Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ElTorro

#16
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Langturforbruk
lørdag 01. juli 2017, klokken 21:53
Hvor hurtig lading opplever dere ved hurtiglading ?

Selv har jeg ikke kommet over 40 kw, men så har jeg ikke hatt under 50% restverdi på batteriet.

Blir det 50 kw når batteriet nærmer seg tomt ?
#17
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Langturforbruk
lørdag 01. juli 2017, klokken 21:47
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 29. juni 2017, klokken 23:37
Føyer meg inn i rekka med imponerte eiere på langtur. 74 mil på en dag er null problem, klima på, passasjerer og bagasje i bilen, full fart på motorveien hele veien fra nord for Oslo til Kristiansand uten å lade med stor rest på batteriet
Ladet kun når jeg stoppet av andre grunner, trengte ikke egen ladestopp. Rekkevidden er så stabil å forholde seg til at jeg kjørte helt ned til "low" for å se hvordan det fungerte.
Slo ut på ca 20 km rest da kom "power reduction engaged" og kraft ble redusert, etter ytterligere noen kilometer kom "low"  og blinkende orange strek på batterimåleren. Ville da ikke kjøre i null så kjørte da hjem og satte på lading.

Topp langtursbil

Synes snitt på 14,0 kWh/100 km med lange perioder i 110-120 og full bil er meget respektabelt.

Virkelig en ny verden

Lading ble;
Hurtigladeren i Kristiansand ved Sør Arena (Kiwi) ville ikke starte, så jeg ladet en drøy time på en 22 kWh stolpe ved siden av mens jeg så fotballkamp. Deretter mens vi spiste et raskt måltid på McD i Grimstad 50 kWh (kanskje 15 minutter), og så mens passasjereren min måtte ha røykestopp på Brokelandsheia i ca ti minutter.
Thats IT


#18
Veldig enig i <goggo>


Bensinstasjoner er ideelle lokasjoner for hurtigladere, da de ofte ligger fint til i forhold til hovedveier og trafikk knutepunkter, de har hyggelig og serviceminded betjening, de har toalettfasiliteter og mulighet for en rask matbit, de er ofte døgnåpne, og de er lett å finne fram til når man er ukjent i området - de fleste GPSer har de jo til og med inne som POIs.

#19
 :+1: :angel: :laugh:
#20
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Forvarming av Ampera-e
mandag 26. juni 2017, klokken 22:19
Hei, ser at dette har dukket opp i en annen tråd, så jeg tar fram igjen mitt innlegg:

1) Er det mulighet til å programmere forvarming / kjøling til faste tider hver dag gjennom uken, f.eks når man skal TIL jobb, og når man skal FRA jobb ?
#21
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Vampire drain
søndag 25. juni 2017, klokken 09:16
Min også !!
Var fulladet i går Kl. 23.32. Viste da 403 km. I dag Kl. 09.00 viser den 408 km :-) :-1-: :angel: :+1: :+1:
#22
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Lading av Ampera-e / Bolt
søndag 18. juni 2017, klokken 11:29

Her er mitt opplegg for "fast montasje" i garasje´n. Egen 16A-kurs.
#23
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Bagasjerom
søndag 18. juni 2017, klokken 10:43
Heisann.  Jeg har også tatt ut isopor og Bose subwoofer og isolert brønnen i bagasjerom for å få plass til ladekabler og annet stæsj. 

Støyisolasjon fra bilExtra, en pakke. 

Satte inn (limt og skrudd) 6 kiler i veggene i brønnen som underlag for original isoporplate. 

Stivet av isoporplata med en tre-lekt 3x5 cm, beiset sort slik at det ikke skal se for hjemme-snekra ut.

Med "fast-montert" lader i garasjen kan originalkabel + Type2 kabel ligge fast i bilen.

Testet først lyd med og uten subwooferer ved bare å trekke ut pluggen, og faktisk likte jeg lydbildet i bilen bedre uten subwoofer.  Mister selvsagt litt "dunk-dunk" med heavy musikk på full guffe, men ikke min stil ...

Ikke kjørt bilen så mye, men en tur på ca 15 mil i går, og merker ikke noe mer hjulstøy.
#25
Fikk i dag bekreftet levering i uke 25.  :) :+1: ;D
#26
Elbilen i Samfunnet / Sv: Gratis parkering av EL-bil
onsdag 26. april 2017, klokken 19:45
Kanskje en ide at Elbilforeningen oppdaterer sine sider:

https://elbil.no/her-kan-du-parkere-gratis-med-elbil/

Alle parkeringsplasser merket med hvit P på blå bakgrunn (skilt nummer 552, bildet over) er uten unntak gratis for elbil. Man må likevel følge underskilting om for eksempel tidsbegrensing eller boligsoneparkering som krever eget oblat.

Forskrift om offentlig parkering §8a lyder: «Elektrisk og hydrogendrevet motorvogn kan, på plass der det er innført avgiftsparkering etter § 2, parkeres uten at det betales avgift.»
#27
Elbilen i Samfunnet / Gratis parkering av EL-bil
onsdag 26. april 2017, klokken 19:41
Trodde det var gratis å parkere på offentlig parkering i Strømsveien i Strømmen / Skedsmo kommune, men nei .....

AVGIFT FOR ELBILER I SKEDSMO KOMMUNE / FRITAK FOR HYDROGEN

Fra nyttår skjer en del endringer innenfor regelverk om parkering. Det innføres ny parkeringsforskrift om vilkårsparkering og det gjøres noen justeringer i forskrift om offentlige parkeringsgebyr. Klikk for å lese mer om hva de nye reglene betyr for deg som bilfører!

Avgift for elbiler i Skedsmo kommune / fritak for hydrogen

Fra 1. januar innføres det avgift for elektriske kjøretøy i Skedsmo kommune. Skedsmo parkering velger i tråd med forskrift om vilkårsparkering § 34 å følge forskriftens hovedregel om betalingsplikt for elektriske kjøretøy og vil ikke fortsette med fritak etter 1. januar 2017. Kommuner som velger å opprettholde betalingsfritak for elbiler, må skilte særskilt på alle plasser at det er betalingsfritak. I Skedsmo kommune har man valgt å følge forskriftens hovedregel om betalingsplikt. Derfor blir det ikke noen endringer på skiltene i Skedsmo. Ser man ikke betalingsfritak angitt på skiltet, må det altså betales avgift også for elektriske motorvogner.

Hydrogendrevne kjøretøy vil fortsatt parkere gratis i Skedsmo kommune, noe som ble endelig vedtatt i ekstraordinær generalforsamling 18. januar 2017.
#28
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Støy
onsdag 12. april 2017, klokken 18:42
Takk :-)


Sent from my iPad using Tapatalk
#29
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Støy
onsdag 12. april 2017, klokken 12:59
Hei. Jeg har hatt samme ulyd i min noen måneder nå. Gått 83.000 km. Hvor skiftet du hjullager, og hva kostet det ?


Sent from my iPad using Tapatalk
#30
Har en ekstra som du kan få låne til du får kjøpt deg en ny.

Har Li Ion batteri, om det skulle være noen forskjell på det og Zebra ??

Send en melding på 900 32 455
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA