Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Carl Anton Stenling

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 97
31
Model 3 / Sv: Model 3 må rustbeskyttes utvendig
« på: søndag 11. august 2019, klokken 09:30 »
Det skrives mye på nettet. Min Model 3 mangler topplag lakk under hengslene inni bagasjerommet. Det lever jeg greit med og hadde faktisk ikke lagt merke til det hvis ikke alle disse artiklene om manglende lakk hadde kommet.
Det viktigste er jo at lakkbasen er på plass samt at galvaniseringen er god.
Som alltid gjelder det å skille hva som har betydning og hva som er storm i et vannglass.

Man har uansett angrerett ved overtakelsen av bilen og kan da sjekke om lakkeringen er tilfresstillende.

32
Lading av Tesla / Sv: Superladerkø sommeren 2019 - den store sommeroppsummeringen :-)
« på: søndag 11. august 2019, klokken 00:20 »
Det har vel nå blitt sagt at alle staller skal få separat forsyning, eller var det kun for v3?

Kun for v3 - dermed vil nok problematikken rundt å velge optimal delt stall fortsatt gjelde de fleste superladere i Europa en god stund fremover.

33
Model 3 / Sv: Model 3 må rustbeskyttes utvendig
« på: lørdag 10. august 2019, klokken 22:02 »
Har lagt inn en feature request om at Tesla bør tillate anti-rustbehandling og lage retningslinjer:
https://featurerequests.co/feature/allow-anti-rust-treatment

Stem gjerne frem requesten!

34
Model 3 / Sv: Rullleknapper
« på: lørdag 10. august 2019, klokken 21:59 »
Nei, rulleknappene kan ikke modifiseres. Kanskje du burde legge inn en feature request hvis den ikke allerede finnes?:
https://featurerequests.co/

35
Lading av Tesla / Sv: Superladerkø sommeren 2019 - den store sommeroppsummeringen :-)
« på: lørdag 10. august 2019, klokken 21:34 »
Tenker det ville bedret utnyttelsen dersom man kunne se hvilken av de delte stolpene som hadde mest rest-kapasitet enten i app eller på stasjon slik at man koblet seg ved den stasjonen som har høyest tilgjengelig kapistet. Kjedelig å lade med 30 kw når ubrukte kan ha 100 kw tilgjengelig.

Det er en god idé. Stem gjerne på feature requesten her: https://featurerequests.co/feature/stall-suggestion-supercharger

36
Model 3 / Sv: Låse opp kabel fra ladeport uten Tesla-knapp på ladekabel?
« på: lørdag 10. august 2019, klokken 20:22 »
Oppfordrer alle til å stemme for en "feature request" som tillater at ikke-Tesla ladekabler frigjøres på et bedre vis: https://featurerequests.co/feature/automatically-unlock-charge-port-when-vehicle-reaches-target-soc

Du må registrere deg for å stemme, men det kan jo uansett være smart for fremtidige ønsker man måtte ha.

Hvis vi er mange nok som ber om dette så kanskje Tesla justerer programvaren?

37
Lading av Tesla / Sv: Superladerkø sommeren 2019 - den store sommeroppsummeringen :-)
« på: torsdag 08. august 2019, klokken 22:34 »
Da er det lagt inn alternativ for "Ikke opplevd kø i det hele tatt" i avstemningen.

38
Lading av Tesla / Superladerkø sommeren 2019 - den store sommeroppsummeringen :-)
« på: torsdag 08. august 2019, klokken 22:27 »
Nå er snart sommerens bilferie med våre Teslaer avsluttet. Mange spør oss jo om det er mye kø på superladernettverket til Tesla. Hva er din oppfatning?

I denne sammenhengen snakker vi om kø utover et par minutter, dvs. vesentlig ventetid.

Spørsmålet gjelder køopplevelsen ved kjøring av din egen bil. Det spørres altså ikke etter om du har sett andre stå i kø mens du ladet.

Velg alternativet som best beskriver din opplevelse i avstemningen øverst i tråden.

39
Model 3 / Sv: Dårlig kvalitet på skjermen?
« på: tirsdag 06. august 2019, klokken 18:52 »
Har du faktisk sjekket med forsikringsselskapet? Ville tatt en dialog med dem.

40
Model 3 / Sv: Låse opp kabel fra ladeport uten Tesla-knapp på ladekabel?
« på: mandag 05. august 2019, klokken 21:37 »
La merke til at på en kommersiell ladeboks så var det mulig å avslutte ladingen fra ladeboksen med tilhørende frigivelse av kabelen som bivirkning. Det betyr nok at frigjøring av ladekabelen kan gjøres gjennom protokollen som ligger i type 2-kabelen.

Er det noen som har forsøkt å kutte pilotsignalet (enten PP eller CP) med en bryter for å se om dette frigjør kabelen?


41
Zoe / Sv: Zoe 2020 ladekabel med trafo
« på: mandag 05. august 2019, klokken 21:03 »
Det er ikke sikkert det er en full skilletrafo i Zoes nye ladekabel for IT-nett. Kanskje det bare er en omforming av jordingen kombinert med en smart jordfeilbryter?

42
Model S / Sv: Tid på å utbedre forsikringsskade
« på: lørdag 03. august 2019, klokken 20:30 »
Arbeider selv i et forsikringsselskap. Liten tvil om det vi selger er trygghet. Når uhellet først er ute så skal kunden slippe å bekymre seg for reparasjon og oppgjør. Det er det man har betalt forsikringsprisen for i årene tidligere.

43
Anbefaler at du sjekker prisen mellom selskapene. e-Golf bør ikke være vesentlig dyrere å forsikre enn tilsvarende fossilutgave.

44
Elbilen i Samfunnet / Sv: Studenter søker informasjon om deres ladevaner
« på: fredag 02. august 2019, klokken 18:36 »
Ta en titt på plugshare.com. Tror denne kan ligne deres idè.

45
Det varierer litt fra person til person hvorvidt man trives med en løsning hvor man ikke kan lade jevnlig på jobb/hjemme. Generelt bør man tenke seg godt om før man går inn på noe sånt.

Det som kanskje fungerer best er dersom man kan finne en laderytme som passer inn i andre faste aktiviteter. F.eks. at man lader mens ukehandelen gjøres eller når man er på treningssenteret.

Det skal også sies at en elbil med stort batteri blir ekstra viktig. Da er kanskje nyeste Soul eller kommende Ioniq bedre valg en bruktbilutgaver av disse. Også Tesla eller Zoe kan være smarte valg for denne type bruksmønster.

For de kommunale ladeplassene kan det være smart at du sjekker hvor mye strøm de kan gi. Dersom de f.eks. gir 22 kW så kan Zoe være et praktisk alternativ som ferdiglades på under 3 timer.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 97