Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - svingen

#31
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Bremserør
tirsdag 12. januar 2021, klokken 20:34
Fikk pris på 14 000 for og bytte @tomrh hvilket verksted brukte du?  Bor i Oslo men er de en kjede så finnes dem kanskje her 14 000 vs 3600 er en pen sum ;)
#32
fikk svar fra motorforum,de  la meg til en liste og skule ta kontakt så fort dem hørte noe :)
hadde ingen info om bilen,men det er ikke noe nytt om elbiler.
føler forhandler vet mindre enn google gjør.

#33
Hvem er de som blir importør? Motorforum? Bør vel komme ut noe pris/lister snart?
Har en 8 gammel triling som hadde vært fint og få erstatta :)
#34
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Dugg frontrute
torsdag 03. desember 2020, klokken 17:50
bilen min blir aldri skiklig varm, (bare korte turer) har en vifte på biltema på 1500wat mener jeg (eller rundt der) står på 1 times tid før jeg reiser 1 gang i uka så får "tørka" den opp av og til hverfall
#35
Kia Niro EV / Sv: E-niro utkonkurrert av ID4?
torsdag 15. oktober 2020, klokken 22:37
ID4 har 75kg på taket Niro har 100 kanskje ikke så viktig får de fleste :)
#36
Lade hjemme / Sv: Hyttelading - hva får folk lov til å installere
torsdag 06. august 2020, klokken 00:21
@turfsurf hvilken måler har du? På min er det ikke noe han plug,fikk du bytta/oppgradert din? Hytte i Valdres energi selv og skal sette opp lader (20a 3 fase 23 it 40a inn) så tenkte var greit med tibber og eease lader. Snakka med de på tlf men fikk beskjed om og ringe tilbake neste uke da var de som kunne noe om "smarte målere" på jobb sa  jeg sa att 20a var greit  og mtte bare meldes inn etter jobben var gjort.
#37
Mener de kun støtter 2.4ghz har du samme navn på 5ghz? Prøv med egent navn på 2.4gjz
#38
Kia Niro EV / Sv: Hengerfeste/sykkelstativ
fredag 12. juni 2020, klokken 01:20
har et thule stativ som er 3 år gammelt mener jeg,det passet ikke på "knot" brukte 5 min på og finne en fil og file det bort så jeg fikk på stativet.
#39
Kia Niro EV / Sv: Takstativ og -boks
onsdag 05. februar 2020, klokken 14:16
ble den her på meg https://bilxtra.no/thule-flow-takboks-black-glossy
den passer inn i garasjen og :)
#40
Kia Niro EV / Sv: Hvilke feil og mangler har du hatt på din bil?
onsdag 08. januar 2020, klokken 20:13
- Utladet 12v batteri 2 ganger
- lade luke må smøres
#41
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lademuligheter over Haukeli
lørdag 04. januar 2020, klokken 18:04
Høydalsmo er ioniti så der går det fort....kanskje ikke så mye og gjøre men.... Åmot er god mat og spise samme med seljordskroa :)
#42
Lade hjemme / 400v eller 230v (hytte)
torsdag 02. januar 2020, klokken 20:54
Har nå ladet på skjøteledning i 5 år, (stor takk til @jkirkebo som ordnet 55 meter lang ledning) har ladet på 6a men med 2 elbiler på hytta og 1 pluging har behovet kommet får en litt mere stabill løsning (55m i over 1 meter  snø er eller ikke like gøy etterhvert som man blir eldre) så vil legge rør (blir graving men det er hvertfall på sommeren) og få satt opp 2 ladere som "snakker sammen" men blir ikke helt klar hva de er av volt her,svigerfar snakka om 63a 230v sist jeg fikset skjøteledning men er nå nytt sikringsskap og er ikke 63a lenger hvertfall. Men hva er det egentlig?

230v 40a 3 fase?
Ser ikke noe ethernet på strøm måleren som "smart" system er kanskje ikke like lett eller.

Siden det er på en felles plass som andre bruker(stor parkering med flere hytter som bruker parkeringplassen) ville det vært greit og ha en bryter inne på hytta eventuelt bare ta sikringen så andre ikke snylter strøm :)

Trenger "worst" case 90kwh på 40 timer så er ikke nødvendig med hurtiglading :) (Er alltid på hytte over en helg og trenger ikke være helt full ladet får og komme ned igjen med elbilene)

1 tesla ( 400v 32a 3 fase)
1 kia niro ( 1 fase 230v 32a maks)
1 pluging ( 1 fase 230 16a maks)

#43
Kia Niro EV / Sv: Ettermontere frunk
søndag 22. desember 2019, klokken 21:16
Kona har samme "løsning" mange frunk altertativer der,er og tette løsninger. Kommer nok til og kjøpe. Veldig kjekt og ikke ha ladekabel nederst i bagasjen på lang tur ;)

https://elbilforum.no/index.php?topic=42637.0
#44
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Zaptech bug i fw 2.8.0.1? (Trilling 10a)
torsdag 12. desember 2019, klokken 12:06
er den her kabelen jeg bruker
https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/mode-3-type-2-til-type-1-ladekabel-16a?tm=
den har juster seg opp igjen til 13a så er stabilt enn så lenge :)
#45
Ladeplasser og ladekabler / Zaptech bug i fw 2.8.0.1? (Trilling 10a)
tirsdag 10. desember 2019, klokken 16:02
Etter oppgradering virker de som trilling har en "signatur" så zaptech tror det er type 2 til schuko fikk den her under lading av min pegot ion (på vanlig type2),lading stoppa og måtte restarte laderen,var heldig hvis på dagen så fikk gjort de før natta (så var ikke tom neste dag)   flere som har fått det her?                       
  "Kjøretøyet har trukket mer strøm en det skal. Ved bruk av Schuko-overgang og for kjøretøy i "simple mode", må ladestrøm begrenses til 10A. Utfør en omstart av ladestasjonen. Kontakt din ZAPTEC forhandler eller installatør om dette ikke løser problemet."
Etter restart får jeg nå 10a.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA