Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nyeste innlegg

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Model X / Sv: Vurderer å kansellere Model Y for en brukt Model X
« Nyeste innlegg av henrikhoe I går kl. 19:39 »
Har hatt vår i 2,5 år, og i overkant mye småfeil/irritasjoner første året, men siste året har det ikke vært noe som helst tror jeg. Og den har ALDRI hatt driftsstans eller andre kritiske feil. E-Golfen var like hyppig inne, og e-Niroen, som vi bare har hatt i et år, har stått lenger på verksted enn Model X-en har på 2,5 år. Lenger ventetid ved innlevering for service og feilretting også.

Skal også sies at flere av det jeg mener har vært feil på X-en har vært software, og den delen av det som er felles på tvers av modellene, så neppe direkte relatert til X.

Av eldre X jeg har kjørt så har jeg både opplevd ghosting i frontrute og veldig hard/skranglete dørlyd, virker som slikt var forbedret til uti 2017 en gang, men vet ikke om det er riktig.

Takk for svar.

Vurderer denne
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=179696515

Har egentlig lyst på MCU2, men men. Føler denne var ganske rimelig.
12
Model X / Sv: Vurderer å kansellere Model Y for en brukt Model X
« Nyeste innlegg av turfsurf I går kl. 19:34 »
X har en svakhet, og det er vibrasjon i akslingene foran. Det kommer hvis du kjører i standard høyde og gjør noe mere enn moderat pådrag. Utover dette er slitasje i dørkarmene ett gjenstående problem, men ikke alle har det. Så kan det være knirk o.l., men ikke noe som ikke kan fikses. Panserlås er en av de mere irriterende feilene som kan oppstå, kjedelig om man har mat der på fredag ettermiddag og ikke får åpnet panseret før Tesla åpner service.

Når en X først har blitt debugget er det en særdeles trivelig bil å forholde seg til. Jeg ville utvilsomt gått for en X75D med MCU2 over en X90D, den reelle forskjellen i rekkevidde på de er minimal.
13
Model 3 / Sv: Bremseservice etter bokklubbmetoden?
« Nyeste innlegg av Ingeniøren I går kl. 19:31 »
Det er vel litt amerikansk å selge inn mer enn det som trengs å gjøres, men selv Tesla har vel flere komponenter enn bremser som trengs å ses over når bilen først er inne :+1:
14
Model X / Sv: Vurderer å kansellere Model Y for en brukt Model X
« Nyeste innlegg av gr I går kl. 19:20 »
Har hatt vår i 2,5 år, og i overkant mye småfeil/irritasjoner første året, men siste året har det ikke vært noe som helst tror jeg. Og den har ALDRI hatt driftsstans eller andre kritiske feil. E-Golfen var like hyppig inne, og e-Niroen, som vi bare har hatt i et år, har stått lenger på verksted enn Model X-en har på 2,5 år. Lenger ventetid ved innlevering for service og feilretting også.

Skal også sies at flere av det jeg mener har vært feil på X-en har vært software, og den delen av det som er felles på tvers av modellene, så neppe direkte relatert til X.

Av eldre X jeg har kjørt så har jeg både opplevd ghosting i frontrute og veldig hard/skranglete dørlyd, virker som slikt var forbedret til uti 2017 en gang, men vet ikke om det er riktig.
15
Model X / Sv: Vurderer å kansellere Model Y for en brukt Model X
« Nyeste innlegg av henrikhoe I går kl. 19:08 »
Vi reiser sjelden på bilferie, og litt mer "charterfolk". Blir 1-2 turer sørover til Oslo (fra Trondheim). Ellers lite
16
Model X / Vurderer å kansellere Model Y for en brukt Model X
« Nyeste innlegg av henrikhoe I går kl. 19:06 »
Hei

Vi blir 4 nå i sommer, og en leaf fungerr edårlig når du skal dra med x antall vogner og div. Jeg er litt lei samboer sinn konstante klaging på hvor små bilene våre er. Og nå som Model Y muligens blir forsinket vurderer jeg en brukt Model X, da de begynner å bli veldig billig.

Men jeg har ikke så mye greie på X, annet enn kompiser, som sier "det er så mye feil på de". Jeg vil gjerne ofre rekkevidde for mindre verkstedbesøk. Hva bør jeg tenke på?

Jeg vil helst holde meg til rundt 600 000 kr.

2018 X75D å foretrekke over enn 2016 X90D?

Andre ting å tenke på når man kjøper en brukt Model X?

Beklager hvis dette har blitt tatt opp mange ganger.
17
Model X / Sv: Skjerm slår seg av
« Nyeste innlegg av OhmPaPa I går kl. 19:06 »
Skjedd 2 ganger siden siste upgrade, som er like mange ganger siden jeg fikk bilen høsten 2018. Er nok noe med current versjon av SW?

Skjer ikke hos meg så tror ikke det er årsaken.
18
Model 3 / Sv: Bremseservice etter bokklubbmetoden?
« Nyeste innlegg av jodd I går kl. 19:04 »
# ny ladekabel
Då eg henta bilen såg eg også at dei hadde bytta Tesla sin eigen 230 V ladekabel. Eg fekk ikkje beskjed så.eg leverte inn bilen, eller då eg henta den at kunne vera defekt. Har andre opplevd dette?

De har skiftet ladekabel i min også, uten å si noe om det.
Bruker sjelden den kabelen, så hadde det ikke vært for at det plutselig var to etui i bagasjerommet, hadde jeg ikke merket det
19
Model X / Sv: Skjerm slår seg av
« Nyeste innlegg av np I går kl. 18:01 »
Skjedd 2 ganger siden siste upgrade, som er like mange ganger siden jeg fikk bilen høsten 2018. Er nok noe med current versjon av SW?
20
Model S / Sv: Hörmann portåpner uten HomeLink
« Nyeste innlegg av Motorwatt I går kl. 17:53 »
Kjøper du fra Portspesialisten får du support også  :D
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10