Sitat fra: Fakur på søndag 18. oktober 2015, klokken 12:13Setevarme går på 12 V (å koble hovedbatteri til setevarme kunne fort ført til elektrisk stol...)
Takk for svar! Hadde på setevarmen ca 1 time, var nok det sem ble for mye for 12voltbatteriet da. Regner med at problemet ikke kan oppstå ved forhåndsinnstilt varming, for da kommer vel energien til oppvarming fra hovedbatteriet. Kanskje vifta også går på hovedbatteriet? Men har bilen egen dynamo, bortsett fra at motoren virker som dynamo ved retardasjon?
Energi til kupevarme / varmeapparat kjem frå hovedbatteri.
Vifta til kupevarme går på 12 V. Dette er nok ein standard del frå fosilbil.
Lading av 12 V skjer via hovedbatteri, der høg spenning på hovedbatteri blir "gjort om" til 12 V.
Dynamo gir for mykje tap, og ville berre fungere når bilen rulla.
(Ps: Ingen fosilbilar brukar i praksis dynamo. Det brukes alternator i staden for, som lagar vekselspenning. Denne vekselspenning blir så likeretta.)
https://en.wikipedia.org/wiki/Alternator_(automotive)