Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ElTorro

#1
Heisann Th!nk´ere  :)  Min har passert 110.000 !

Jeg har en 2010 modell som jeg kjøpte brukt i 2011.  Hadde da kun gått 2.500 km.  Kjøres daglig til og fra jobb, ca 70 km.  Lader kun på jobb, og har "gratis" bil.  Monterte tidlig en Webasto bensinvarmer da varmekolben røk  (så det går med 2 liter bensin pr. uke om vineren  >:( >:().  Merker ingen reduksjon i kjørelengde, d.v.s 10 - 12 praktiske mil sommer som vinter.  Litium Ion batterier.
:+1: :+1: :+1:
#2
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Lading
mandag 18. mars 2019, klokken 20:37
Helt enig.  Høytrykk MÅ unngås.

Siste "tørkeprosess" inne i oppvarmet lagerhall med flere vifteovner under bilen fra fredag kveld til mandag morgen gjorde susen.  Hadde da fått "Power Limit" etter kjøring på slapse-føre.

Th!nk er på ingen måte vanntett, og vann må unngås.  Snakker etter 8 års erfaring med bilen.
#3
TLC / Sv: Vannlekasje under matta i bagasjerommet
onsdag 17. oktober 2018, klokken 21:39
Hei.
Jeg har også hatt lekkasjer og vann drypper / renner ned i fotbrønnen både på fører og passasjersiden foran.  Kommer etter at bilen har stått ute i regnvær. Fronten litt nedover. 
Har en 2015 modell.
Noen som har opplevd lignende ?
#4
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Varmeapparat
lørdag 21. oktober 2017, klokken 12:13
Fikk bilen tilbake på mandag. Takk til Mobile Kjeller for at de prioriterte denne jobben. Byttet sirkulasjonspumpe til varmeapparatet. En sak de ville ta opp med produsent.
#5
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Forhåndsprogrammering av klimaanlegg
søndag 08. oktober 2017, klokken 23:05

Ser ikke ut til at det er noen mulighet for dette. 

Derimot kan du unngå at lys kommer på hvis du ikke har lysbryteren i <Auto>-innstilling.
#6
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Varme/AC
søndag 08. oktober 2017, klokken 22:37

Ofte kan det være slik at man stiller inn på 23gr for å få god varme i kupeen, men etter en stund blir dette litt for varmt.

Har man da satt på Auto og justerer ned til 22 gr, så i stedet for å redusere litt på oppvarmingen, så begynner den å kjøle for raskt å "etterkomme førerens ønske" om én grad lavere temperatur.

Har funnet ut at det da er bedre å slå av Varme/AC noen minutter, til temperaturen i kupeen synker, så sette den til ønsket temperatur, feks. 21 gr, og så skru på igjen Varme/AC.

Temmelig tungvint i forhold til kun å la den stå på Auto, men det ser ut til at dette funker dårlig med våre nordiske temperaturer.   >:(
#7
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Varmeapparat
torsdag 05. oktober 2017, klokken 22:04
Fra kald bil så ser jeg at den trekker ca. 5 kw ved start. Varmekolber blir derimot raskt varm, da det ikke er noe vann som sirkulerer, så da er det tydeligvis en termostat som kobler inn, for da går forbruket ned til 1-2 Kw.
#8
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Varmeapparat
torsdag 05. oktober 2017, klokken 21:41
På vei til fjellet i helgen. Stoppet for lading en halv times tid på Elverum. Når vi reiste derfra kom det bare kald luft fra varmeapparatet. Prøvde å stoppe etter ca 30 km, slo av bilen og ventet 10 min, men det ble ikke bedre. En kald opplevelse de neste 100 km.
Neste dag ikke noe bedre. Sjekket alle tenkelige sikringer. Alt OK.
Ringte Opel OnStar. Ble satt over til «mitt» verksted. Det eneste forslaget de hadde var å koble fra 12v batteriet i 5 min. Heller ikke dette hjalp.
Litt feilsøking viser at varmekolben virker (sitter rett bak høyre hovedlys). Derimot sirkulerer ikke varmtvannet gjennom varmeapparat-registeret, så det kan virke som om sirkulasjonspumpa til varmeapparatkretsen ikke virker.

Noen som har opplevd dette, eller har noen forslag til løsning på problemet ?
#9
Jeg fikk samme melding i går:

LAV OLJE-LEVETID I DIN 2017 OPEL AMPERA-E
alert
Bestill Service Snarest
Kjære Opel OnStar-Kunde!
Vi har oppdaget at olje-levetiden i din 2017 Opel Ampera-e er under 5 %.
Kontakt din forhandler eller flåtesjef for å avtale oljeskift.
Klikk på her for å be om en avtale med forhandleren din. Du kan også bestille service gjennom smarttelefon-appen, eller ved å trykke på den blå OnStar-knappen i bilen og snakke med en rådgiver.
Du kan se gjennom diagnoseopplysninger ved å logge deg på din OnStar-konto på nettet via koblingene nederst i denne e-posten eller via smarttelefon-appen.
Hvis du har spørsmål, kan du kontakte en OnStar-rådgiver på 80058217 eller trykke på den blå OnStar-knappen i bilen.
#10
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Rails og takstativ, skiboks?
tirsdag 15. august 2017, klokken 06:30
Tenker å ta av sykkelstativet, og la resten sitte på. Sykkelstativet er lett å ta av og på.
#11
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Rails og takstativ, skiboks?
mandag 14. august 2017, klokken 11:27
De to U-formede festene er til langrennsski. Et par i hver, på høykant. Følger med en gummistropp til å feste med (ikke satt på slik at den ikke blir morken i sommersola)
#12
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Rails og takstativ, skiboks?
fredag 11. august 2017, klokken 15:28
Klar for sykkeltur :-)
#13
:-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-: :-1-:
>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
#14
Til Hamburg kan du bruke cruice-control mesteparten av veien, så det går nok bra :-)
#15
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ladekabel lås på AE?
onsdag 05. juli 2017, klokken 23:33
Når jeg lader med min Siemens 16A lader viser den <ladestasjon> på skjermen.

Kabel er da låst under lading, men låst opp når den er ferdigladet. Både ved 100% og ved Hilltop.

Tror den skiller på Siemensladeren og den originale som følger med bilen.

Når jeg bruker Siemensladeren er også valget for 6A og 10A deaktivert
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA