Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Mollerup

#1
Sjekk hvilken bil som kommer på topp hvis du bare trykker "Enkelt søk" og "Vis resultat" uten å endre noe!  :)

http://nybilvelger.vegvesen.no/
#2
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Kjørelys
torsdag 26. mai 2011, klokken 15:02
Er det bare meg, eller ser kjørelysene på C-Zero (og kanskje iMiEV) ut som parkeringslys...?  Litt redd for å bli stoppet for å kjøre med parkeringlys.
#3
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Hurtiglading
onsdag 20. april 2011, klokken 14:01
http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/statoil-norge-as/pressrelease/view/statoil-tilbyr-hurtiglading-for-elbiler-619639

Nå kommer det jo hurtigladere både her og der  :)

Er det noen som vet hvordan hurtiglading påvirker batteriene? Er det større slitasje enn ved vanlig lading?
#4
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Saxo vurderes solgt
lørdag 06. november 2010, klokken 12:11
Jeg tror jeg skal selge min 2002 Saxo med to ødelagte NiCd-celler. Enviro anbefaler å installere Litium-batterier til 105 000,-. Har kjørt 75000km og nokså god stand ellers.

Hvor mye kan jeg få for den tro?  ???
#5
Tidlige elbiler: PSA / Erfaring med ombygging til Litium-drift?
søndag 24. oktober 2010, klokken 10:52
Er det noen her som har fått sin 106 eller Saxo bygd om til Litium-drift hos Alternativ Energi i Grimstad? Det hadde vært interessant om disse i så fall kunne dele sine erfaringer.
#6
Oslo og Akershus elbilforening / Elbiler i Bilkollektivet
onsdag 08. april 2009, klokken 18:53
Til info: Bilkollektivet i Oslo har på arbeidsplanen for 2009 å anskaffe elbiler.
#7
http://elbil.no/content/view/60/35/ står det at prisen er 3950,- i året, men på telefon sier White Label at prisen nå er 4100,-. (Det et godt tilbud uansett, men det er vel greit å ha det riktig?)
#8
Norsk Elbilforenings oppgaver / Ladeplass, two up?
tirsdag 29. mai 2007, klokken 18:09
Det er to nye plasser med lademulighet merket "Elbil" på Forskningsparken i Gaustadalleen 21, Oslo, men jeg vet ikke om de er til allmenn benyttelse...
#9
Hver gang jeg eller andre førere går ut av elbilen og tar i karosseriet, eller annet metall som for eksempel garasjeporten, så får vi et nokså kraftig elektrisk støt. Dette skjer nesten hver eneste gang bilen har vært i bruk. Faktisk også om bilen kun har stått stille med tenningen slått på.

Noen som har opplevd lignende, eller har teorier om hva det kan skyldes og hvordan det kan unngås? Jording av førersete/ratt er kanskje en idé?

Det er snakk om en Citroën Saxo 2002-modell.
#10
Elbiler i media / Cleanova
søndag 06. mai 2007, klokken 13:10
Fra Postens internavis (www.posten.no/NR/rdonlyres/A2622958-C621-4B17-8711-5D481D79C708/7603/0707LAV.pdf):
SitatFranske La Poste planlegger å bytte ut de
fleste av sine 50 000 biler med elektriske biler i
løpet av en femårsperiode. Avgjørelsen kom på
grunnlag av en utprøving av åtte Cleanova biler
drevet av lithium-jernbatteri laget av SVE, et dat-
terselskap av franske Dessault
#11
Andre Elbiler / Renault Kangoo
torsdag 15. februar 2007, klokken 10:29
Er det noen som har erfaring med Renault Kangoo elbil? Fordeler/ulemper...?
#12
elbil.no og elbilforumets nettsider / Lenke tilbake til hovedsiden
onsdag 07. februar 2007, klokken 15:00
Jeg kan ikke finne noen lenke tilbake til hovedsiden elbil.no fra forumet. Typisk ville dette vært å klikke på Norstart-figuren øverst til venstre på siden...  ;)
#13
Det finnes visstnok noen få 4/5-seters Citroën Berlingo / Renault Kangoo elbiler der ute. Vi vil gjerne kjøpe!

Bilen må ha originalseter og sidedør(er) bak.

Mvh
Andreas
rettido@hotmail.com (jeg vet adressen ser rar ut, men den virker)
#14
Tidlige elbiler: PSA / Ladelampe
lørdag 27. januar 2007, klokken 14:40
I fjor sommer fikk vår 2002 Citroen Saxo problemer og ladelampa kom på ved høyere og høyere prosent for hver lading. Vi prøvde å tømme batteriene så godt som mulig og kjørte bilen til den knapt rikket seg for hver lading (etter anbefaling fra noen på det gamle elbilforumet), men ladelampa tente allikevel på høyere prosent neste gang. Vi var helt oppe i tenning på 60 % før vi kom oss til Enviro-verkstedet. De utførte en såkalt rehabilitering, og byttet også ett av batteriene, og nå tenner lampa på ca 20 % hver gang. Vi fikk også streng beskjed om ikke å kjøre bilen til den nesten ikke gikk lenger, men sette bilen på lading så snart som mulig etter at ladelampen tenner. Vi fikk også beskjed om at vi ikke trengte å tømme batteriene mer enn ca en gang hver fjortende dag.

Er det noen som har innsikt nok til å anslå hva som kommer til å skje fremover? Vil ladelampen fortsette å tenne på 20 % eller kan vi forvente å få den ned i null etterhvert?

Mvh
Møllerup
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA