Det er snart valg og det er varslet ganske kraftig lut mot privatbilister generelt. Med plug-in biler på 50% av nybilsalget, begynner tilstramming av privatbilisme i de store byene å likne mer på ren heksejakt enn fornuftig transportpolitikk. I Oslo varsler MDG at alle gateparkeringer skal fjernes i løpet av 2019, og alle gater skal bli utformet som lekeplasser og sitteplasser midt i gata for alle våre slitne innbyggere. Uten parkeringsplasser vil alle som har barn ikke lenger kunne bo i byen. Hjelper ikke å ha elbil uten mulighet for parkering. Kjipt å aldri få besøk også om det er klin umulig å parkere/veldig dyrt å parkere?
Er redd for at sentrum av byen kommer til å drept, og rasering av levevilkårene for næringsdrivende som da utelukkende kommer til å ha blakke ungdommer på skateboard som kundegrunnlag.
Har tidligere skrevet og foreslått ganske kraftige virkemidler mot dieselbiler, men nå er salget av disse på kraftig retur. Synes politikket som har vært med favorisering av elbiler og også ladbare hybrider fungerer veldig bra, med svært gode resultater.
Ytterligere innskjerpinger nå synes jeg for det meste er å "sparke inn åpne dører" og er kanskje mer kamuflert hat mot privatbilisme generelt. Fjerne alle parkeringsplasser gjør det umulig å bo i byen, unntatt for studenter 20-årene. De fleste av dem kommer uansett ikke til å bli boende i Oslo etter 5-6 år med byliv, fyllekuler og stappfull av studielån og null på sparekontoen.
Skal vi utelukkende tilrettelegge Oslo om til en gjennomtrekksby for tilflyttende gående og syklende studenter?
Er redd for at sentrum av byen kommer til å drept, og rasering av levevilkårene for næringsdrivende som da utelukkende kommer til å ha blakke ungdommer på skateboard som kundegrunnlag.
Har tidligere skrevet og foreslått ganske kraftige virkemidler mot dieselbiler, men nå er salget av disse på kraftig retur. Synes politikket som har vært med favorisering av elbiler og også ladbare hybrider fungerer veldig bra, med svært gode resultater.
Ytterligere innskjerpinger nå synes jeg for det meste er å "sparke inn åpne dører" og er kanskje mer kamuflert hat mot privatbilisme generelt. Fjerne alle parkeringsplasser gjør det umulig å bo i byen, unntatt for studenter 20-årene. De fleste av dem kommer uansett ikke til å bli boende i Oslo etter 5-6 år med byliv, fyllekuler og stappfull av studielån og null på sparekontoen.
Skal vi utelukkende tilrettelegge Oslo om til en gjennomtrekksby for tilflyttende gående og syklende studenter?