Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Thomas Parsli

#3811
Sitat fra: cra på onsdag 22. april 2009, klokken 10:07
Sitat fra: morten på onsdag 22. april 2009, klokken 09:18
Det var bare det at heftelsene var neste 3 ganger så stort som salgssummen.    Man må vel være obs på det, som du sier.

Ja, hvis heftelsene er større enn salgssummen skal man passe på. Det er da klausulen i kjøpskontrakten kommer inn. :)

Jeg skjønner ikke hvordan den klausulen fungerer når bilen har "negativ verdi".
Hvis du kjøper bilen for 50.000,- overtar du vel også 160.000,- i heftelser på bilen?
Bilen var fin, men neppe verd 210.000,-

Thomas
#3812
Sitat fra: hens på tirsdag 07. april 2009, klokken 18:40
Hva har skjedd med ankeret ettersom det er nødvendig å skifte motoren?
Som oftest er det tilstrekkelig å rense kommutatoren og skifte børster.
Dette er en operasjon som må gjøres nøyaktig, men det er ikke noe problem med riktig utstyr.

Jeg aner ikke >:(

Den er pent kjørt (på grønt) og hverken kona eller jeg "står på gassen" i oppoverbakke.
Jeg kjøpte bilen hos Enviro da den hadde gått 12.000km -nå har den gått litt over 65.000km.

Børstene har blitt litt fortere slitt enn "norrmalt" (rundt 12.000km hvis jeg husker riktig) de siste årene -og kommutatoren er allerede pusset en gang hos Enviro.
På fredag stoppet bilen helt, børstene var helt nedslitte (metall mot metall) etter bare 6.000km og kommutatoren måtte pusses.
Hvis børstene blir slitt ned etter bare 5.000km (vannservice) blir jo dette dyrt i lengden. Om kommutatoren tåler mere pussing er heller ikke godt å vite, nedslitte børster er jo ikke spesielt bra for kommutatoren...

Bilen har vært brukt av brannvesenet på en flyplass i belgia og har en annen eier i Norge før meg. Jeg antar den kan ha vært kjørt hardt av tidligere eier(e), eller at noen har brukt motoren for å stå i bakker.


Thomas
#3813
Kjøp og salg av deler og utstyr / Motor til P106 øskes kjøpt
tirsdag 07. april 2009, klokken 13:50
Pga. problemer med ankeret på min P106 ('99-modell) ser det ut til å gå mot et motorbytte.
Har noen en motor eller en batteriløs bil de ønsker å bli kvitt til sommeren?

Thomas Parsli
Tlf. 911 60 525
#3814
Elbiler i media / Sv: stakk fra ulykke
lørdag 21. mars 2009, klokken 16:05
Jeg tror jeg kjørte forbi han på E18, rett etter Fornebu, og da kjørte han normalt (sakte, slik som Reva pleier å gjøre på motorveien).

Tipper naboene vet hvem det er, det er neppe så mange blå Reva i det området som er eid an en i slutten av 40 årene... :)

Thomas
#3815
Elbilen i Samfunnet / Sv: Min første parkeringsbot med Think...
fredag 30. januar 2009, klokken 16:38
Når de bygget om bomstasjonene (fjernet bodene), monterte de også nye kameraer.
De er montert høyere så de ikke blir sølt ned av bilene -og fotograferer både foran og bak.
Jeg tror AutoPass-bommene også gjør dette.

Thomas
#3816
Elbiler i media / Sv: - Dette blir Norges raskeste Jaguar
fredag 30. januar 2009, klokken 11:30
Morsomt kommentar fra Jaguar Norge:

Administrerende direktør Henrik Hagen i Jaguar Norge AS karakteriserer det hele som en crazy idé. Ifølge Hagen vil garantien bortfalle straks Enviro Elbilsalg begynner å skru.

Thomas
#3817
Elbilen i Samfunnet / Sv: Plasser for ansattes elbiler
torsdag 15. januar 2009, klokken 12:55
Morsomt at dere betaler 2700,-/mnd og de gjør såpass mye for å kunne fakturere 50,-/mnd i strøm.

Alternativet (til de 50,-/mnd) ville være å gi 1.85% miljørabatt til de som lader elbilen!
Men da kunne de jo ikke brukt 50.000-75.000,- på å bytte stikkkontakter...

En kaktus er mao. ikke nok!

Thomas
#3819
Jeg har brukt Snapdrive til både elbil  (Asker) og gammel Mazda (Majorstua) uten å oppleve problemer i form av mye feil.
Samme Mazda var hos biltilsynet hvor de definitivt var nøye nok, uten at jeg skal kalle de pirkete.

Snapdrive i Asker må jo ha en del erfaring med elbil, bare pga. beliggenheten og jeg bruker de gjerne igjenn fordi det er enkelt (toget;).
Mansjetten de så riktig anmerket byttet Enviro til halve prisen...

Thomas

#3820
Elbilen i Samfunnet / Sv: Parkering på kommunale parkeingsplasser
tirsdag 30. desember 2008, klokken 11:04
Sitat fra: hens på mandag 29. desember 2008, klokken 21:35
Idag fikk jeg parkeringsgebyr på offentlig veg som er driftet av et privat selskap, på et så offentlig sted som Ullevål Sykehus.

Er du sikker på at veiene på området (inne på Ullevål Sykehus) faktisk er offentlig vei?
Jeg mener det er vanlige trafikkskilt der, som normalt indikerer at det er offentlig vei, men politikere (særlig de i Oslo) privatiserer jo så godt de kan så jeg ville ikke vært overrasket om hele området er "privat".

Thomas
#3821
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbildiskusjon her også ...
torsdag 11. desember 2008, klokken 23:14
Jeg anser det som meningsløst å bruke tid på slike diskusjoner, de fleste tullingene er der bare for å kverulere og saklige argumenter blir ikke hørt.

Avisinnlegg, blogger og artikler blir lest av vanlige mennesker -og der er infantile kverulanter i mindretall.

Obligatorsik xkcd:



Thomas

#3823
Så hvis man blir påkjørt av en av disse suicidale sjåførene mens man sitter i en Buddy blir det altså bedre av å kjøre sakte og tenke sikkerhet?

Jeg kjører selv en P106 og føler meg ikke trygg siden dette er en av de minst sikre bilene i denne klassen.
Siden bilen er liten legger ikke medtraffikantene merke til den i samme grad som vår andre bil (VW Touran) og jeg har opplevd langt flere "nestenulykker" med Peugeoten enn med Touranen. Gjett hvilken bil jeg kjører mest defensivt med?

Men nå var vel ikke sikkerhet problemet med løyven -de ønsket jo en spesiell (billig) løyve for el-bil, noe de ikke fikk.

Thomas
#3824
Hvis jeg forteller deg hva som foregår på min arbeidsplass, sprer jeg da rykter?

Thomas
#3825
Elbilen i Samfunnet / Sv: Treigaser vis hensyn!
onsdag 05. november 2008, klokken 20:12
Sitat fra: cra på onsdag 05. november 2008, klokken 12:37
Sitat fra: HHF på onsdag 05. november 2008, klokken 12:21
Skal være forsiktig med å gjette på hva andre har ment, men jeg kan jo tippe at TP's skriverier om GW var en spøk ...

Joda, jeg tok det ikke så alvorlig. Antar det var en hentydningen til 80-tallets "SUV", a.k.a. Børstraktor som jappene kjørte rundt i og "eide veien". :)

Det var en spøk ja... -de minibussene som har dårligst tid på E18 er som regel Gelendewagen, men de har kanskje en rute de skal holde?

Jeg opplever egentlig ikke at de "eier veien", men de har bare forferdelig dårlig tid.
Som gruppe virker de også noe synshemmede, siden jeg som regel kjører sakte fordi jeg har en buss eller taxi foran meg.

Thomas
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA