Tenker de fleste vil klare seg helt utmerket med 10A lading og ladekladd dersom man ikke kjører 20 mil hver dag. Pendler 9 mil daglig med leaf og har aldri hatt problemer med å frese litt rundt etter arbeidstid.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmeny
from Crypto.Cipher import Blowfish
import base64
import requests
import json
import time
from pprint import pprint
url='https://gdcportalgw.its-mo.com/gworchest_0323A/gdc/InitialApp.php'
r = requests.post(url, data={ 'RegionCode':'NE', 'lg':'no-NO','initial_app_strings':'geORNtsZe5I4lRGjG9GZiA' })
resp_dict = json.loads(r.text)
def pad_string(str):
new_str = str
pad_chars = 8-(len(str) % 8)
if pad_chars != 0:
for x in range(pad_chars):
new_str += chr(pad_chars)
return new_str
#passordet ditt:
plaintext = "XXXXX"
crypt_obj = Blowfish.new(resp_dict['baseprm'], Blowfish.MODE_ECB)
ciphertext = crypt_obj.encrypt(pad_string(plaintext))
r = requests.post('https://gdcportalgw.its-mo.com/gworchest_0323A/gdc/UserLoginRequest.php', data={ 'RegionCode':'NE', 'lg':'no-NO','initial_app_strings':'geORNtsZe5I4lRGjG9GZiA','UserId':'XXXx','Password': base64.b64encode(ciphertext)$
user_dict = json.loads(r.text)
dcmid=user_dict['CustomerInfo']['VehicleInfo']['DCMID']
vin=user_dict['CustomerInfo']['VehicleInfo']['VIN']
sess=user_dict['vehicleInfo'][0]['custom_sessionid']
#be om status
r = requests.post('https://gdcportalgw.its-mo.com/gworchest_0323A/gdc/BatteryStatusCheckRequest.php', data={'RegionCode':'NE', 'lg':'no-NO','DCMID':dcmid, 'VIN':vin,'tz':'Europe/Paris','custom_sessionid':sess})
req_dict = json.loads(r.text)
currSess=req_dict['resultKey']
#oppdater status
venter = True
while venter:
r = requests.post('https://gdcportalgw.its-mo.com/gworchest_0323A/gdc/BatteryStatusCheckResultRequest.php', data={'RegionCode':'NE', 'lg':'no-NO','DCMID':dcmid, 'VIN':vin,'tz':'Europe/Paris','resultKey':currSess,'custom_sessioni$
status_dict=json.loads(r.text)
if status_dict['responseFlag']=='1':
venter = False
time.sleep(15)
charge_dict = json.loads(r.text)
pprint(charge_dict)
Sitat fra: kaiat på lørdag 14. mai 2016, klokken 08:26Fikk dette gjort på BNH i Oslo, de satte inn "lånepakke" mens celle ble byttet, deretter fikk jeg tilbake den gamle batteripakka. Hadde vel lånebatteri i ca 4-5 uker, er 99 % sikker på at det er den orginale batteripakka som er reinstallert. BNH fikset dette på garanti på tross av at bilen hadde gått godt over 100k, topp oppfølgning fra BNH hele veien. For ordens skyld og i tråd med tema kan jeg rapportere at jeg også mistet en kapasitetsstrek ved ca. 125k
Jeg vil tro at den mest kostnadeffektive måten å håndtere et batteri med defekte celler for verkstedet, er å bytte hele batteripakken. Det defekte batteriet sendes så tilbake til produsent hvor de defekte cellene blir byttet. Den reparerte batteripakken settes så på lager og blir brukt som byttebatteri i neste bil med defekt batteri. Det koster fort mer enn det smaker å la en vanlig bilmekaniker åpne batteripakken og bytte celler. Mekanikeren er kanskje sjeldent borte i slike jobber og bruker mer tid enn optimalt på arbeidet, mens folkene hos produsenten jobber bare med slikt og bytter celler på "no-time".
Mange bilverksteder setter for eksempel bort jobber med girkasser til andre verksteder som spesialiserer seg på dette. Da slipper de å rote med det selv og bruke mye tid på å fikle med slikt selv.
Sitat fra: Blouberg på onsdag 21. oktober 2015, klokken 21:47Var "razzia" der litt før jul, politiet hadde tatt oppstilling i busslomma og bøtla tilsynelatende etter hvert som fangsten kom inn. Sjelden jeg ser kø av biler som venter på å få bot, må ha vært litt kjedelig å stå i den køen.
Er nok mange El bilister som tar seg til rette litt mer enn de har krav på. Ser f.eks mange som på E6 nord ut av Oslo benytter bussstoppet på Lindeberg. Der står det vitterlig påbudt kjørefelt til høyre med underskilt om Gjelder ikke buss.
Tror litt selvjustis fører til at vi beholder incentivene litt lenger