Prøv å koble fra motorstyring under lading. En av de store kabler fra HV boks er nok. Isolasjonsfeil i styring eller motor er nok til å slå ut lading.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Figgen på tirsdag 05. februar 2013, klokken 19:32Det er ikke tettheten av vannet som er viktig, det er nivået av elektrolytt i cellene som er viktig. Ved overlading så presser man elektrolytt ut av platene. ved synkende spenning er man sikker på at elektrolytten er på maks nivå før vannfylling. Hvis for eksempel men får batterihavari kort tid etter vannfylling så er man trygg på at uansett hvor mye overlading man bruker for å tilpasse noen nye blokker til pakken at ingenting vil overløpe fra fyllings systemet.
Faren for "overfylling" av vatn har eg derimot ikkje forstått; tettheten på vatnet er svært lite forskjellig om det held 7 eller 27 grader, og vi lar uansett litt vatn renne ut under påfyllinga (ca. 3 dl for min del). I dag returnerte eg frå jobb (53 km) og hadde 50% på nåla, så alt ser ut til å vere i beste orden, trass i at eg kanskje ikkje har følgt "kokeboka" ved vannfyllinga.