Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Finnøy (Arne Johan Larsen)

#1756
Model X 2014 - 2022 / Sv: Reservasjon
fredag 08. november 2013, klokken 22:22
Mye kan skje på før Model X kommer og prisene blir klare. Vi ser nok ingen spesifikke priser før om ett år.

Valutakurser, batteriteknologi osv. kan endre priser både opp og ned, men trenden fra tidligere elbiler er at prisen går ned etter hvert som volumet øker.
Nå er ikke Tesla som alle andre elbiler, men bedre og billigere batteri og batteriteknologi kommer uansett - igjen en usikkerhet på om ett år er for lite for å få en effekt herfra??????
#1757
Sitat fra: TS på fredag 08. november 2013, klokken 00:08
Sitat fra: Finnøy på torsdag 07. november 2013, klokken 23:57
Svært enig vedr. oppvarmet ratt. Er godt vant fra Leaf`en. Burde være enkelt å få til siden de bruker "styrekonsoll" fra MB. Disponerte en ML i Canada m liknende konsoll og den hadde oppvarmet ratt m 3 trinn.

Føler ikke at behovet er der når man kan forvarme bilen fra mobilen...

Sannsynligvis har du aldri hatt gleden av varme i rattet :-) (?)
Leaf'en har også mulighet for forvarme via app eller fast tidsinnstilling.

Den største fordelen med varme i ratt og seter er at man kan minimere bruk av varmeapparat om vinteren pga varme i ratt og seter gjør at man kan holde en lavere kupetemperatur og på den måten øke rekkevidden på elbilen. Jeg regner med at noen TMS'er også skal ut på langtur etterhvert og da må man tenke de samme sparetipsenefor å maksimere kjørelengde som på andre elbiler.

Jeg håper i alle fall at min kommende TMX har rattvarme med i vinterpakken.
#1758
Svært enig vedr. oppvarmet ratt. Er godt vant fra Leaf`en. Burde være enkelt å få til siden de bruker "styrekonsoll" fra MB. Disponerte en ML i Canada med liknende konsoll og den hadde oppvarmet ratt med 3 trinn.
#1759
Bestilling og levering / Sv: Din Model S levering.
torsdag 07. november 2013, klokken 23:36
Sitat fra: asbkar på torsdag 07. november 2013, klokken 22:40
Uansett sikkert lurt å ikke gjøre det til et større problem enn nødvendig for dem hvis vi ønsker å beholde så mange fordeler som mulig så lenge som mulig...

+1 ;)
#1760
Leaf 2010-2017 / Sv: Nettavisen med flere faktafeil?
torsdag 07. november 2013, klokken 00:04
Sannsynligvis det eneste språket de forstår :D
#1761
Leaf 2010-2017 / Sv: A-stolpen - "står i veien"?
tirsdag 05. november 2013, klokken 09:08
Har samme opplevelse selv, har hatt 3 nestenulykker pga blindsonen fra A-stolpen. Har også eid og leid mange ulike biler uten å oppleve noe liknende.
#1762
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Hvilke vinterdekk velger man?
fredag 01. november 2013, klokken 08:43
Etter å ha bodd i Canada noen år er jeg ikke overbevist om at jeg ville lagt for mye vekt på erfaringer derfra. De fleste canadiere tror at vinterdekk kun er for de som ikke kan kjøre på vinterføre (som oss "galne" nordmenn). Helårsdekk tror de er mer enn godt nok, og har man 4-hjulstrekk  trenger man i alle fall ingen vinterdekk.....

Annet eksempel: Da det kom et forslag om å påby vinterdekk i Calgary kom det sterke protester fra taxinæringen og de lokale offentlige myndigheter. Det ville bli for dyrt å ha vinterdekk på taxier, politibiler, ambulanser og brannbiler!

Tror vi er kommet litt lengre i Norge, Sverige og Finland mhp hvilke egenskaper vi trenger om vinteren :-)
#1763
Lading av Tesla / Sv: CHAdeMO adapter lansert
onsdag 30. oktober 2013, klokken 12:02
Det er ikke unaturlig at MB får SuperCharger mulighet, de samarbeider med Tesla og er deleier. Dessuten er det Tesla som skal levere batteri, motor og drivverk til MB  ;)
#1764
Med så elendig garantiordning vil det være korrekt at man på Citroen mister garantien før det er gått 5år hvis man kjører mer enn 10.000km i gjennomsnitt per år.
Gått mulig det er noen som kjører så lite, men jeg har inntrykk av at de fleste med trilling/Leaf/Tesla bruker elbilen som primærbil og får en langt høyere kjørelengde.
For min egen del er 100.000km noe jeg når etter 3,5 år.
#1765
Leaf 2010-2017 / Sv: Forsikring på elbil/nissan leaf
torsdag 24. oktober 2013, klokken 01:19
Merk at kjørelengde kan gi betydelige utslag på forsikringspremie. Min ble doblet i pris på If med økning fra 12000km som forhandler mente var mer enn nok i 2011, og opp til ca30000km årlig som er nivået jeg faktisk ligger på (75% bonus selvfølgelig og 6000 i egenandel)
#1766
Ingen tvil om det nei  ;)
#1767
Model S 2013 - 2022 / Sv: Salg av ICE-bil før mottak av Tesla
tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:00
Respons på Finn.no er generelt meget labert, folk kjøper enten ny bil eller brukt til skampris.
Solgte nettopp dieseldyret med 4WD og måtte langt ned i pris etter 5 uker for å få et salg. Regner  med at det ikke blir bedre neste år heller og tar tapet på forskudd.

Var tross alt 50% av finansieringen av TMX'en og viktig å få i boks for å kunne bli helelektrisk i bilparken:-)
#1768
Rust / Sv: Fuktighet i bagasjerom på Leaf
mandag 14. oktober 2013, klokken 16:25
Ingen erfaring med kondens i Leaf'en.
#1769
Dekk / Felger / Sv: Ingen jekk følger med Leaf 2013!
mandag 14. oktober 2013, klokken 16:14
På de dekk & felger jeg kjøpte med bilen passer boltene på begge settene.
#1770
Dekk / Felger / Sv: Ingen jekk følger med Leaf 2013!
mandag 14. oktober 2013, klokken 16:08
Var jekk med i min Leaf, nov 2011. Ligger godt festet under dekk rep settet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA