Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ØysteinBuddy

#121
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: kjøpe buddy
lørdag 19. mai 2012, klokken 08:59
En Buddy byr i utgangspunktet på lite problemer, så lenge man lader den riktig og følger servicer.
Det er mellom Bærum og Oslo en elbil er i sitt ess, forholdsvis flatt, to bomringer og ofte gratis parkering.

En Buddy går i ca 80 km/t, noe lavere i oppoverbakker. Dette er holdbart, den følger trafikken greit, i tillegg til at de fleste som trafikkerer i dette området er vant til elbiler, med ofte noe lavere hastighet.

Jeg har en til salgs, sjekk denne: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5342.0.html

Her er det mye og bra bil for pengene.
#122
Hei godtfolk!

Jeg har en Buddy cab for salg, legger den ut her først.
Desverre ingen bilder pr nå, men det kommer :)

Bilen er sølvfarget og er hel og fin. Et par små merker, helt uten betydning.

Den har en lav km-stand, kun 4700 km.

Leveres med ett sett hjul med piggfrie dekk, gode som nye.

Det blir også utført full service, inkl firehjulskontroll før overlevering.

Bilen går pr d.d ca 3-3,5 mil pr opplading.

Billig inngangsbillett til et liv med elbil!!

Prisantydning 45 000,-

Ring eller sms på 90119394 eller skriv til meg her ved interesse.

Mvh Øystein Nygård
#123
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Plassering av mottaker til Defa-sender?
tirsdag 22. november 2011, klokken 20:23
Om den er fabrikkmontert skal den sitte på H. side bak cd-spilleren. Få ut spilleren og lys litt inn der, mulig du må skru ut hele plastramma rundt spilleren for og komme til! Lykke til :-)
#124
Du trenger en svart ledning av merket calix.
Skillet var mot høsten 2006.

Lett måte og se dette på; har du ladeinntaket på forskjermen har du defa, har du den på bakskjermen har du calix.

Så en annen tråd du hadde her.

Gjør et forsøk og resett hjernen på bilen.

Denne sitter skrudd fast oppunder dashbordet på førersiden.

Skru ned det grå dekselet, så vil en liten elektronikkboks festet med 2 skruer dukke opp helt på venstre side.

Skru denne ned, koble av ledningen nærmest førerdøra, merket med JP1.

Sett alt tilbake i motsatt rekkefølge og test om bilen virker som den skal.
#125
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Felg og dekk dimensjoner
mandag 21. november 2011, klokken 20:40
Har aldri sett Buddy med noe annet enn 13", men om du får veldig smale 14" og går ned på dekkprofilen burde ikke dette være noe problem.. Har selv kjørt med 165/70-13 på Buddy Classic, dette ser faktisk skikkelig stort ut på den bilen. Men da må du ha på noen spacere om du ikke liker subbelyder ;) Legg ut bilder om det blir noe!
#126
Da høres det ut som at du trenger ny inntakskabel og ladekabel.
Ring opp på Røa Autoco, de fikser dette :)
#127
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Prosjekt "On the road again"
fredag 11. november 2011, klokken 20:39
Sitat fra: Linnea på fredag 11. november 2011, klokken 19:09

Takker for innspill!

Vil det by på problemer med lader og CC ved bytte fra Concorde til Odessey? Hvor stor er kvalitetsforskjellen på de to typene? Å sende bilen bort er helt uaktuelt. Har ambisjoner om å få til batteribyttet uten assistanse fra flere lommeboktømmere enn strengt nødvendig.

Det forstår jeg! Det er jo ikke noe hokus pokus, bare tunga rett i munn :)

Det går fint med både lader og cc.

Odyssey skal tåle flere utladninger, og spesielt de dype.
I tillegg syntes jeg de holder seg lenger på topp, virker bedre isolert og mer sjelden feil på enkeltceller!

Har byttet mye av begge typene, begge er bra, men liker odyssey veldig godt!

Ser du ha zivan ng3 lader. Vet ikke hvilken batteritype du har hatt i bilen frem til nå, men når du setter inn odyssey må du åpne laderen og se på en jumpersetting.

Legger med et bilde, dette er i den enden av laderen hvor du kobler til temp-føler og kjøresperre.
Sørg for at jumperen sitter på den blå stikkeren og ikke den røde.
Dette har med ladespenning på toppen og gjøre.
#128
Jeg kan på vegne av Røa Autoco bare avkrefte dette og beklage for den feilinfo som evt har oppstått.

Batteriene som settes inn for 36500 inkl mva er Odyssey PC2150, som trolig er det beste BLY-batteriet som lar seg skaffe.

De veier totalt ca 12-14 kg mer enn concorde, noe som er innenfor regelverket.

De vil nok kunne gi en noe bedre rekkevidde enn andre når de er på topp, men erfaringene sier at det i hovedsak er en lengre levetid som skiller disse fra andre.


Øystein
#129
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Prosjekt "On the road again"
onsdag 09. november 2011, klokken 21:56
Sitat fra: Linnea på tirsdag 08. november 2011, klokken 11:46
Har funnet batterier. Å bytte disse og få liv i bilen er vel et prosjekt i seg selv. Tips og triks utover bruk av gummihansker og isolert verktøy, samt det som står på elbilwiki mottas med stor takknemlighet.

Ønsker også å installere en treseterbenk, samt å om mulig få sendt dieseleksosen fra Eberspächeren ut et helt annet sted enn rett inn i luftinntaket. Tips og triks mottas med stor takknemlighet.

Batteriene som skal handles inn er av denne typen http://altitec.no/12v-105ah-dyputladingsbatteri-chairman-concorde-agm-12105t.html Om noen har forslag til bedre og evt billigere batterier som kan passe en Zivan NG3 så gi gjerne beskjed.

Om noen har lyst til å gi en detaljert beskrivelse av hvordan man monterer en individuell lader til hvert batterie, slik det foreslås i linken til batteriene, og om dette egentlig vil gjøre underverker for ytelse/levetid, er jeg stadig takknemlig.

Resetting av carcomputer?

...


Kewie skal på veien igjen.  ..på studentbudsjett.

Litt avhengig av hvilke batterier du har fra før, men om det sitter Hawker i bilen din, så vil ikke concorde passe inn i batterikassene uten modifisering. Det må f.eks brettes ned kanter utenfor batteri 3 eller 6 foran og ved siden av batteri 7 og 12 inni bilen. Concorde er noen mm bredere, så det blir litt trangt. Men det går.

Tidlige kewet`er kom med eksosen ut foran h.bakhjul. Bare og skaffe ett lengere rør og legge dit du vil. Fest det godt til ramma, men pass på brennbare og smeltbare gjenstander, eksosen blir ordentlig varm.
#130
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Prosjekt "On the road again"
onsdag 09. november 2011, klokken 21:49
Sitat fra: Xtian på onsdag 09. november 2011, klokken 13:04
Min Buddy har snart trillet 22000km, og jeg ser for meg batteribytte i nær fremtid, så jeg følger naturlig nok alle slike diskusjoner med interesse.  Det står på siden som Linnea linker til at det trengs 6 stk. Chairman Concorde AGM-12105T.  Det skulle ikke bli så avskrekkende dyrt, men  det kan da ikke stemme?  All annen dokumentasjon jeg har sett sier 12 stk, og da blir det ikke billig (37344).

Vil det være mulig/lovlig, og eventuellt hvor mye ville det koste, å bytte til NiMH-batterier?

Christian 8-)

Du får bedre batterier (Odyssey pc2150) billigere ferdig montert på Røa Autoco, enn den prisen du har på concorde.

Det anbefales ikke og bygge om til NIMH, bilen er ikke typegodkjent med dette, du får en helt annen vekt som Hens har nevnt her, de trenger bra kjøling da de ikke må overstige 65c, de krever mer overvåkning, annen software evt ny hjerne ++.
Da er det nok lettere og kjøpe ny bil. Og kanskje billigere.
#131
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Hvor få tak i reservedeler til Kewet?
søndag 09. oktober 2011, klokken 21:03
Pure mobility har det meste av deler til kewet fortsatt :)
#132
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / 2008 Buddy Classic Cab
søndag 02. oktober 2011, klokken 20:24
Selger en Buddy!

Meget god stand, og forholdsvis gode batterier som skal holde en god stand fremover :-)

Sjekk http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30951960

Øystein
#133
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Er Buddy ferdige?
mandag 12. september 2011, klokken 16:26
Buddy er fortsatt i farta og still going strong!
Produseres på Økern, hvor det også finnes biler til salgs.
#134
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Alarm på Kewet Citi-Jet 5 - 2004 ?
mandag 04. oktober 2010, klokken 20:01
Hei Patriq!

Til info er din bil gått gjennom før eu i dag, du er heldig og har fått tak i et meget pent og velholdt eksemplar.
Begynner på batteribytte i morgen tidlig, og sender den så på eu, så har du fin bil i mange år!

Hilsen Øystein på Pure Mobility
#135
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Mister effekt!
torsdag 20. mai 2010, klokken 22:42
Vil bare si at vårt rette, nye navn er Pure Mobility ;-)

Og ditt problem høres her ut som overoppheting.
Vi har gjort et slik tiltak på tilsvarende bil senest i dag.

Det som skal til her er å få montert kjøleribber.

Ring Lasse (serviceleder) på 46631491 for time eller en instruks om du velger å gjøre dette selv.

Øystein
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA