Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mollerup

#31
Norsk Elbilforenings oppgaver / Sv: Kollektivskilting til besvær
lørdag 13. oktober 2007, klokken 00:00
Jeg støtter dette! Kollektivfeltene i Ring 2 i Oslo er "ubrukelige" for elbiler om man må over i det vanlige feltet for hvert eneste lyskryss.

Ellers lurer jeg på om en "sving til høyre"-pil malt på asfalten er et like strengt påbud som et blått rundt "sving til høyre"-skilt. Flere steder langs samme Ring 2 er denne pilen i kjørebanen eneste indikasjon på at man ikke kan fortsette rett fram i kollektivfeltet.
#32
Kjøpe elbil? / Sv: Parkering i Oslo?
fredag 12. oktober 2007, klokken 23:52
Sitat fra: El rayo på mandag 08. oktober 2007, klokken 19:26
Peugeot 106 El, Citroën Saxo El og forrige versjon av Th!nk City (1999 - 2002) lages ikke lenger, og det er kun brukte biler på marketedet pr i dag. Batteripakke koster mer enn en brukt bil.

For å pirke litt: For 106/Saxo så er vel bruktbilprisen (ca 90-120 000,-) fortsatt en del høyere enn prisen for ny batteripakke?
#33
Kjøpe elbil? / Sv: Personlige fordeler med elbil
fredag 12. oktober 2007, klokken 23:45
Jeg leste et sted at Think sysler med tanken om å lage en "range extender" i form av en forbrenningsmotor som lader batteriene. Dette er kanskje hva som menes med seriehybrid?
#34
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: 4-seters Think
torsdag 20. september 2007, klokken 17:55
Sitat fra: Truman på fredag 04. mai 2007, klokken 15:10
Er det noen som har sett bilder av Think'en med 2 barneseter bak? Isåfall har noen mere informasjon om dette?


De hadde en stående på Tele-avdelingen på Teknisk Museum sist søndag (16 september 2007). Den er der kanskje fortsatt. Min reaksjon: Det var null plass til bagasje.
#35
Jeg synes det er verd turen fra Oslo til Drammen med min Saxo. De har en "logg" på bilens historie, noe som kan være nyttig i forbindelse med batteriproblemer o.l. Men for mer standard ting som dekk, lys, pumpe til vindusspyler, etc, er det jo greit å bruke noe som ligger nærmere.

Når det gjelder transport har jeg ofte fått en lånebil fra Enviro. Det var gratis før, men de har nå begynt å ta kr 300,- for det (uavhengig av hvor lang tid man har den). Ellers har jeg som regel blitt tilbudt skyss både til og fra jernbanestasjonen.
#36
Elbiler i media / Sv: miljøfil?
lørdag 11. august 2007, klokken 10:50
Sitat fra: HHF på torsdag 09. august 2007, klokken 10:46
Viktig poeng det som espen skriver her - tror altfor mange glemmer miljøkostnaden ved bilproduksjonen! Det skal temmelig mye avgass-gevinst til på et bilbytte før man kan si det har en netto positiv miljøeffekt.

Jeg har fått høre at det i den totale levetiden for en Prius er større CO2-utslipp enn tilsvarende for den såkalte miljøverstingen Hummer! Grunnen er at Hummer er billig å produsere, mens Prius bruker mye aliminium o.l. som krever masse energi å produsere. Jeg har dessverre ikke noen referanse på dette. Noen som har?

Skulle også likt å sett en tilsvarende sammenligning mellom elbiler og Hummer.
#37
Vi går og håper på at Cleanova skal komme til Norge (basert på Kangoo). Dette er kanskje en bil som passer til dere også.
#38
Norsk Elbilforenings oppgaver / Ladeplass, two up?
tirsdag 29. mai 2007, klokken 18:09
Det er to nye plasser med lademulighet merket "Elbil" på Forskningsparken i Gaustadalleen 21, Oslo, men jeg vet ikke om de er til allmenn benyttelse...
#39
Takk for mange gode råd! Vi skal forsøke dem og gi rapport.

Er det helt utenkelig at dette har noe med selve bilen å gjøre? Jeg tenker på lekkasjestrøm eller bevegelige deler som gnis mot hverandre.  ???
#40
Hver gang jeg eller andre førere går ut av elbilen og tar i karosseriet, eller annet metall som for eksempel garasjeporten, så får vi et nokså kraftig elektrisk støt. Dette skjer nesten hver eneste gang bilen har vært i bruk. Faktisk også om bilen kun har stått stille med tenningen slått på.

Noen som har opplevd lignende, eller har teorier om hva det kan skyldes og hvordan det kan unngås? Jording av førersete/ratt er kanskje en idé?

Det er snakk om en Citroën Saxo 2002-modell.
#41
Elbiler i media / Cleanova
søndag 06. mai 2007, klokken 13:10
Fra Postens internavis (www.posten.no/NR/rdonlyres/A2622958-C621-4B17-8711-5D481D79C708/7603/0707LAV.pdf):
SitatFranske La Poste planlegger å bytte ut de
fleste av sine 50 000 biler med elektriske biler i
løpet av en femårsperiode. Avgjørelsen kom på
grunnlag av en utprøving av åtte Cleanova biler
drevet av lithium-jernbatteri laget av SVE, et dat-
terselskap av franske Dessault
#42
Andre Elbiler / Renault Kangoo
torsdag 15. februar 2007, klokken 10:29
Er det noen som har erfaring med Renault Kangoo elbil? Fordeler/ulemper...?
#43
elbil.no og elbilforumets nettsider / Lenke tilbake til hovedsiden
onsdag 07. februar 2007, klokken 15:00
Jeg kan ikke finne noen lenke tilbake til hovedsiden elbil.no fra forumet. Typisk ville dette vært å klikke på Norstart-figuren øverst til venstre på siden...  ;)
#44
Norsk Elbilforenings oppgaver / Sv: Kollektivfelt/bussfelt
onsdag 07. februar 2007, klokken 13:53
Hadde det vært mulig å få skrevet en «offisiell» artikkel på hovedsiden som forklarer i detalj hvordan reglene om kjøring i kollektivfelt skal tolkes?

For eksempel, kan man kjøre rett fram når det står et blått skilt med påbud om å svinge til høyre men med underskilt «gjelder ikke buss/taxi»? Finnes typisk i høyre fil rett før et kryss hvor denne filen blir til kollektivfelt etter krysset, for eksempel flere steder på Ring 2 i Oslo.
#45
Det finnes visstnok noen få 4/5-seters Citroën Berlingo / Renault Kangoo elbiler der ute. Vi vil gjerne kjøpe!

Bilen må ha originalseter og sidedør(er) bak.

Mvh
Andreas
rettido@hotmail.com (jeg vet adressen ser rar ut, men den virker)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA