo noe mellom Dal og Dombås på E6, og Øyer ligger noenlunde midt mellom. Så håper det kan komme noe der. Det vil også fungere som et greit stopp for de som trenger påfyll opp på skistedene i Gudbrandsdalen, og er også 180 km (via Rv4)/200 km (via E6) fra Oslo, og kan derfor fungere som første ladestopp for mange som kommer derfra. Tesla har superladere på samme sted, så infrastruktur burde være på plass.

Edit: Fant denne. Om det er CK sine egne ladere eller Ionity blir jo hipp som happ, så lenge det er noen med 150kW++ (og det er også en prikk på kartet som kan passe med Høydalsmo som nå er annonsert)
...på Øyer ved E18 i Gudbrandsdalen bygger de en splitter ny ladestasjon med 20 ladeplasser.

5
Model S / Sv: Montering av LED BAR
« Nyeste innlegg av Muffinman I dag kl. 22:05 »
Rigid hypercombo er ihvertfall for lite lys ut til sidene, og alt for mye langt fram. Strands skuffet meg også etter alt skrytet den har fått rundt om. Lyser alt for smalt, og fargetempen er veldig kald (nesten så det stikker i blått).  Har siden forrige høst hatt Lazer Elite 18 på ene bilen, og har uten sidestykke det beste lysbildet jeg har sett på et ekstralys. Det lyser veldig langt frem, men også godt ut til sidene og magisk nok langt fram her også. I tillegg har den relativt varm fargetemperatur sammenlignet med de fleste andre ledbarer, slik at den fungerer bra i mørket på våt vei. Og den er rimelig, kompakt og solid nok til å se ny ut etter første året.
6
Model 3 / Sv: Utlevering av vinterhjul
« Nyeste innlegg av Hjallis I dag kl. 22:03 »
Har utlevering av bil i starten av oktober, og skal kjøre fra Trondheim til Bodø. Tesla sier at bilen blir levert med sommerdekk, og vinterdekkene blir levert min lokale Vianor-forhandler. I følge kjøpskontrakten betaler jeg for vinterdekk. Er det ikke opp til meg om jeg vil ha bilen levert med sommer- eller vinterdekk?
7
Tesla / Sv: Tesla i utenlandske medier
« Nyeste innlegg av Havebigfun I dag kl. 22:00 »
Bør ligge under Tesla ja
:+1:
8
Er ikke det bare en form for depositum? Jeg fikk i hvert fall beskjed om det.
9
Jaguar i-Pace / Sv: InControl 19B SOTA incoming!
« Nyeste innlegg av Caman I dag kl. 21:47 »
Min er oppdatert fullt på alle enheter, og jeg vet at i overkant av 400 er realistisk for meg. Dette var en bug på tidligere versjoner også, men ble overrasket at den er tilbake. Derfor er jeg interessert i om andre opplever samme bug.
Bortsett fra det finner jeg første utgaven av S19B til å være relativt lytefri, med flere rettinger.
Ikke 100% i mål med ryggekamera enda, men svært nære.
Og godt med Android Auto.
10
Model S / Sv: Montering av LED BAR
« Nyeste innlegg av Sense I dag kl. 21:46 »
Driving lydbilde er det man skal ha. Lite nyttig å lyse nesten en kilometer rett frem med minimal spredning, som mange med combo lysbilde har. Man blender motgående trafikk for tidlig og får lite nytte av "alt lyset" man har tilgjengelig.

Ikke helt enig i det.
For meg blir Driving lysbildet for mye lys ut til sidene, der jeg ikke trenger så mye lys for å se nok. Årsaken er at avstanden til kantene er langt kortere. Der jeg vil ha mye lys konsentrert, er langt frem, for der kreves det langt sterkere lys for å lyse opp eventuelle dyr eller fotgjengere eller gjenstander i veibanen, som ikke har refleks.

Ang. blending så skjer ikke det, så lenge jeg slår ned lysene så fort en annen bilist er observert. I svinger skjer dette før man ser selve bilen, siden refleksjon av motgående lykter observeres i veikanten eller autovernet, og nærlys aktiveres, før møtende bil kommer fram.

Men jeg vil anta man blendes godt hvis man glemmer seg.


Sider: [1] 2 3 ... 10