Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AreGar

#1
BMW i3 / Sv: BMW i3 om vinteren
mandag 14. oktober 2013, klokken 18:37
Sitat fra: tomrh på søndag 13. oktober 2013, klokken 01:56
Er enig med Mr.Zero her. Alle fossilene våre har hatt enten forhjulstrekk eller 4wd (Toyota, Suzuki og Mitsubishi). Var derfor skeptisk til bakhjulstrekk på mjauen, husker at bakenden slengte fort ut med foreldrene mine sin Corolla på slutten av 80-tallet. Men mjauen er faktisk bedre enn alle forhjulstrekkerne vi har hatt.

Uten å være for kritisk så er vel sammenlikningsgrunnlaget litt feil.
En corolla fra 80-tallet kan ikke sammenliknes med en 30 år nyere bakhjulstrekker.
Bakhjulstrekkerne er ikke det de engang var siden det nå er så mye mer elektronikk på plass.
Gode dekk og en moderne bakhjulstrekker burde løse alle problemer med behov for sandsekker ol.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S skuffer!
onsdag 09. oktober 2013, klokken 15:37
Hvordan er mottakelsen mtp. kvalitetsfølelsen på US-forum?
Ser at mange her inne sammenlikner TMS med Avnesis og Mondeo og er veldig fornøyde.
Andre sammenlikner med Mercedes, BMW og Jaguar og er ikke så fornøyde.
Dette er ganske forståelig både med tanke på hva man er vant til og ikke minst hva slags forventninger man skulle ha til det som media presenterer som "superluksusbil" ol, men tenker at i USA er bilen et alternativ for dyre sportsbiler og ikke middels familiebiler som i Norge, og som sådan er kundegruppen kanskje mer representativ for hva slags kvalitet Tesla burde ha.
Jeg har ikke prøvekjørt TMS og har antakeligvis ikke økonomi til en slik bil før om 2-3 år (men før 2017 i alle fall.. :) ), men jeg er redd for at TMS ikke er "bra nok" etter hvordan den har blitt skrytt opp i sky.
For min del er jeg veldig kresen på bil, og synes nye Golfer og Passater er triste greier og er nesten redd for å prøve TMS i frykt av å bli skuffet...
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Random spotting av Model S i Norge
mandag 07. oktober 2013, klokken 15:59
To stk ble observert på fredag 21. september kjørende etter hverandre i Kristiansand sentrum. (Svart og rød?)
En svart ble observert fredag 4. oktober utenfor Kiwi på Lund.
Første gang jeg har fått mer enn 3 sek for å se bilen og den ser ganske stor ut, hadde ikke vært meg i mot å eie en slik :D
#4
BMW i3 / Sv: Dekk og felg I3
lørdag 05. oktober 2013, klokken 17:11
Tviler på at det er mye penger å spare på å vente et år med å kjøpe dekk.
Om du må la bilen stå i tre måneder for å spare noen potensielle kroner i dekk bruker du vel så mye i bensin istedenfor ;)
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lade-sabotering
tirsdag 01. oktober 2013, klokken 11:50
Synes elbilister er svært raske til å trekke konklusjonen "janteloven i praksis" hver gang ting er irriterende.
Jeg har hatt en drøss med biler og gjentatte ganger opplevd hærverk, både på billige og dyrere biler.
Hærverk skjer uansett bil.
Antenner knekkes, panseremblem stjeles, bensinlokk åpnes, vindusviskere knekkes, lakk ripes opp, diverse ting stappes inn i eksosrøret osv.
Slike ting skjer med alle biler og du skal ikke se borti fra at en dust som utfører hærverk på en bil ikke vet hva slags bil vedkommende ødelegger. At ladekabler trekkes ut er jo bare en fortsettelse av det som står over her, alt mulig f*enskap som kan gjøres mot en parkert bil.

Folk får ofte "gode" ideer på vei hjem fra fylla, f.eks. om de hadde sett for seg å få seg et dypp, men må gå skuffet hjem og er forbanna. Da er biler gode ting å denge løs på.
Leser stadig om folk som klikker på vei hjem fra byen/fest el. og sparker speilet av 20 biler på rad. Dette er da ikke på grunn av "janteloven" men fordi vedkommende er en idiot og ødelegger tilfeldige gjenstander på veien.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teslapriser i utlandet
mandag 23. september 2013, klokken 11:32
Bare for å krangle litt så er ikke Norge med i EU.
Det er ikke usannsynlig at de samme regler gjelder for EØS men det er ikke garantert.
#7
Prisen er i alle fall ganske grei, er vel priset etter trillingene.

Nye elektriske up! er den første el-bilen fra Volkswagen i nyere tid. Med en startpris på kun kr. 182.700,- for en svært godt utstyrt bil med blant annet navigasjon, automatisk klimaanlegg, ladekabler med mer, er dette en bil som vil appellere til en svært bred kundegruppe som ønsker å kjøre elektrisk. At bilen har mye standardutstyr vises i ekstrautstyrslisten som kun består av en teknikkpakke til kun kr. 2700,- kroner, metallic lakk til kr. 2400,- og et panoramasoltak til kun kr. 6500,-. Inkludert frakt og leveringsomkostninger tilbys kundene en fullspekket elektrisk bil som har satt en ny standard for sikkerhet i småbilklassen til under kr. 200.000.


http://www.volkswagen.no/no/om-volkswagen/nyheter.html
#8
Mercedes/ EQ / Sv: Elektrisk Mercedes?
søndag 28. juli 2013, klokken 17:26
Ser ut som B-klasse kommer som elbil til nyåret i USA.
Det blir interessant å se hvor lang tid det tar før den kommer til Norge.

http://www.extremetech.com/extreme/153888-tesla-mercedes-pair-up-to-create-a-mainstream-ev-with-115-mile-range

Mercedes Vito kommer vel også etterhvert, men når vet jeg ikke.

Det er såvidt jeg har lest solgt flere SLS AMG elektriske biler i Norge allerede.
Mens jeg drømmer fortsatt om en CLA elektrisk :D
#9
Må bilen i praksis være i Norge for å få skilt da?
Er vel nok å melde til vegvesenet at bilen skal registreres med VIN og spesifikasjoner?
Såfremt bilen er typegodkjent må den vel ikke vises slik at de i prinsippet kan registrere en drøss med biler og ha skiltene klare for montering når bilen kjører av båten.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvor godt holder Model S seg mtp. rust?
lørdag 06. april 2013, klokken 10:23
Sitat fra: Modelsn på lørdag 29. desember 2012, klokken 17:13
Finnes det noen form for understellsbehandling på A8-en din? Utenom den som ble levert fra fabrikk? Tectyl / Dinol eller lignende?

Tydeligvis glemt å svare på denne, meg bekjent var det ingenting utover det originale på bilen.
I løpet av de tre år jeg hadde bilen var det absolutt ingen utvikling av rust eller annen korrosjon noe sted.

#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla Model S, Sedan eller Kombi?
torsdag 04. april 2013, klokken 20:59
Sitat fra: laumb på torsdag 04. april 2013, klokken 12:09
Noen som tør å gjette hva CC står for?

Comfort Coupe

Til motsetning og forvirring til andre CC på markedet som er Cabriolet Coupe, dvs hardtop cabriolet.
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Lakk på Leaf
onsdag 20. mars 2013, klokken 19:19
Sitat fra: jkirkebo på mandag 18. mars 2013, klokken 19:21

Jeg kommer nok til å sette bort min kommende lå Model S for polering et par ganger i året. Tar jo en hel dag å gjøre det bra selv, og om jeg heller jobber overtid den dagen tjener jeg nok til å betale noen proffer til å ta bilen. Mye bedre for begge parter ;)

Gjør du bilen BRA på bare en dag er du rask :D
Går fort 30-40 timer på en bil om den skal gjøres ordentlig utvendig/innvendig.
#13
Volkswagen VW / Sv: e-Up! kommer til høsten
tirsdag 19. mars 2013, klokken 19:39
De burde vel legge e-Up til samme pris som trillingene mens e-Golf havner på samme prisnivå som Leaf...
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Lakk på Leaf
mandag 18. mars 2013, klokken 16:59
Skader i lakken får du uansett om den har lakkforsegling eller ikke.
Forskjellen er behandlingen og vaskerutiner.

Beste og muligens akseptabel løsning for forhandler er at du finner en detailer i området og får vedkommende til å polere opp bilen, og forhandler til å gi deg denne prisen i avslag.
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Lakk på Leaf
mandag 18. mars 2013, klokken 13:35
Det er nok "klargjørere" som har vasket bilen uten å vite hva de gjør.
Få den heller polert av en detailer om du vil ha den bra.
Forhandlere forstår stort sett ikke slik :(
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA