Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mollerup

#1
Angående det med å være i nød for strøm:

Med de gode indikatorene i elbilene, så tviler jeg på at noen må nødlade. Et besøk på en hurtigladestasjon er alltid planlagt på forhånd. Når man vet at det koster 500,-, og at det er billigere å kjøre taxi, da legger man andre planer.

#2
Når det blir billigere å kjøre taxi enn å kjøre elbil har de bomma bra mye på prisene.

Å hurtiglade batteriene er ellers så vidt jeg skjønner det verste man kan gjøre med dem. Anbefalingen fra produsenten er vel maks én hurtiglading per døgn.

#3
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Dingelyder
tirsdag 09. august 2011, klokken 22:45
Jeg har begynt å ta på sikkerhetsbeltet før jeg skrur på tenningen.  :)
#4
Sjekk hvilken bil som kommer på topp hvis du bare trykker "Enkelt søk" og "Vis resultat" uten å endre noe!  :)

http://nybilvelger.vegvesen.no/
#5
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Kjørelys
torsdag 26. mai 2011, klokken 15:02
Er det bare meg, eller ser kjørelysene på C-Zero (og kanskje iMiEV) ut som parkeringslys...?  Litt redd for å bli stoppet for å kjøre med parkeringlys.
#6
Jeg får ikke opp Bluetooth i det hele tatt på min radio. Har kontaktet forhandler som ga omtrent samme tilbakemelding.

Andre ting som mangler: Navigasjonssystem, servicehefte, nødsystem (ingenting skjer når en trykker på nød-knappen, den med Citroen-logo).
#7
Norsk Elbilforenings oppgaver / Sv: Trangt på Oslo ladestasjoner
torsdag 28. april 2011, klokken 21:04
Hvis all parkering, også hos private parkeringsselskaper, ble gratis, tviler jeg på at dette ville være noe stort problem. Men det ligger vel utenfor Oslo Kommunes myndighet.
#8
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Hurtiglading
onsdag 20. april 2011, klokken 14:01
http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/statoil-norge-as/pressrelease/view/statoil-tilbyr-hurtiglading-for-elbiler-619639

Nå kommer det jo hurtigladere både her og der  :)

Er det noen som vet hvordan hurtiglading påvirker batteriene? Er det større slitasje enn ved vanlig lading?
#9
Sitat fra: elektrolux på lørdag 16. april 2011, klokken 20:31
Citroen har samme 5 år / 50000 km garanti.

Ingen navigering, men mer innbydende interiør.

Jeg fikk navigering inkludert i prisen i min C-zero.  :)
#10
Jeg kjørte Think fra Oslo til Moss her om dagen for å teste rekkevidden. Varmeapparatet var slått av. Når jeg kjørte nedover i 100 km/t brukte jeg 60% av batteriet. Rakk bare å lade litt før jeg skulle hjemover, så kjørte litt forsiktig, ca 80 km/t. Da brukte jeg bare 35% av batteriet. Så hastighet har veldig mye å si på rekkevidde. Regner med det samme gjelder for i-MiEV/C-Zero.
#11
Jeg sjekket seks selskap for forsikring av min C-Zero og fikk flg tilbud med identiske betingelser:

If: 5479,-
Tryg: 6188,-
Storebrand: 8479,-
Frende: 8710,-
Gjensidige: 9107,-
Sparebank1: 11064,-

Jeg aner en trend: Jo lengre navn, jo dyrere forsikring  ;D
#12
Jeg klarte ikke å uttale navnet, så jeg gikk for en C-Zero i steden  ;D
#13
Sitat fra: TantePose på onsdag 05. januar 2011, klokken 09:35
Kom frem med måleren på en prikk under halv (omtrent som vanlig). Bilen erstimerte at resterende rekkvidde var 36 cm (litt rart), så jeg endte opp med ca 80 km i dag også uten bruk av kupevarme.

Så konklusjonen av denne testen er overraskende nok at kupevarme har null innvirkning på kjørelengde? Her må det være noe muffens :)

Venter spent på min C-Zero, så jeg kan teste selv :)
#15
Ja, enig. I sommer var det en gang jeg kom dit og alle de 8 elbilplassene var tatt av fossilbiler!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA