Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Yagi

#301
RøhneSelmer presterte for noen år siden å lakkere(!) 1/3 av fronten etter en 10x20cm overflateskade på min Think.  Etter noen sesonger i solen er det lakkerte området misfarget, og jeg lurer på om det er mulig å skaffe seg en ny front og montere denne selv?

Det er jo flere usikkerhetsmomenter her:  Finnes det fronter å få tak i?  Finnes det noen i rødt? Er det dyrt? Er det teknisk vanskelig?

Finner ikke noe info på elbilwiki.  Får heller ikke til å laste ned og lese verkstedmanualene fra aspenberg.no....

Fint om noen har noen tips :)
#302
Tesla Roadster / Tesla slutter å produsere Roadster i 2011
mandag 01. februar 2010, klokken 07:49
Tesla planlegger å legge ned produksjonen av Tesla Roadster.  Grunnen er tilsynelatende at de ikke har noen til å produsere bilen....

http://www.wired.com/autopia/2010/01/teslas-roadster-to-exit-in-2011/
#303
Takk for tilbakemeldinger folkens!

Enig med Ken i at det er merkelig at energimåleren synker - siden jeg faktisk observerte at energimåleren var på 95% før jeg koblet bilen av strømnettet.

Når det er sagt, så har nå feilmeldingen forsvunnet igjen.... (?)  Sjekket flere ganger i går, men det ser ut til en god natts søvn gjorde underverker for bilen - for i dag morges var det ingen feilmelding! 

Hva syns dere - bør jeg få sjekket bilen med et slikt diagnoseapparat likevel?

Uansett, takk for alle tips rundt dette med forvarming!
#304
Jeg har vært eier av en 2001-mod Think i over 5 år, men dette er første gang jeg skriver noe på dette forumet, noe som selvsagt betyr at jeg frem til nå har hatt et problemfritt bilhold :)   

I dag morges fikk jeg derimot en "System Fault - Service Required" som ikke vil gå bort slik det har gjort tidligere.  Den kom også i en litt annen situasjon enn jeg er vant med.

Jeg hadde innstillt kupevarmen til å starte 06:00, jeg kom ut kl 06:12.  Ladelampa lyste (blinket ikke), Jeg tok ut ladeledningen, satte meg inn i bilen (kupevarmeren stod fortsatt på, selv om jeg hadde tatt ut ledningen)  Jeg slo av varmeanlegget, merket meg at energimeteret bare stod på 95% selv om ladelampa lyste stødig, jeg forsøkte å starte bilen.  Jeg fikk da umiddelbart "system fault - service required" meldingen. Bilen startet likevel.  Jeg forsøkte flere ganger, men meldingen kom hver gang.  Jeg startet da bilen og tok meg en liten tur rundt kvartalet for å se om det "hjalp," men meldingen er der like fullt. 

Bilen var på vedlikeholdslading for ca 3-4 uker siden.  Jeg hadde da kjørt ca 2000 km siden forrige.  Det ble fylt på 9,1 liter væske.  (noe jeg syns var litt mye.....)


Er det noen som har ideer om hva dette kan være?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA