Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - ØysteinBuddy

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9
106
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Kewet 5 - vindusvisker
« på: Fredag 06. Juli 2012, klokken 20:37 »
Skotten, du kan jo prøve og starte lavkostnads bilproduksjon i det små og se hvor lett det er og bygge en perfekt bil til de forholdene vi har her i Norge.

Det går vel ca 1200 biler med samme plassering av varmeapperat, pumpe, tank, spyler osv, og utifra forumet her, ser det jo ikke ut til at det er et gjennomgående stort problem. Problemet har vel heller vært mye "småkjøring" på eber'n så den soter igjen.

Og legg deg under en 2-3 år gammel, vanlig fossilbil fra de store produsentene så skal du fort oppdage mye rust der også.

Ikke for og virke evig forsvarende mot ditt innlegg, men alle har forskjellige meninger :)

107
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: kjøpe buddy
« på: Lørdag 19. Mai 2012, klokken 22:45 »
Avhengig av behov og kjørstil, for noen kan de sikkert holde et år eller to til, andre vil nok velge og bytte de ut kanskje til vinteren igjen, da man gjerne føler behovet er litt ekstra da!

108
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: kjøpe buddy
« på: Lørdag 19. Mai 2012, klokken 08:59 »
En Buddy byr i utgangspunktet på lite problemer, så lenge man lader den riktig og følger servicer.
Det er mellom Bærum og Oslo en elbil er i sitt ess, forholdsvis flatt, to bomringer og ofte gratis parkering.

En Buddy går i ca 80 km/t, noe lavere i oppoverbakker. Dette er holdbart, den følger trafikken greit, i tillegg til at de fleste som trafikkerer i dette området er vant til elbiler, med ofte noe lavere hastighet.

Jeg har en til salgs, sjekk denne: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5342.0.html

Her er det mye og bra bil for pengene.

109
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / 2006 Buddy Cab selges rimelig!
« på: Onsdag 09. Mai 2012, klokken 21:31 »
Hei godtfolk!

Jeg har en Buddy cab for salg, legger den ut her først.
Desverre ingen bilder pr nå, men det kommer :)

Bilen er sølvfarget og er hel og fin. Et par små merker, helt uten betydning.

Den har en lav km-stand, kun 4700 km.

Leveres med ett sett hjul med piggfrie dekk, gode som nye.

Det blir også utført full service, inkl firehjulskontroll før overlevering.

Bilen går pr d.d ca 3-3,5 mil pr opplading.

Billig inngangsbillett til et liv med elbil!!

Prisantydning 45 000,-

Ring eller sms på 90119394 eller skriv til meg her ved interesse.

Mvh Øystein Nygård

110
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Plassering av mottaker til Defa-sender?
« på: Tirsdag 22. November 2011, klokken 20:23 »
Om den er fabrikkmontert skal den sitte på H. side bak cd-spilleren. Få ut spilleren og lys litt inn der, mulig du må skru ut hele plastramma rundt spilleren for og komme til! Lykke til :-)

111
Enkle tekniske spørsmål og svar. / Sv: Hvor kjøpe ladeledning til Buddy
« på: Mandag 21. November 2011, klokken 21:00 »
Du trenger en svart ledning av merket calix.
Skillet var mot høsten 2006.

Lett måte og se dette på; har du ladeinntaket på forskjermen har du defa, har du den på bakskjermen har du calix.

Så en annen tråd du hadde her.

Gjør et forsøk og resett hjernen på bilen.

Denne sitter skrudd fast oppunder dashbordet på førersiden.

Skru ned det grå dekselet, så vil en liten elektronikkboks festet med 2 skruer dukke opp helt på venstre side.

Skru denne ned, koble av ledningen nærmest førerdøra, merket med JP1.

Sett alt tilbake i motsatt rekkefølge og test om bilen virker som den skal.

112
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Felg og dekk dimensjoner
« på: Mandag 21. November 2011, klokken 20:40 »
Har aldri sett Buddy med noe annet enn 13", men om du får veldig smale 14" og går ned på dekkprofilen burde ikke dette være noe problem.. Har selv kjørt med 165/70-13 på Buddy Classic, dette ser faktisk skikkelig stort ut på den bilen. Men da må du ha på noen spacere om du ikke liker subbelyder ;) Legg ut bilder om det blir noe!

113
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Kewet - ladeledning smeltet fast i støpslet. HJELP!
« på: Tirsdag 15. November 2011, klokken 17:04 »
Da høres det ut som at du trenger ny inntakskabel og ladekabel.
Ring opp på Røa Autoco, de fikser dette :)

114
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Prosjekt "On the road again"
« på: Fredag 11. November 2011, klokken 20:39 »

Takker for innspill!

Vil det by på problemer med lader og CC ved bytte fra Concorde til Odessey? Hvor stor er kvalitetsforskjellen på de to typene? Å sende bilen bort er helt uaktuelt. Har ambisjoner om å få til batteribyttet uten assistanse fra flere lommeboktømmere enn strengt nødvendig.

Det forstår jeg! Det er jo ikke noe hokus pokus, bare tunga rett i munn :)

Det går fint med både lader og cc.

Odyssey skal tåle flere utladninger, og spesielt de dype.
I tillegg syntes jeg de holder seg lenger på topp, virker bedre isolert og mer sjelden feil på enkeltceller!

Har byttet mye av begge typene, begge er bra, men liker odyssey veldig godt!

Ser du ha zivan ng3 lader. Vet ikke hvilken batteritype du har hatt i bilen frem til nå, men når du setter inn odyssey må du åpne laderen og se på en jumpersetting.

Legger med et bilde, dette er i den enden av laderen hvor du kobler til temp-føler og kjøresperre.
Sørg for at jumperen sitter på den blå stikkeren og ikke den røde.
Dette har med ladespenning på toppen og gjøre.

115
Jeg kan på vegne av Røa Autoco bare avkrefte dette og beklage for den feilinfo som evt har oppstått.

Batteriene som settes inn for 36500 inkl mva er Odyssey PC2150, som trolig er det beste BLY-batteriet som lar seg skaffe.

De veier totalt ca 12-14 kg mer enn concorde, noe som er innenfor regelverket.

De vil nok kunne gi en noe bedre rekkevidde enn andre når de er på topp, men erfaringene sier at det i hovedsak er en lengre levetid som skiller disse fra andre.


Øystein

116
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Prosjekt "On the road again"
« på: Onsdag 09. November 2011, klokken 21:56 »
Har funnet batterier. Å bytte disse og få liv i bilen er vel et prosjekt i seg selv. Tips og triks utover bruk av gummihansker og isolert verktøy, samt det som står på elbilwiki mottas med stor takknemlighet.

Ønsker også å installere en treseterbenk, samt å om mulig få sendt dieseleksosen fra Eberspächeren ut et helt annet sted enn rett inn i luftinntaket. Tips og triks mottas med stor takknemlighet.

Batteriene som skal handles inn er av denne typen http://altitec.no/12v-105ah-dyputladingsbatteri-chairman-concorde-agm-12105t.html Om noen har forslag til bedre og evt billigere batterier som kan passe en Zivan NG3 så gi gjerne beskjed.

Om noen har lyst til å gi en detaljert beskrivelse av hvordan man monterer en individuell lader til hvert batterie, slik det foreslås i linken til batteriene, og om dette egentlig vil gjøre underverker for ytelse/levetid, er jeg stadig takknemlig.

Resetting av carcomputer?

...


Kewie skal på veien igjen.  ..på studentbudsjett.

Litt avhengig av hvilke batterier du har fra før, men om det sitter Hawker i bilen din, så vil ikke concorde passe inn i batterikassene uten modifisering. Det må f.eks brettes ned kanter utenfor batteri 3 eller 6 foran og ved siden av batteri 7 og 12 inni bilen. Concorde er noen mm bredere, så det blir litt trangt. Men det går.

Tidlige kewet`er kom med eksosen ut foran h.bakhjul. Bare og skaffe ett lengere rør og legge dit du vil. Fest det godt til ramma, men pass på brennbare og smeltbare gjenstander, eksosen blir ordentlig varm.

117
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Prosjekt "On the road again"
« på: Onsdag 09. November 2011, klokken 21:49 »
Min Buddy har snart trillet 22000km, og jeg ser for meg batteribytte i nær fremtid, så jeg følger naturlig nok alle slike diskusjoner med interesse.  Det står på siden som Linnea linker til at det trengs 6 stk. Chairman Concorde AGM-12105T.  Det skulle ikke bli så avskrekkende dyrt, men  det kan da ikke stemme?  All annen dokumentasjon jeg har sett sier 12 stk, og da blir det ikke billig (37344).

Vil det være mulig/lovlig, og eventuellt hvor mye ville det koste, å bytte til NiMH-batterier?

Christian 8-)

Du får bedre batterier (Odyssey pc2150) billigere ferdig montert på Røa Autoco, enn den prisen du har på concorde.

Det anbefales ikke og bygge om til NIMH, bilen er ikke typegodkjent med dette, du får en helt annen vekt som Hens har nevnt her, de trenger bra kjøling da de ikke må overstige 65c, de krever mer overvåkning, annen software evt ny hjerne ++.
Da er det nok lettere og kjøpe ny bil. Og kanskje billigere.

118
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Hvor få tak i reservedeler til Kewet?
« på: ſøndag 09. Oktober 2011, klokken 21:03 »
Pure mobility har det meste av deler til kewet fortsatt :)

119
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / 2008 Buddy Classic Cab
« på: ſøndag 02. Oktober 2011, klokken 20:24 »
Selger en Buddy!

Meget god stand, og forholdsvis gode batterier som skal holde en god stand fremover :-)

Sjekk http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30951960

Øystein

120
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Er Buddy ferdige?
« på: Mandag 12. ſeptember 2011, klokken 16:26 »
Buddy er fortsatt i farta og still going strong!
Produseres på Økern, hvor det også finnes biler til salgs.

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9