Sitat fra: thomasez på torsdag 29. august 2019, klokken 20:50Propilot bruker jeg konsekvent og ville ikke kjøpt leaf uten, pendler 9 mil daglig gjennom Oslo (mest på motorvei) med hyppige turer til Sverige (15 mil). Er vesentlig mer uthvilt når jeg kommer frem og bare det er verdt minst 20k for meg. Kan heller ikke skjønne at den lille boksen i bagasjerommet er et problem.
n-Connecta har adaptiv cruise control og det er det aller viktigste.
Lyden er ikke det helt store på Leaf uten Bose, men basskassa eller hva det er i Tekna er jo abnorm og grunn alene til å hoppe over den.
Selvstyringen/ProPilot er en vits.
Så nei, det er overhodet ingen grunn til å gå for Tekna bortsett fra 100KW lading. Om det i seg selv er noe vits er en annen sak all den tid Leaf ikke tar så mye strøm på en gang over lang tid, batteriet vil bli enda varmere og ladingen er dyrere.
Skinn, p-assist og ok lyd sammen med muligheten for å få solgt bilen på bruktmarkedet er således kun bonus.