Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AreGar

#31
Hehe, detailere er en rase for seg selv :D

Men for å reklamere litt for forumet og de som er der så kan jeg vise til denne jobben:
http://www.detailersclub.no/forum/topic/9407-sort-2006-mercedes-benz-ml-oehn-detail/#entry195709

En svært sliten bil får hjelp av en ekte entusiast :)
Mange bilder men verd å kikke på, var denne som inspirerte meg til å kjøpe egen poleringsmaskin :D


#32
Ta deg en tur innom www.detailersclub.no/forum så kan du få alt du trenger og litt til av råd og tips.

Om du ikke er interessert i å gjøre det selv kan du også finne noen som vil kunne ta en god polering og forsegling av bilen.
Styr unna tefcar og ditec!
#33
Er det seriøst mange som kjøper seg NY bil og er nødt til å legge avispapir under matta og parkere med rutene på gløtt?
Forstår at dette er nødvendig på gamle slite biler, men jeg har hatt 11 biler siste 10 år og har måttet ta slike drastiske skritt kun med min 82-modell BMW, hadde aldri akseptert dette på en helt ny bil.

Skjønner at man gjør et kompromiss ved å kjøpe seg en buddy, reva el. men å kjøpe en Leaf til 300 000 kr burde kvalifisere til en fullverdig bil.
#34
Leaf 2010-2017 / Sv: Verden er helt utrolig....
søndag 01. april 2012, klokken 20:34
Ok, da blir det nok verre..
#35
Leaf 2010-2017 / Sv: Verden er helt utrolig....
søndag 01. april 2012, klokken 17:38
Hvor dype er ripene?
Det er ofte mulig å polere vekk overraskende store merker om de ikke er veldig dype.
En polering hos en bilpleieentusiast vil koste langt mindre enn hellakkering.
#36
TLC / Sv: Lakk på Leaf
søndag 01. april 2012, klokken 17:17
For mer omfattende instrkusjoner kan du gjerne sjekke www.detailersclub.no/forum .
Forøvrig er jeg ikke enig i at man trenger maskinpolering etter bruk av Iron-X.
Iron-X spiser opp det meste av metallpartikler og er gull verd et par ganger i året.
Er anbefalt å legge ny voks etter man har brukt Iron-X om man har voks på bilen da det er relativt sterkt.

Swirl-X er vel beregnet for håndbruk og dermed ikke så lurt å ta med maskin..
#37
Sitat fra: El rayo på onsdag 28. mars 2012, klokken 21:31
Sitat fra: AreGar på onsdag 28. mars 2012, klokken 14:37
Kan du ikke bare selge bilen så fort den blir levert?
Det er vel sannsynlig at han taper mer enn 3000,- på det. Må vel regne inn etableringsgebyr og innløsningsgebyr på et lån også.

Det spørs vel hvor lang ventetid det er. Fort gjort at noen betaler litt ekstra for å få bilen levert fort.
Kan også avtale salg før levering slik at eventuell kjøper får riktig utstyr farge osv..
Og det er ikke innløsningsgebyr på lån lenger? I alle fall ikke hos noen jeg har vært i kontakt med..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
#38
Kan du ikke bare selge bilen så fort den blir levert?
Burde vel ikke være et stort problem..
#39
Ungene skal ikke klage så mye..
Som nevnt er yngstemann 9 måneder så han har ikke så mye han skulle ha sagt :D
Eldstemann er 3 år og er stort sett fornøyd uansett.
Ser ikke stor grunn til å betale frokost for minstemann heller da jeg tviler på at han kommer til å spise så mye..

Har bestilt hotell på veien nedover så får vi se hva vi gjør på tilbaketuren, har jo "god tid" ennå.. Tror forøvrig at påskeaften er dårlig tid bestille hotell...
#40
Skal kjøre 1500 km på 2 dager så blir nok dårlig med elbil ;)

Delt bad vil jeg gjerne unngå om det går, så det blir nok et "vanlig" hotell for denne turen.
#41
De var kjekke de hotella der..
Ser ut som små shippingcontainere stablet bortover.. :D

Antar rommene er ganske små?
Det er maks 2 voksne + 1 barn står det, da vi har 2 unger med oss kan det kanskje bli et problem.
Men absolutt noe å ha i bakhodet om vi parkerer ungene hos besteforeldre og skal ut å farte på egenhånd senere :D
#42
Sitat fra: Joachim på onsdag 21. mars 2012, klokken 20:54
Det var sikkert ment som at vi med elbil ikke kommer så langt :) Jeg kan dessverre ikke hjelpe da jeg aldri har dristet meg lenger enn nord-tyskland. Legoland har jeg ikke besøkt på rundt 20 år...

Mener jeg så engang at de ikke ville ha off-topic forum her fordi det kunne man ta på et annet forum, så det er nok det han sikter til.. Men siden denne forumdelen er her så tenkte jeg at jeg kunne prøve. Er vel en del småbarnsforeldre osv som kanskje kan si noe her.
I verste tilfelle får de heller bare slette tråden om dette blir for mye.
#43
Sitat fra: Joachim på onsdag 21. mars 2012, klokken 20:49
Hmmm. Leste jeg ikke akkurat denne på dcn.no? Hehe :)

Det gjorde du nok ;)
Er kjekt å sjekke med flere forum da det er forskjellige mennesker på forskjellige forum.. :)
#44
Sitat fra: mohpet på onsdag 21. mars 2012, klokken 20:05
Kanskje du er på feil forum?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk


Nja, står nå som beskrivelse på forumtråden:
"Her kan vi diskutere alt annet, som ikke nødvendigvis må være relevant for elbiler."


Derfor tenkte jeg at det kunne vært fint sted å spørre.
#45
Planlegger å kjøre til Slovakia i påskeferien og siden bilen er full av unger tenker jeg å ikke ta en hinsides lang kjøring, tenker derfor å stoppe i Berlin og sove over.
Berlin er omtrent på halvveien og det er jo kurant.
På returen lurer jeg på om jeg skal svinge innom Legoland da det sikkert blir populært, i tilfelle tenkte jeg på å legge overnatting til Hamburg, da det er 3 timer ca til Billund og 3 timer fra Billund til ferja i Hirtshals. Da får vi kanskje 5 timer i Legoland, er det "nok" ? Hvor mye må man regne med å legge ut med inne i parken? Er vel 20 år siden jeg var der så husker lite..hehe... Har med to gutter på 1/3 år.

Noen som har noen gode tips her? Tenker i hovedsak på om det er noen bra og billige hotell langs veien i områdene jeg tenker å stoppe. Gjerne også Legoland-tips.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA