Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Finnøy (Arne Johan Larsen)

#1771
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla-psykosen
mandag 14. oktober 2013, klokken 10:24
Akk ja, for de med variant S av teslasyken er det stort sett lys i tunnelen.
For oss med variant X har vi ikke engang funnet tunnelen.

Heldigvis har jeg smittet flere kolleger og naboer slik at de kan støtte meg (og hverandre) i disse vanskelige tidene mens vi venter på noe Xnytt fra vestfronten.
#1772
Model X 2014 - 2022 / Sv: Reservasjon
mandag 14. oktober 2013, klokken 10:21
Uff ja, hvem blir ikke rammet av teslasyken i disse dager.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8940.0.html
#1773
Uansett om man prøver å "rettferdiggjøre" kjøpet så er det ingen 2 mill bil, men man sparer 50K i avgifter + mva pga elbilinsentivene  - og det er et solid beløp i seg selv.

Her må vi bare være konsekvente og ikke bli lurt inn i "bensinfella".
#1774
Det er stort sett provokatører som vil underminere avgiftsfritaket på nullutslippsbiler som kommer med idiotargumentasjon om avgift som andre med fossildrevet brensel.

Lytt til 19quiz76 og slutt med å underminere den eneste nullutslippsbilen som kan være et reelt alternativ til fossildrevne familiebiler.

Prøv heller å tenke på hvor mye en Passat, Avensis - eller Panamera for den slags skyld ville ha kostet (og veid) hvis de skulle vært nullutslippsbiler med samme kjørelengde som TMS.  Bare en Leaf ville ha kostet mer enn en TMS hvis Leaf hadfe fått 40kWh mer batteripakke med den prispolicyen vi ser fra Nissan Nordic (for ikke snakke om mye dårligere garanti for batteriene)
#1775
USAleaf / Sv: Sørimport
søndag 13. oktober 2013, klokken 04:01
Og Visia utgaven har ikke varmepumpe slik thoru viste til også i USA. En ny Visia eller 2012 modellen vil da i praksis ha identisk praktisk kjørelengde.
#1776
BMW i3 / Sv: BMW i3 om vinteren
søndag 13. oktober 2013, klokken 03:41
Det er mer vektfordelingen i forhold til drivhjulene i en bil som er viktig enn om den har for- eller bakhjulsdrift.  Mjauen, original bobla og de gamle Skodaene med hekkmotor er bevis på at biler med bakhjulsdrift kan være veldig gode på vinterføre.
Hadde en gang en Galaxy (den gang de var søstermodell med Sharan og Alhambra) som var elendig på vinterføre på tross av forhjulsdrift.

Batteripakken i i3 burde gi en gunstig vektfordeling mhp på vinterføre.
#1777
Model X 2014 - 2022 / Sv: Reservasjon
søndag 13. oktober 2013, klokken 02:47
Da er det bedre å hente skriften direkte fra Elbilforeningen og ikke via omveier  :D
http://elbil.no/elbiler/1117-regjeringen-ma-forberede-seg-pa-100000-elbiler

Da kan vi forhåpentligvis ta det med ro med tanke antall solgte nullutslippskjøretøy da det er året 2017 som er viktig mhp forutsigbarhet på nullavgift på nullutslipp  ;)
#1778
Flott med gode svar fra Griffel og Kristian, selv på de tåpeligste spørsmål ;)
#1779
Model X 2014 - 2022 / Sv: Reservasjon
onsdag 09. oktober 2013, klokken 13:55
Heim,

Jeg fikk en e-post med overskrift "Din reservering av Model X er fullført"
Utdrag fra e-posten:
"DITT RESERVASJONSNUMMER RN651813    
DITT SEKVENSNUMMER   589
HVORFOR TO NUMRE?
Reservasjonsnummeret ditt er nummeret vi bruker for â følge din konto
Sekvensnummeret ditt indikerer din plass i vâr reservasjonskø og i hvilken rekkefølge du vil bli invitert til â fullføre Model X konfigurasjoner, utstyr og pakker
"
#1780
Model S 2013 - 2022 / Sv: Prøvekjøring av Model S
onsdag 09. oktober 2013, klokken 01:26
Sitat fra: t0ffluss på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:23
Prøvekjørte Teslaen igjen idag i Stavanger.

Jeg kommer til å gå ut av denne verden sidelengs i flammer, utfor et stup med et smil om munnen -i en Tesla.
Pådraget tar pusten av meg hver gang.

Nå gleder jeg meg bare til den er klar for levering!

Takk til Christoffer hos Tesla i Stavanger for en informativ og hyggelig tur!

Bare synd at Christoffer ikke gidder klarer å finne oversikt over de som har satt seg opp på prøvekjøring i Stavanger. Har meldt meg på tre ganger, men som han sier: "det har vært så mye rot" og dermed er jeg ikke på lista igjen.

Synd jeg ikke sorterer under Bergen, der ble jeg oppring samme dag som jeg satte meg på interesse for prøvekjøring på den norske sida. Stavanger er 30min unna, Bergen en dagsreise :-)
#1781
Leaf 2010-2017 / Sv: Software oppgradering
onsdag 09. oktober 2013, klokken 01:06
Sitat fra: Erikhb på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 07:23
Jeg oppgraderte min for et par uker siden, og det ble ingen %-visning i displayet. Ingen endringer jeg merket what so ever....

Med andre ord intet nytt fra Nissan Nordic fronten.
Synes det er fantastisk at de i dette brevet skryter av at batteripakken er så god at de kan tilby 5år/100 000km garanti på batteripakken.
Var det ikke dette Nissan Nordic lovet i fjor? Og hvorfor er batteriene i en Leaf så mye dårligere i Norge og Europa at de ikke kan garantere 8 år/160 000km som i Nord Amerika??
#1782
Leaf 2010-2017 / Sv: VG+ Leaf mot Golf (elbil vs diesel)
onsdag 09. oktober 2013, klokken 01:00
Sitat fra: erikf på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:40
Hvis det er så lite å spare på elbil må incentivene forbedres kraftig.
Er ikke det konklusjonen hvis man skal ta artikkelen for god fisk?

En veldig god konklusjon.
Husk det når avisene og Bilnorge.no mesker seg med at elbiler selges altfor billig i Norge...
#1783
Model X 2014 - 2022 / Sv: Rekkevidde S vs X
onsdag 09. oktober 2013, klokken 00:48
Sitat fra: Blip på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 18:22
Hvem er "de"? Kan ikke finne noe i artikkelen...  ???

+1 ????
#1784
BMW i3 / Sv: Bestilling / kjøpskontrakt
tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:39
Dersom de gjentar stuntet til Nissan da Leaf ble lansert, så venter man til offisiell lanseringsdato og skryter etterpå at man solgte 1500 i3 i løpet av en uke  ;)
#1785
Dvs. når Rennfast allerede har vært stengt over et par timer pga trafikkulykke så det blir ikke tidlig opp til Byrkjedal i alle fall. Begynner å bli like stor usikkerhet om tunnelene er åpne eller ikke som det tidligere var om man nådde ferja....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA