Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ØysteinBuddy

#61
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Tilkoblinger til Zivan NG3
torsdag 15. oktober 2015, klokken 23:41
De er til kjøresperre under lading så du ikke skal kjøre rundt med hale. ;)
#62
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Varme og røyk fra batteri buddy city jet 6
lørdag 26. september 2015, klokken 14:22
Tror ikke dette egentlig har noe med fraværende temp.føler og gjøre, men den skal jo bryte lading ved for høy temp.
Laderen blir styrt av spenning og vil ved ca 90 volt avslutte lading.
Har bilen gamle/dårlige batterier? Eller stått veldig lenge uten lading?
Løpet er nok kjørt for det/de batteriene som har kokt.
#63
Vifte, lys, varmeapparat osv får strøm fra et eget batteri. (som blir ladet opp av bilens fremdriftsbatteri) Dette trekker så lite strøm at det ikke vil ha noe betydning for rekkevidde.
Varmeren ble på noen biler levert med Dere Smart start, da kan du starte varmeren en stund før avreise, meget behagelig. Dette lar seg også ettermontert.
#64
Du må ha minimum 13amp, helst 16 amp sikring, mener laderen trekker 2300 watt på det meste!
#65
Leaf 2010-2017 / Sv: Vibrasjon/bevegelse ved ratting i lav fart
søndag 16. august 2015, klokken 15:50
Høres helt bak mål ut, men opplevde dette på min også. Det var gummimatta som lå feil og lå borti rattakselen opp mot torpedoveggen.. Verdt en sjekk :)
#66
Siden jeg hadde mer enn nok strøm for resten av turen, kjørte jeg litt mer uøkonomisk siste biten. Ca 85-90 km/t + litt varme og ac pga dugg og litt kjølig vær. Hadde da 25% igjen ved ankomst.
Det begynte og regne rett etter vi dro fra Nes og det var 12 grader stort sett hele veien.
Har vært gjennom buddy med både litium og nimh og to think'er med zebra, men først nå med Leaf ville jeg prøve og det gikk kjempebra, hjem tipper jeg på en liten pause i Hønefoss.
Barna digger det, de ser på hurtiglader som et synonym for is og en strekk ;)
#67
Kjørte fra Holter i Nannestad i dag, ankom Nes i Ådal med ca 15% igjen.
Ca 35 min, vaffel og kaffe senere var jeg nesten på 90%, og fortsatte til målet på Fagernes. Denne turen gikk over all forventning! Perfekt plassert lader for min del.
Vi var 2 voksne, 2 barn og fullt bagasjerom, lå i ca 75-80 km/t hele veien...
Takk Alladin Oil!
#68
Det blir litt lite ja! Smør deg med tålmodighet, lad sakte og rolig opp igjen, følg med på varme fra batteriene, så er den snart oppe og gå igjen.
Anb ikke og starte bilens lader før du er over 80v, lad gjerne opp mot 88 volt..
#69
Det måler du lettest på den grå, brede kontakten som går inn på laderen. Pass på og ikke kortslutte noe!
#70
Det er for lav spenning på batteripakken din.
Husker ikke helt eksakt, mener det er ca 55-60V som er nedre grense. Batteriene er trolig sulfaterte og bør pulslades sakte opp igjen.
Det er også derfor du har lite strøm på backupbatteriet da dc-dc-konverter også stopper.
#71
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Hvordan resette en City Jet 6?
torsdag 28. mai 2015, klokken 23:59
Du vil nok ikke få realistiske tall uten litt belastning, litt av poenget er jo og belastningsteste batteriene.
Og ja, 120 sek er overraskende lenge med gassen inne ;)
#72
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Hvordan resette en City Jet 6?
tirsdag 26. mai 2015, klokken 23:23
Nei, det holder med svak belastning. (grønn lampe på økonomimeter)
Må du slippe gassen, må du begynne og telle på nytt ;)
#73
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Hvordan resette en City Jet 6?
søndag 24. mai 2015, klokken 20:34
Det tror jeg ikke, dette er selvutviklet hos og for Buddy. Hør med Buddy Electric.
#74
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Hvordan resette en City Jet 6?
søndag 24. mai 2015, klokken 07:53
Har du usb-utgang på din car controller?
Isåfall må resetting gjøres meg eget diagnoseutstyr.
Du kan kjøre bilen ned til under 20 %, så kjøre med aktiv gass konstant i 120 sekunder, da vil den kalibrere seg selv etter batterienes tilstand.
#75
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Hjullager foran
onsdag 29. april 2015, klokken 06:35
Røa Autoco har til ca 2000 kr :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA