http://mobil.rb.no/forst-med-hydrogenbil-i-norge/s/5-43-121546
Dette skal vera den fyrste som er levert til privatperson, i august 2015.
Dette skal vera den fyrste som er levert til privatperson, i august 2015.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: ladov på onsdag 24. februar 2016, klokken 19:14Ein løysing er insentiv som gjer det lønnar seg å investere i utstyr som fordeler forbruket. For større anlegg har det vore ordning der kraftselskap kan koble ut. Kunden har fått rabatt på kraftprisen. Typisk elektrisk oppvarming med olje som alternativ. No er oljefyr i stor grad på veg ut - så det må andre alternativ på plass.
Det er kun mellom bil og ladepunkt, bilen sjekker jo ikke effektsituasjonen i nettet. Selv om det altså *burde* være en enkel sak å gjøre det i software. Og selv da så bør det aktiveres som standard, så folk faktisk bruker det.
Sitat fra: nofuelno på mandag 22. februar 2016, klokken 17:31Usikker på om bruker Eldorado sin kabel er frå Charge Amps.
Hvis det viser seg å være feil på Charge Amps kabelen, får du byttet den inn hos www.nofuel.no
Sitat fra: Follo på onsdag 24. februar 2016, klokken 13:41Kablene som koster ca 1600 er kabler som blir brukt til type 2 boks. Du kan ikkje lade bilen på ein schuko kontakt med denne typen kabel.
Takk for svarene.
Må nok da bytte boks.
Jeg ser at Torshov reklamerer med bokser fra ca kr. 1600.
Er det noen som har erfaring med de?
Holder ikke boksen mer enn 2,5 år kan man like gjerne kjøpe uoriginal.
Sitat fra: smedus på søndag 21. februar 2016, klokken 17:19Is the 1-to-3 wall adapter earthed for the Schuko socket? As there is two europlug sockets there this adapter is designed for indoor / dry environment. Not recommended for outdoor use at 14A?
Here is a picture enclosed of a modified 1-to-3 wall adapter where the small magnet is included to switch from 8A to 14A on the charger for Ion / C-zero / iMiev The magnet is from Clas Ohlson. The hole drilled is 10mm.
Sitat fra: Gøran Zettervall på fredag 19. februar 2016, klokken 20:37
Vel, har en 2011 Miev som nå passerer 101.000 km i Nordre Nordland! Hver dag ca 900 høydemeter, 70 km til og fra jobb, iseglatte veier, elger, snøfonner og ikke minst en føllelse av å hver dag på en merkelig måte faktisk ha overlevd mot alle ods. Bilen ser ut som shit, men den gjør jobben. Har ennå ikke opplevd driftstans eller rekkeviddeangst, men så har æ mulighet å lade på jobben. Noen ganger har æ måttet lade 12-volten, men da har det vært svært kallt. All together en kanon bil som gjør jobben uansett!