Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TB

#2791
Kia Soul EV / Sv: Utlading av 12voltbatteri
mandag 19. oktober 2015, klokken 21:45
Sitat fra: Fakur på søndag 18. oktober 2015, klokken 12:13
Takk for svar!  Hadde på setevarmen ca 1 time, var nok det sem ble for mye for 12voltbatteriet da.  Regner med at problemet ikke kan oppstå ved forhåndsinnstilt varming, for da kommer vel energien til oppvarming fra hovedbatteriet.  Kanskje vifta også går på hovedbatteriet?  Men har bilen egen dynamo, bortsett fra at motoren virker som dynamo ved retardasjon?
Setevarme går på 12 V (å koble hovedbatteri til setevarme kunne fort ført til elektrisk stol...)
Energi til kupevarme / varmeapparat kjem frå hovedbatteri.
Vifta til kupevarme går på 12 V. Dette er nok ein standard del frå fosilbil.

Lading av 12 V skjer via hovedbatteri, der høg spenning på hovedbatteri blir "gjort om" til 12 V.
Dynamo gir for mykje tap, og ville berre fungere når bilen rulla.

(Ps: Ingen fosilbilar brukar i praksis dynamo.  Det brukes alternator i staden for, som lagar vekselspenning. Denne vekselspenning blir så likeretta.)
https://en.wikipedia.org/wiki/Alternator_(automotive)
#2792
Kia Soul EV / Sv: OBD
mandag 19. oktober 2015, klokken 21:39
Sitat fra: Svein Evensen på mandag 19. oktober 2015, klokken 21:24
Hvorfor betale flere tusen for å beskjed om at bilen er ferdig lada? Den er ferdig lada, uansett.:-)
Sant nok, men det er praktisk i desse tilfeller:
- Må lade til X ladenivå før ein kan fortsette. Kan enkelt sjekke via mobilen.
- Lading stoppar pga. feil. Har opplevd lading stoppar pga. sikring som slår ut, og pga. feil på ladekabel.

Og, når eg kjøpte OVMS var krone kursen mykje sterkare, så den kosta ikkje så mykje i NOK... :)
#2793
Kia Soul EV / Sv: OBD
mandag 19. oktober 2015, klokken 20:19
Har brukt OVMS til C-Zero frå 18. okt 2013 - og er godt fornøyd med å kunne sjekke ladestatus, samt få varsel når bilen er ferdig lada - eller når lading har stoppa.

Klart hadde det vore betre med ein app ferdig med fleire funksjonar få bilprodusenten, men det vil ikkje komme til denne bilen. Dermed er dette betre enn "ingenting".

Om Kia vil komme med ein ferdig app skal eg ikkje uttale meg om. Om alt som kreves er montert i bilen, så kan det skje. Men, om det må bli gjort oppgraderinger / utskiftninger av komponentar blir det fort kostbart - og dermed neppe eit alternativ på dagens modell.

I staden for blir det ein funksjon på neste modell..?

Ps: Om ein les om Nissan og Volkswagen sine tenster er dei ikkje heilt stabile.. så slik sett er det kanskje ikkje så dumt med OVMS?
#2794
Pipelyd kan vere feil på bremsekraftforsterkeren (vakuumpumpe)

Men, det er rapportert om at det er mulig å kjøyre bilen med defekt vakuumpumpe. Høyrselsvern er nok anbefalt.  Defekt vakuumpumpe skal derved ikkje føre til at bil ikkje "starter"
#2795
Fordel med merkeverkstad er at dei kan oppdatere programvaren. Det har vore omtalt oppdatering av programvaren for BMS. Om denne faktisk er kritisk er usikkert. Det er sikkert mulig å få utført dette på merkeverksted utenom normal service. Eksempelvis samtidig med skifte av vakuumpumpe, som er ein kjent sak på trillingene.

Tenkt situasjon / problemstilling:
Bil har aldri vore inne til merkeverkstad, og dermed ikkje oppdatert BMS programvaren. Det oppstår feil på batteripakka. Importøren kan hevde feilen ikkje hadde oppstått om programvaren var oppdatert. Kan dermed nekte reparasjon eller bytte av batteripakka pga. feilen har oppstått eller blitt verre av manglende oppdatering.

Skal ikkje påstå dette faktisk vil vere god nok grunn til å nekte reparasjon, men det kan bli ein lang og vanskelig diskusjon.

For min del var det med inkludert CITROËN FreeDrive i 3 år. Dvs, all service har vore forhåndsbetalt fram til no. Alt av service, slitedeler, osv. (utanom dekk) er inkludert i denne avtalen. Vindusvisker og spylerveske er og rekna som slitedel.

Les meir her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12476.msg184480.html#msg184480
#2796
Kia Soul EV / Sv: OBD
torsdag 15. oktober 2015, klokken 23:01
Ref. fila OVMS-KiaSoul-0.1.zip - her er link til det arbeidet som Tyrel Haveman og AlKl NoFx har utført for å tilpasse OVMS programvaren til Soul EV. Dette er basert på å logge ODB trafikken, og leite seg fram til kva dei ulike data betyr, omtalt som "reverse engineering".

Ved å undersøke data frå fleire bilar, i ulike situasjoner er det på denne måten mulig å legge til nye funksjoner. Men, å skrive data til ODB porten, for å starte t.d. varme er ikkje like enkelt, om det i det heile er mulig?

Her er link:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1YYlZ-IcTQlz-LzaYkHO-7a4SFM8QYs2BGNXiSU5_EwI
#2797
e-Golf / Sv: Ladetid ved lavere tempratur.
torsdag 15. oktober 2015, klokken 22:43
Kan forklaringa vere så enkel som dette?
Reiser til jobb, og heim igjen kvar dag, samt kansje andre ærend - total ca samme antall km kvar dag.
Plugger inn bilen når ein kjem heim, som starter å lade. Når det er kjølig ute vil det vere mindre igjen i batteriet, som igjen fører til lengre ladetid før det er lada til 100, eller eit anna fast ladenivå?
#2798
Sitat fra: bobakka på torsdag 15. oktober 2015, klokken 19:31
Det må være noe feil hos meg. Batteritesten viste 44 Ah nå, men den var under 40 Ah for 2 år siden. Det stemmer ikke at batteriet har blitt mye bedre samtidig som det er tomt for strøm med en strek igjen.
Litt tanker...
Om ei celle er svakere enn dei andre kan den gå under kritisk nivå, slik at bilen stopper litt før den burde. Batteritesten foregår uten belastning på batteriet - dvs. den svake celle vil her yte normalt?

Har du undersøkt med caniOn, den skal vise individuell cellespenning. Om den viser ei celle som blir går ned, mulig når batteriet nesten er tomt er dette mulig synderen?

Har testa på min eigen C-Zero via OVMS at skillpadda dukka opp på 8%. Det hadde vore nyttig å vite kva for verdi du opplever. Eg har ikkje testa antall km som er mulig å oppnå etter skillpadda dukkar opp, det har vore rapportert om alt frå 3-10 km. I ditt tilfelle var det 100 meter.
#2799
e-Golf / Sv: hvordan lades 12v batteries i e-golfen?
torsdag 15. oktober 2015, klokken 00:04
Sitat fra: DrNox på onsdag 14. oktober 2015, klokken 15:23
Min kjære E-golf er inne på reperasjon etter feilmelding om at 12V batteriet ikke lader. Bilen stopper! Da vil jeg si at 12vbatteriet er til mer enn "pynt" ???
Verkstedet er inne i uke 4 og har ennå ikke funnet feilen..
At batteriet er til "pynt" var henvist til at DC-DC lader batteriet når bilen brukes - slik at energien som brukes ikkje kjem frå batteri, men frå hovedbatteriet.

At bilen stoppar når 12 V batteri ikkje lades er truleg gjort for å hindre at det går tomt, med tap av bremsekraft forsterker, servo, lys, framdrift (pga styresystem krever 12 V) osv. som resultat.

Dermed er det bedre med kontrollert stopp i forkant, enn når det faktisk er tomt. For uten lading vil 12V bli tomt i løpet av kort tid, det er lite energi lagra i eit slikt blybatteri.
#2800
Bekrefter at ingen senterring brukes på orginal dimensjoner. Det er forskjell framme og bak på dekk dimensjon og senter dimensjon.
#2801
Du har fått levert feil felg / dekk.
Det skal vere forskjell framme og bak for at hjula ikkje skal bli montert feil.

Det er mulig med andre dimensjonar,  sjå eigen tråd om dette.
#2802
Det har vore nevnt i andre tråder at slitasjen på trillingbatteri vises i nedre del av SOC nivå.
Har du forsøk å lese av faktisk % med OVMS, eller caniOn?

caniOn viser og status pr. celle - det kan vere ei celle som har starta å bli litt svakere enn dei andre? Dermed stopper bilen litt før den burde, for å beskytte denne celle?

Garantien for batteri er 100 000 km, du har passert denne magiske grensa?
#2803
Dette gjeld alle garasjeanlegg av ein viss størrelse. Det er ikkje realistisk med tanke på kostnader at alle skal kunne lade med 3,5 - 6,5  kWh samtidig. Men, det er heller ikkje nødvendig i praksis. Ved installasjon av "smarte" lade stasjonar  (type 2) kan tilgjengelig effekt bli fordelt mellom dei bilar som er kobla til. Dermed kan det lades raskt om det er få bilar, og seinare eller etter tur når  det er mange kobla til.

Sjå eigne tråder om type 2 lade stasjon med lastbalansering.
#2804
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Xenon
fredag 09. oktober 2015, klokken 23:18
Det er rapportert om feilmeldingar ved bytte av pærer i bak / bremselys til led. Om det vil skje ved bytte av nær/fjernlys veit eg ikkje. 
#2805
Sitat fra: M@rtin på fredag 09. oktober 2015, klokken 14:30
Er dette et alternativ for å få opp varmen raskere i en Miev eller få fjernet is på frontruta?
Eller blir dette en for stor belastning for 12v-batteriet? Det er jo mindre enn et vanlig bilbatteri (kun 6 celler?). Eller bør det være mulig å bruke varmeren mens motoren går?
Støtter Lynvingen, 200 W gir liten varmeeffekt. Bruksområdet for denne typen varmer er i fosilbil, der det tar tar tid før motoren blir varm, og varmeapparat gir nokon effekt. Dermed kan denne betre sikten på frontruta. Typisk for kortere turar.

I trilingene er det 5000 W varmapparat, som startar å varme med det samme. Tek litt tid å varme opp varmekretsen, men neppe lang nok tid til at 200 W gir nokon praktisk varmeeffekt. Det gir heller ingen fordel å ta energi frå 12V batteri, ved at dette blir lada frå hovedbatteri via DC-DC. Sparer ingen energi, blir nok meir eit tap.

Vil heller lønne seg å starte forvarmen, på Mitsubishi i-Miev 2012 modell (og nyare) er det mulig via fjernkontrollen om ladekabel står kobla til. Det vil hente energi frå 230 V - og varme via det innebygde varmeapparat.

Når det gjeld belastningen på 12 V batteri bør ikkje det vera noko stort problem. DC-DC vil levere energien til batteriet. Om bilen er av er det ingen spenning i 12 V uttaket - du klarar ikkje tappe batteriet før start.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA