Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mariowing

#796
DRIFTSBATTERI / Sv: Nissan leaf batteri info
torsdag 27. oktober 2011, klokken 09:26
Sitat fra: el-snorre på torsdag 27. oktober 2011, klokken 09:04
Nissan kunne på morgenkvisten fortelle at dette har de tatt tak i. Hele dokumentet vil bli revidert hva gjelder batterigaranti, "nød"lading og lading. Det er bare å gi dem litt arbeidsro nå, jeg er sikre på at våre rettigheter vil bli rettet opp i.

Flott - bra at folk følger med. Når det er sagt så er jeg enig med de siste kommentarene her om at man får ta det litt med ro...

Jeg er enig i at ordlyden burde "mykes opp" men å få noen garanti (utover kjøpsloven) om at batteriene uansett forhold, bruk osv skal vare i x antall år synes jeg virker urealistisk. Det Nissan forsøker å si er hva man kan forvente. Og så må det bli en vurderingssak dersom faktisk levetid avviker vesentlig fra denne forventningen. Det samme tror jeg også vil gjelde hvis du kommer til Volkswagen med en ødelagt dieselpumpe på din Passat 5 år etter kjøpsdato.

Personlig synes jeg det er verre at de påstår at medfølgende ladekabel bare er til nødbruk, men regner med at også den formuleringen endres.

Jeg må også si at dersom mangelen på en slik garanti gjør at folk trekker seg fra å kjøpe bilen så forstår jeg ikke helt hva som fikk dem til å kjøpe bilen i utgangspunktet. Det er jo sannsynlig at batteriet har den holdbarheten som Nissan sier selv om det ikke garanteres. Og alle de andre gode egenskapene ved bilen er også i behold. Jeg gleder meg i alle fall uansett til å få min, med eller uten batterigaranti.
#797
DRIFTSBATTERI / Sv: Nissan leaf batteri info
onsdag 26. oktober 2011, klokken 19:43
Sitat fra: daggad på onsdag 26. oktober 2011, klokken 15:55
Nissan sier at på grunn av den lave kapasiteten i den 10A kladden som følger med så kan man ikke varme bilen og lade samtidig.
Ok, greit nok, men kan man da lade bilen for eks fra kl 22:00 til 07:00 og så varme bilen for eks fra 07:01 til 07:55 ?
Og da alt dette automatisk.

Det fungerer slik at man kan angi når man vil avslutte landingen og da finner bilen selv ut når den må starte for å bli fulladet til dette tidspunktet. Videre kan man angi når man skal reise hjemmefra og bilen finner selv når den må starte oppvarmingen for å få passe temperatur. Så setter du slutt tiden for ladingen til 07:00 og avreise til kl 08:00 så fungerer nok 10A helt strålende til å både få fullladet batteri og varm kupe.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA