Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - El Toro

#16
Ja, Woods. Grunnen var penger. Noen var åpenbart villig til å spytte i litt ekstra for å få el-raketten med en gang i stedet for å vente til nyåret. Jeg har jo ventet i nesten 4 år, og skal alltids klare å vente noen måneder til. Litt vemodig var det selvsagt å se bilen kjøre av gårde, men...
På den annen side kan det jo hende noen flere barnesykdommer er helbredet innen jeg får min nye S.
#17
Hei!
Min lenge etterlengtede Model S ble solgt etter kun kort tid. Det var en Performance Plus med 21" hjul. Har nå bestilt ny, men er usikker på om jeg skal velge Plus-pakken og 21" eller 19" hjul denne gangen.
Tesla-butikken i Oslo har ingen demobiler med 19" hjul. Derfor spør jeg:
Har du en Model S med 19" hjul og kan tenke seg å ta meg med på en prøvetur en dag (før 17. okt), hører jeg gjerne fra deg  :D
#18
Model S 2013 - 2022 / Sv: DAB-radioen - problemer? løsninger?
fredag 04. oktober 2013, klokken 11:14
Jeg hadde samme problem - DAB ble taus etter noen minutter, selv om signalstyrke, programinfo osv fortsatt så ok ut. Når jeg byttet til FM fikk jeg lyden tilbake, og byttet jeg så tilbake til DAB var det lyd igjen.
Jeg ringte Tesla service om dette, kom i kontakt med en hyggelig dame i Nederland, som sendte en oppdatering 'over-the-air' til bilen. Måtte resette 'storskjermen', skru bilen av og på igjen (høres omtrent ut som å restarte Windows, men gikk litt kjappere...), og så skulle det være OK. Men om det funket vites ikke, for like etter ble bilen solgt til en som var villig til å betale litt ekstra for å slippe å vente 5 mnd....
Når jeg får min neste i februar regner jeg med at problemet er løst...
#19
Tesla Owners Club / Sv: Tesla Owners Club
fredag 16. august 2013, klokken 15:14
Høres interessant ut - regn med meg også!
#20
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er Plus egentlig Minus?
fredag 16. august 2013, klokken 10:28
Er selv 40 år eldre enn min '98 Range Rover med luftfjæring (og LPG-drift), og er vant til å flyte mykt over ujevnhetene. Jeg var derfor bekymret for at Performance+ skulle bli for stiv og ukomfortabel. Fikk prøvd den bl.a. på litt dårligere vei, over fartshumper osv., og ble positivt overrasket. Dermed ble det P+ på meg...
Største ulempene med bilen er for meg at den ikke kan fås med 4x4 og heller ikke med krok. Model X blir uaktuell pga at man ikke kan ha takstativ. Det blir spennende å lese på forumet om et par år hva Model X eiere synes om falkevingedørene etter en vinter med mye snø på taket...
#21
E-posten fra Tesla dukket opp i innboksen i dag, så nå er det bare å forte seg å krysse av på utstyrslisten og "finalize" før fruen i huset rekker å ødelegge moroa  ;D. Hvis det lykkes blir det vel en perf/pano/tech...

#P105
#22
Det er nok bare panoramatak-utgaven som har fester for takstativ:

http://www.teslamotors.com/forum/forums/model-s-roof-rack-available

Derfor er det ingen tvil hos meg - må ha gjennomsiktig tak!
#23
Model S 2013 - 2022 / Sv: Invitasjon fra Tesla
torsdag 28. februar 2013, klokken 15:29
Har heller ikke hørt noe, hverken om Geneve eller om 6. mars :-(

Men jeg skal til Geneve-utstillingen 8.-10. mars, noen som kan meddele hva det er som skal skje der?

MS #P105
#24
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Sidste chance for at købe ReLight2010
onsdag 10. august 2011, klokken 17:33
Hei!
Etter ombygging til LiFePo batterier har jeg ikke lenger bruk for vannfyllingskit'et mitt. Det er kjøpt hos Exide og består av 25 liters kanne + slange med kopling til stussene. På slangen sitter det også et roterende hjul som viser gjennomløpshastigheten på vannet. Ta kontakt hvis du er interessert.
#25
Tidlige elbiler: PSA / Løfteutstyr til Saxo i Oslo-området?
fredag 12. februar 2010, klokken 14:36
Hei!

Kapasiteten på batteriene i Saxo'en vår har gått betydelig ned, og jeg mistenker at en eller flere blokker er dårlige. Jeg skulle gjerne ha fått sjekket dette, men har ikke løfteutstyr for å ta ut/ned batteriene. Er det noen i Oslo-området som har slikt utstyr og evt kan være behjelpelig med å få dette til?
#26
Hei!

Det er tydelig at det er mange med god peiling på montasje av diverse utstyr her. Men som et alternativ for den som ikke føler seg kompetent til å gyve løs på slike oppgaver på egen hånd kan jeg anbefale løsningen jeg valgte. Hos Auto-Utrustning AS i Persveien 32 (Alnabru i Oslo) fikk jeg for flere år siden montert Eberspächer fjernstyring TP5 til Webasto varmeren. Denne gir toveis kommunikasjon mellom fjernkontrollen og enheten i bilen inkl. tilbakemelding om temperatur fra sensor i kupéen. TP5 har vel gått ut, men tilsvarende funksjonalitet får man i dag med EasyStart R+. Det ble i samme omgang også montert en av/på knapp i dashboardet, slik at man kan skru av varmeren om man kommer frem før den forhåndsinnstilte varmetiden er utløpt, eventuelt skru på manuelt dersom man av en eller annen grunn ikke bruker fjernkontrollen. Varmeren og viften virker uavhengig av tenningslåsen.

Webasto fjernstyring T100 HTM kan selvsagt også monteres, men da jeg fikk fjernstyring montert hadde ikke Webastos fjernkontroller den funksjonaliteten jeg ønsket.

Dette har fungert glimrende og løsningen kan varmt(!) anbefales.
#27
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Montering av Webasto
torsdag 20. september 2007, klokken 08:52
Et alternativ til Thorleif Aas i Brobekkveien er Autoutrustning (http://www.autoutrustning.no) som ligger noen steinkast unna, i Persveien 32. De monterer både Webasto og Eberspächer, begge kan fås med fjernkontroll, slik at du kan sette på varmen i bilen før du går ut. Jeg har selv fått montert Ebersp. fjernkontroll til min Webasto varmer hos dem, det fungerer utmerket.
Prisen blir neppe så billig som i Aalborg, men på den annen side slipper du å kjøre el-bilen til Danmark og oppfølging/service er selvsagt enklere. Ikke glem at slike varmere krever service og ettersyn. Autoutrustning anbefalte meg Eberspächer fremfor Webasto, p.g.a. at bl.a. enkelte "slite"-deler er lettere å skifte på Eber'en, og at man ofte kan skifte en liten del, hvor man i Webasto-tilfellet må skifte en mye større (og selvsagt dyrere) del.
Er det noe varme i det hele tatt i Think'en? Hvis ikke ville jeg vært skeptisk til å kjøre hele vinteren uten - det blir fort dugg og is på frontruta, og det er ikke særlig trafikksikkert.
Lykke til!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA