Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rasmus.B

#31
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
fredag 21. september 2018, klokken 22:53
Supert
#32
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
fredag 21. september 2018, klokken 22:50
Jeg finner 45 Kona uten Kauai i lista.
#33
Mekanisk / Sv: Rust på bremseskiver Nissan leaf 2015
søndag 09. september 2018, klokken 22:03
Ut i fra bildene du viser ser jo disse skivene helt fine ut. Utrolig rart at de blir underkjent. Jeg hadde reist tilbake og fått de til å vise deg nøyaktig hva som var galt med disse skivene.
Da kan de sikkert også forklare hvordan en knekt wire fortsatt fungerer.
Jeg har hatt en krangel med ett verksted der jeg fikk mangel på rust på bremse rør. Dro til ett annet verksted som tok seg tid til å løfte opp bilen og komme med en bedømming av dette. De var enige med meg, og kunne ikke forstå hvor det skulle være rust.
Da dro jeg tilbake til verkstedet som hadde gjort kontrollen, satte fra meg bilen og ba om revurdering, og hvis ikke ville jeg be om at biltilsynet gjorde en etterkontroll. To timer senere var bilen godkjent, uten at jeg måtte betale for etterkontroll.
#34
Elbiler i media / Sv: VW I.D. Historiens raskeste opp Pikes Peak
torsdag 28. juni 2018, klokken 17:58
Tror heller at manglende interesse skyldes at det ikke er noen overaskelse at en elbil er raskest. Det andre er at det er en bil som aldri kommer i salg. Hadde det vært en produksjons modell med plass til flere personer og en liten koffert og som var tilgjengelig for almenheten, hadde det vært annerledes.
Litt som å se på alle disse videoene av Tesla som kvister omtrent alt av biler i dragrace. Nå er det bare ett gjesp når det blir lagt ut en ny video. Men for all del. Bra at VW har tatt seg bryderiet med å lage en slik prototype, og parkere fosilbilene i dette løpet.
#35
He, he. Hva det koster og hvor det kan bestilles?
Både Jens Kirkebø og Lunde fra dette innslaget er ekte «Reodor Felgen typer» som designer og bygger disse anleggene selv. De skaffer batterier fra høggeren eller fra egne gamle biler.
#36
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte av frontrute
onsdag 13. juni 2018, klokken 11:31
Sitat fra: GOS på onsdag 13. juni 2018, klokken 08:46
Var innom Hurtigruta Carglass i dag for å bytte frontrute. Fikk time neste uke og de sjekket at det var glass på lager.

Pre-AP bil, så disse frontrutene er vist ikke noe problem å få tak i.
Jeg hadde time forrige uke hos Hurtigruta for bytte av frontrute på en pre AP bil. Fikk beskjed om at de hadde 3 ruter på lager. Etter jeg hadde levert bilen og dratt derfra, ringte de meg og sa at de ikke hadde ruten likevel. De hadde kun for biler med autopilot. Var feil i lagerstatusen deres. Venter på beskjed om at ny rute er kommet.
#37
Mekanisk / Sv: Nå begynner "alderdommen"
søndag 10. juni 2018, klokken 11:55
Morsomt☺
For min egen del valgte jeg å kjøpe lenke arm av nissan. Den koster ca kr. 700,-
Hos bildeler.no koster den ca 200,- hvis jeg husker riktig. Tanken min er at hvis den forrige varte i 6,5 år, gjør sikkert den nye det også, hvis jeg velger original del. Sikkert mange meninger om dette. Å bytte lenkearm etter ett år er jo ett dårlig tegn, men heldigvis en bitte liten og enkel jobb.
#38
Mekanisk / Sv: Nå begynner "alderdommen"
onsdag 30. mai 2018, klokken 10:44
Byttet lenkearm på fremme høyre side i går etter at den feilet på EU kontrollen.
Tok ca 45 minutter inklusiv inn og ut med verktøy og jekk.
Fikk også feil på at tåkelysene var ute av posisjon.
#39
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilverksteder Sverige?
tirsdag 15. mai 2018, klokken 08:54
Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 13. mars 2018, klokken 21:10
De har utelukkende TN nett og da vil det ikke være nødvendig i enfaselading.
Jeg var ikke klar over at det var forskjell på TN og IT nett når det gjelder krav til type B vern.  Kan du forklare dette? Slik jeg har forstått dette er det først ved 3 fas lading at det teknisk er behov for B vern, men DSB i Norge har valgt å innføre kravet til å også gjelde enfase lading for enkelhets skyld.
#40
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
onsdag 25. april 2018, klokken 15:46
Tror det er en feil på siden din nå. Har ikke blitt oppdatert siden 24/04/18 20:03:27
#41
Elbiler i media / Sv: Ny spiker i Dieselkista ?
fredag 20. april 2018, klokken 08:00
Jeg har problemer med å forstå at når det er blitt allmenn kjent at VAG driver med banditt fakter, gasser både mennesker og aper for å prøve å bevise at eksos ikke er farlig, blir tatt med buksa nede, toppledere fengslet i USA grunnet svindel i stor skala, så fortsetter folk å kjøpe bilene. Signalet som sendes da er jo at vi syns dette er helt greit.
Det burde ikke blitt solgt en eneste en av produktene som WAG produserer.

#42
Mekanisk / Sv: Utslitt drivmansjett
mandag 16. april 2018, klokken 12:45
Er det så stor forskjell i jobb da? Må ikke drivakslingen ut for å skifte mansjett? Er det ytre mansjett kan man vel la akslingen stå i girkassen, men den må vel uansett trekkes ut av huben/lageret for å få tredd over en ny mansjett? Er det indre mansjett må vel hele akslingen ut vil jeg tro.
#43
Det må en viss likestrøm til (>30mA?)for at B-vern skal slå ut. 10-20mA likestrøm kan være nok til at A-vernet har gått i metning og ikke vil detektere en vekselstrøms jordfeil.
Vi er nok ikke lurt, men påført en masse ekstrautgifter for ganske søkte tilfeller.
#44
Sitat fra: Løve på onsdag 04. april 2018, klokken 11:46
Godt å få bekreftet at en liten pakke bestilt av en privatperson det helt andre ordner all transport er helt likt som når et stort internasjonalt selskap som Tesla selv ordner med transport en sånne småpakker som en ti tolv biler i slengen.
Jeg forstår ikke hva du prøver å si, Løve. Er det noe med størrelsen på pakken?
Jeg har også sendt biler over Atlanteren uten å få innsyn i hvem som frakter bilen ombord i båten, hvem som kjører den av båten, hvem og hvordan den blir fraktet til toll lageret. Da jeg tok bussen ned til toll lageret fikk jeg heller ikke noe tilstands rapport fra Ruter. Rett og slett på grunn av at man i utgangspunktet må kunne stole på at transportøren tar ansvar.
Hva ville du gjort Løve? Igjen, jeg spør fordi jeg ikke vet, men det gjør vist du?
#45
Uffda.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA