Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - ØysteinBuddy

Sider: 1 [2] 3 4 ... 9
16
Solgt!

17
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / 2011 Buddy Premium selges. Sjelden mulighet!
« på: Onsdag 03. April 2019, klokken 23:59 »
Ett meget godt eksemplar av en morsom og oppsiktsvekkende Buddy selges.
Norskprodusert bilhistorie, se mer i annonse på Finn.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=144149948

18
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Rekkevidde
« på: ſøndag 10. Februar 2019, klokken 20:18 »
Her er det mange faktorer som spiller inn.

Tidligere eier har kanskje ikke brukt bilen mye på vinterstid og sitter kanskje med en erfaring på rundt 5 mil.

Hvor hardt man kjører i tillegg til terreng, hastighet, lufttrykk i hjul osv er jo med på å påvirke rekkevidden.

En eldre Buddy med blybatterier er jo ren bingo når det kommer til rekkevidde.
Dumt å kjøpe en bil hvor rekkevidden er helt i grenseland ift daglig behov, men selger kunne også opplyst noe bedre.

Når jeg kjøpte Leaf’en min sa selger at den gikk 200 km. Den går 90-120 km nå på vinteren, kanskje 150 på sommeren.
Dette er jo kjent for alle som kjøper elbil og ikke noe jeg har laget noe nummer ut av.

19
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: 2011 Buddy Premium NiMh selges
« på: Fredag 01. Februar 2019, klokken 21:49 »
Gult er kult, denne finnes det bare en av! (Hvertfall levert fra fabrikk) Du ser på bildet at den også har gul varselblink på taket. Har valgt å beholde den på til det evt kommer en kjøper, så får han/hun avgjøre selv. :)


20
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: 2011 Buddy Premium NiMh selges
« på: Fredag 01. Februar 2019, klokken 19:11 »
Kan også tilføye at den har 2 år gjenstående batterigaranti.

Rekkevidden er 100-120 km, som ikke endres veldig på vinteren da den varmes ordentlig opp av dieselvarmer, levert av eberspacher.
Varmeren startes direkte i bilen eller fra defa smart start-fjernkontroll med god rekkevidde.

21
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / 2011 Buddy Premium NiMh selges
« på: Fredag 01. Februar 2019, klokken 17:39 »
Skal selge en meget pen og lite brukt Buddy fra 2011.

Den har kjørt kun 11800 km, og har faktisk aldri blitt brukt på vei.
Bilen har blitt brukt internt rundt på Molde Lufthavn, og ble
laget spesielt til de i en gul og synlig farge.

Den er levert med fjernstyrt dieselvarmer, tilhengerfeste, sommer + vinterhjul (meget godt mønster på begge hjulsett).

Bilen eies nå av tidligere fabrikkansatt og mangeårig buddymekaniker,
og vil få en total og grundig gjennomgang.
Bilen har minimal bruksslitasje.

Husk at elbiler veldig snart må betale i bomringen, og i Oslo vil mange nye bli etablert. Her vil denne fortsatt kjøre gratis da den er registrert som firehjuls motorsykkel. (Kjøres på klasse B)

Prisantydning 69000,-

Mvh Øystein Nygård

22
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: pod point 16a type1 (leaf,trilling)
« på: Tirsdag 11. Desember 2018, klokken 20:27 »
Noen tanke om pris eller?
1000? Da hentes den i morgen :)

23
Leaf 2010-2017 / Sv: Noen som har montert SR10 LED Bar på sin Leaf?
« på: ſøndag 23. ſeptember 2018, klokken 09:19 »
Kaster inn ett lite spørsmål.
Sitter å skal bestille LED-bar, men er 20 mil unna bilen.
Kunne noen målt bredden på hullet under skiltet i fangeren?

På forhånd takk!

Hilsen Øystein

24
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Buddy 2010 NiMh - Tikking fra gear/motor
« på: Torsdag 13. ſeptember 2018, klokken 19:05 »
Du trenger ikke å bytte girboks. Den sitter inn mot motor med 3 bolter. Skru av de og motorfeste på baksiden, så er den løs.
Som sagt, koble fra strømmen fra batteripakken, enten i elboksen eller under sete. Så kobler du fra ledninger på motor og enten løfter ut motor, eller får den ut under, men da må du fjerne fjær, drivaksel osv for å få plass. Lettest å ta det ovenfra. Bare fjerne dekslene foran og bak i bagasjerom.
Sørg for å bruke egnet fett på splint mellom motor og gir.
Motor er ganske tung, så vær forberedt på det.

Når man har gjort dette noen ganger, går det på 15-20 minutter

25
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Buddy 2010 NiMh - Tikking fra gear/motor
« på: Onsdag 12. ſeptember 2018, klokken 19:40 »
Det er 99% sikkert at det er kommutatoren i motoren som har delvis løsnet og børstene slår inni på hver runde.. Her kan du billigst bytte til en annen, bedre motor. Men obs, koble fra batteripakken før du gjør det, hvis ikke ryker motorcontrolleren.

Dette skjer pga høy hastighet og dårlig kjøling.

Regenering er annerledes på M9. Det samme er gassreaksjon. Så ikke tenk på det :)

26
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Buddy M9 vs Buddy Classic
« på: Torsdag 21. Juni 2018, klokken 23:16 »
Den er fra Sigma Drive. Den har en innebygget forsinkelse for å spare drivverk :)

27
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Buddy M9 vs Buddy Classic
« på: Tirsdag 19. Juni 2018, klokken 22:43 »
M9 har lengre bærearmer og ytre endeledd, annen motorstyring, men samme tannstang, bærekuler, skiver/klosser/kalipere, motor  bl.a.. Altså får du brukt noe, men ikke veldig mye...

28
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Buddy Premium stopper
« på: Onsdag 02. Mai 2018, klokken 18:13 »
Mulig de har løse på Buddy Electric eller hos noen som driver med elmotor, men er sjelden de er helt utslitt.
Med dårlig kontakt tror jeg ikke noen mener det er en fysisk kontakt.
Heller det at det er dårlig forbindelse ett sted i ledningsnett eller kontaktpunkter.
Kan også sjekke releene som sitter over sikringsboksen i dashbordet.
Ser du tegn til varmgang i noe plastikk der må dette også utbedres.

29
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Buddy Premium stopper
« på: Torsdag 29. Mars 2018, klokken 12:19 »
I tillegg til svake batterier kan jeg vedde underbuksa mi på at børstene i motoren sitter fast og kommutatoren/ankeret har ett belegg som hindrer nok kontakt.
Man KAN fikse dette selv, bare pass på å ha tenning av når du har fingrene inni der.
Få løsnet alle 8 børstene.
Jekk opp bilen bak, sett bilen i revers og legg noe på gassen så hjulene går rolig og jevnt rundt.
Lag deg ett verktøy av F.eks en avklipt isskrape (ca 4 cm bred) og litt smergel som du teiper fast og hold dette rolig inntil «ankeret» innenfor børstene. Puss det så rent som mulig så du får klart og fint kobber.
Har du tilgang på trykkluft kan du gjerne blåse rent inni der også.

Tut og kjør, lykke til :)

30
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Får ikke start på Buddy
« på: Tirsdag 19. ſeptember 2017, klokken 23:43 »
Har du noe 12 volt? (Sjekk om nødblinken virker)

Sider: 1 [2] 3 4 ... 9