Jeg har også hatt 5 serie. Kjøp nyest mulig eller helt ny, da de er best lydisolert ihht hva du er vant til fra før. Du kommer til å bli kjempefornøyd

1. Vil du ha plaid, må du vente, men den blir ikke billig, »Raven» Long Range er både kjapp og har lang rekkevidde. PDL er brutal. Forberede deg på å bli kvalm og innvollene «ommøblert» Plaid er vel bare for de som absolutt _må_ gruse Porsche Taycon «Turbo» på Nubergering.
2. Ja det er adaptiv LED. Det er en rekke med LED som lyser sideveis mot dit man svinger. «Tåkelysene» lyse også opp inn i svingen. Jeg synes det er bra lys. Ser det som unødvendig med LED lyslist for min del ihvertfall.
3. Jeg kjører med pigg Hakka8 på fjellet i «kjernevinteren» Nå er det vel Hakka9 som leveres. Kjører med Pirelli Zottozero3 piggfritt som «høsthjulsett». Kjører du mye på fjellet som du skriver er vel piggdekk hele vinteren greit.
4. FSD gir ikke veldig mye merverdi nå, men vil bli stadig dyrere ettersom det fylles med innhold. I dag ligger Summum (fjernstyre bilen ut av trange P-luke;/garasjer etc). Nyttig da model S er en bred bil og kan fort bli en irriterende og møkkete opplevelse å åle seg inn i bilen. Bruker Summun relativt sjeldent da vi også har en Leaf som jeg foretrekker å bruke til kjøpesenter etc. Hadde jeg derimot brukt S’n hele tiden ville Summum blitt brukt ofte. FSD inkluderer også oppgradering av ev. Fremtidig hardware hvis der blir nødvendig. Tror selvparkering også ligger i FSD nå. Litt usikker med det er videoer og andre tråder på forumet her på dette emnet. Har selv FSD.
5. Var lang smørbrødliste på model S tidligere også. Nå er alt inkludert som heftig stereo kraftig DAB Spotify Tunelnetc. Stor onboard lader AC lader 16,t5kw, stort «operasjonsstue» HEPA filter, anbient light «vinterpakke» rattvarme etc. etc.